Dieselgate revine în prim-plan: șefii Volkswagen sunt acuzați oficial de manipularea piețelor în scandalul emisiilor diesel

de Paul Cosma
Miercuri, 25.09.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Scandalul Dieselgate este din nou în prim-plan, după ce șefii Volkswagen, printre care și CEO-ul Herbert Diess, au fost acuzați oficial de procurorii germani că au manipulat piețele în problema emisiilor diesel. Volkswagen spune că acuzațiile sunt nefondate, iar avocații companiei susțin că Diess nu riscă să-și piardă funcția.

La 4 ani de la izbucnirea Dieselgate, Volkswagen este încă bântuit de problemele trecutului. Procurorii germani au lansat acum acuzații oficiale pe numele șefilor companiei, respectiv CEO-ul Herbert Diess, președintele Hans Dieter Poetsch, dar și pentru fostul CEO, Martin Winterkorn.

Cei trei sunt acuzați de procurori că au manipulat piețele și că au întârziat să anunțe investitorii cu privire la problema manipulării emisiilor diesel.

Avocații spun că acuzațiile sunt nefondate, în timp ce board-ul Volkswagen se va întâlni de urgență pentru a discuta această chestiune. Potrivit acestora, Herbert Diess va continua să fie CEO-ul Volkswagen și se va apăra cu toate mijloacele legale.

Avocații susțin că Diess s-a alăturat Volkswagen în iulie 2015 și că nu i se poate imputa manipularea piețelor și a burselor.

“Compania a investigat meticulos această problemă cu ajutorul experților juridici interni, dar și externi, pentru aproape 4 ani. Rezultatul este clar: acuzațiile sunt nefondate,” se arată într-o declarație oficială de la VW.

Via Automotive News, Reuters

Comentarii (6)

  • Nu ma mai asteptam la asa ceva dupa 4 ani. Si ma mir ca si noul sef electrizat si-o ia in freza. Oricum, eu cred ca in Europa au scapat mult prea usor.
    12 2
  • Încă n-au scăpat -- va dura ceva, dar numeroase procese colective-s în desfăşurare contra lor şi-n UE.
    Se vor scoate însă, vânzând la fel de bine noi modele şi mai scumpe, dar cu interiorul din carton presat, segmenîi din plastic nichelat (auzi Audi ??= etc. etc. :-&

    Ceva mai serios vorbind, nimeni nu-i curat 100%, VW având VAGul ghinion de a cădea primii sub reflectoare.
    V. Mercedes, care n-a crâcnit neam la primirea recentei amenzi de 870 mil. euro, dar mai urmează şi alţii.
    16 1
  • Fara alehas
    @Kiro
    In Romania au scapat sigur, ba chiar au iesit pe plus. La noi au cea mai mare secta a lor.
    9 3
  • Si toate astea se intampla deoarece tehnologia diesel are un potential urias..Si multe filtre .Si , in urma studiilor temeinice, s-a demonstrat ca filtrele....filtreza!
    5 1
  • @Kirotractor

    Cică "dar cu interiorul din carton presat, segmenii din plastic nichelat..."
    Ahahahaha...
    Marș mă de aici!
    Ai vrea tu să fie așa...
    Cică "auzi Audi ??"
    Dar te întreb și eu, când te-ai suit ultima oară într-un Audi A4, A5, A6 sau A7, să nu mai zic de A8, hă??
    0 7
  • VJ: niciodată nu m~am urcat în vreun Audi,,, ca pasager. :-) Serios acu, am testat vreo 30 plus c~am avut un A4 Avânt prima serie de nou ~ benzină 314000 km fără pb majore, dar p~atunci știau să le facă cu simț de răspundere.
    Și numai fi mârlan că~ți crește tensiunea. ;, -)
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru