Diferențe de viziune: taximetriștii protestează în București, Uber anunță că lansează taxiuri zburătoare electrice în 2020

de Daniel Popescu
Miercuri, 26.04.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În timp ce taximetriștii protestează la București împotriva Uber, serviciul de transport anunță că va lansa taxiuri zburătoare electrice în 2020.

Traficul din București este oprit miercuri pe Șoseaua Kiseleff din București din cauza unui amplu protest organizat în Piața Victoriei de companiile de taxi, care solicită "intrarea în legalitate" a serviciului concurent Uber.

În paralel, serviciul de transport a organizat o conferință în statul american Texas în care a anunțat o serie de planuri ambițioase cu privire la lansarea unor taxiuri zburătoare.

Compania susține că în 2020 va fi capabilă să efectueze primele teste cu taxiuri zburătoare, iar pentru a-și îndeplini planurile Uber s-a aliat cu numeroase alte companii specializate.

Astfel, Uber a încheiat parteneriate cu orașele Dallas și Dubai, în timp ce compania imobiliară Hilwood Properties se va ocupa cu identificarea celor mai bune "vertiporturi", denumirea anunțată de compania de transport pentru locul din care vor decola și în care vor ateriza mașinile zburătoare.

În plus, designul taxiurilor va fi definitivat de 5 producători de aeronave de mici dimensiuni, în timp ce încărcarea acestora se va realiza prin intermediul unei rețele operate de ChargePoint.

"Taxiurile zburătoare sunt punctul de referință al mobilității urbane prin reducerea congestiei și a poluării determinate de transport.

Le oferă oamenilor timp și oferă acces la mobilitate în toate zonele unui oraș", spune Jeff Holden, șeful de produs al celor de la Uber.

Via The Verge

Comentarii (16)

  • masinile zburatoare au o mare problema pe o perioada nedeterminata: energia. hidrocarburile sunt "deprecated" din diverse motive, hidrogenul e copilul nenascut inca, iar energia electrica are acumulatori care tin prea putin
    5 8
  • Titlul este tendentios.

    Adica un taximetrist onest (nu din cei multi, prea multi, nesimtiti) care isi plateste taxele corect, nu are viziune.

    Stimate Daniel Popescu, iti doresc ca data viitoare cand mai ajungi la Otopeni intorcandu-te de pe la vreun salon pe unde te plimba importatorii astia, si o sa ai de asteptat o jumatate de ora un taxi pentru ca totul e dat peste cap de sistemul actual, sa te consolezi cu gandul ca situatia e datorata unei diferente de viziune...
    10 12
  • Ce se întâmplă în cazul unui gol de aer? Sau dacă ești surprins de o furtună?
    7 1
  • pai cum sa aiba taximetristul ala onest viziune, cand protesteaza impotriva cui nu trebuie.
    Ce vina are uber, din moment ce taximetristii incompetenti inca profeseaza chiar daca sunt paraleli cu codul rutier, limba romana si igiena?
    28 4
  • Uber viseaza la taxiuri zburatoare, taximetristii nostrii au deja coji de seminte, pahare si chistoace zburatoare de pe geam. 1-0 pentru noi.

    @LR...tehnic nu exista gol de aer...dar situatia la care te gandesti ar putea fi extrem de periculoasa
    9 2
  • Sa fim seriosi. Niciun studu nu indica faptul ca in 2020 masinile zburatoare ar putea fi utilizate pe scara larga astfel incat sa poata fi utilizate de UBER. Este un balon de sapun pur si simplu. Asa cum bine spunea cineva mai sus. titlul este tendentios. Noi in loc sa promovam legi dure care sa-i oblige pe taximetristii autorizati sa-si intretina masinile, sa oblige companiile de taxl legale sa angajeze oameni de o anumite tinuta, sa contina reglementari dure pentru cei care refuza cursele in mod nejustificat, ce facem? Incurajam pirateria, si veniturile exportate ale unei companii care sfideaza legislatia romaneasca, nu?

    Solutia e foarte simpla. Primaria Bucuresti, ca aici e marea problema ar trebui sa deblocheze licentele si sa le scoata la vanzare la niste preturi rezonabile, dar in niciun caz derizorii, dupa care sa introduca niste controale drastice. In momentul in care cineva plateste 4000 de euro (spre exemplu) pe o licenta si stie ca o poate pierde fara posibilitatea de restituirea a banilor pentru ca fumeaza in masina, pentru ca nu respecta niste reguli de igiena (se exagereaza putin in privinta asta) sau un cod vestimentar, va asigur ca se vor schimba foarte multe si, cel mai important, vorbim de bani care s-ar putea incasa pe licente la bugetul local.

    @orinczi.thomas

    Ai vreo garantie ca cei de la Uber sunt niste "competenti"? Crezi ca le da cineva test de conducere sau le pretinde cineva sa absolve scoli de pilotaj?

    @vianu

    Sunteti sigur ca niciun "colaborator" uber nu arunca chistoace pe geam?
    In rest nimeni nu are nimic cu UBER! Daca UBER vor sa fie companie de taxi sau de transport persoane, n-au decat! Dar nu inteleg de ce sa nu fie UTORIZATI cu tot ce presupune autorizarea!
    10 0
  • @Nicu
    Se descurca lumea si fara taximetristi, iar de la aeroport se poate lua lejer autobuzul.
    11 3
  • mishazaitev,

    Să nu uităm, totuși, că bugetul local sau orice al buget public din RO este un sac fără fund, în care își bagă mâinile sau picioarele mai toți cei puși să îl administreze. Da, trebuie colectat nectar pentru stup, dar trebuie alungați și trântorii.
    Pe de altă parte, cei mai mulți taximetriști de la noi și-ar pierde dreptul de a profesa dacă ar fi controlați și sancționați conform legii.
    5 1
  • poate...
    este o solutie buna cu UBER.
    am mers in UK cu aceasta firma excelent, prin aplicatia pe iphone.
    mercedes, bmw, skoda superb toate noi si extrem de curate si, culmea, de vreo 3 ori, cu soferi romani !!!
    6 2
  • Taximetristii, ca si tiganii si politia comunitara, nu le place ceea ce au devenit. Ei, prin comportamentul adoptat fata de clienti, au provocat aceasta reactie a societatii, iar aparitia unei variante( mai bune, se pare) la serviciile oferite de ei, i-a panicat, Clientii nu apeleaza la Uber fortati de cineva, ci pur si simplu aleg. Inaimte de a miorlai ca li se face concurenta neloiala, sa puna mana si sa-si modifice comportamentul, sa excluda toti agramatii, manelistii si soferii de hoti din randurile lor, iar rezultatele se vor vedea. Sunt de acord cu MISHAZAITEV,, referitor la licenta si verificarile realizate de Primarie, pentru a obtine un serviciu de calitate in ceea ce priveste taximetria. N-ar fi rau si daca taxiurile pirat ar fi confiscate, direct fara vorbarie, iar practicantii sanctionati penal. Dar Romania este tara avocatilor, cei din Parlament dau legi incomplete tocmai pt. a avea de lucru in afara statutului de parlamentar si nu se vrea taierea raului de la radacina, nepasandu-le de ce se intampla in strada. Mndat dupa mandat, legislativul parca este acelasi, conducand la o concluzie amara: aceea ca ei de fapt protejeaza anumite interese si nu se doreste binele social. De aceea au dat coduri anapoda, legi strambe si atacabile, samd iar ultima inventie , ar fi o viitoare gratiere a prietenilor/rudelor aflate ,,la suferinta,, pt. ca au pus botul la bani publici.
    5 2
  • Sa aiba cu ce sa zboare din Romania si nu numai evazionistii!!!
    0 0
  • si marmota? dincolo era mai ieftin!
    0 1
  • scamel
    va fi plina dambovita de zburatoare.
    1 1
  • @LR

    100% de acord! Tocmai de asta au si taximetristii partea lor de vina. Protestele ar trebui indreptate si impotriva companiilor care tin preturile foarte jos. In alta ordine de idei, daca nu-ti faci tu insuti ordine la tine acasa, nu stiu cine iti mai face. Eu nu am facut altceva decat sa-mi exprim dorinta de a aveat taxiuri autorizate si taximetristi civilizati si de a nu privi ca o optiune un serviciu care, oricum ai da-o, sfideaza legile tarii.
    0 0
  • Si marmota ce mai face?
    0 1
  • Asta este publicitate pe fata. Uber joacă murdar.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru