După primul diesel tri-turbo din lume, BMW rupe iar barierele tehnologice: lansează un diesel cvadri-turbo de 400 de cai

de Bogdan Mirică
Marti, 03.05.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW se pregătește să revoluționeze din nou segmentul motoarelor diesel de mare putere. Germanii tocmai au dezvăluit un diesel cvadri-turbo, așteptat să debuteze pe Seria 7.

Pe măsură ce rivalii din segment au început să dezvolte motoare diesel tri-turbo, BMW a înțeles că trebuie să ducă și mai departe revoluția acestui tip de agregat. Prin urmare, unitatea diesel cu șase cilindri în linie și o capacitate de 3.0 litri se regătește pentru un nou pas important în evoluția sa.

În cadrul unei prezentări desfășurate la Viena Motor Symposium, BMW a expus celor prezenți un nou motor diesel, cvadri-turbo, care ar urma să îl înlocuiască pe cel vechi, tri-turbo.

Unitatea va păstra aceeași capacitate de 3.0 litri, dar va beneficia de patru turbine și va fi capabil să dezvolte o putere totală de 394 de cai între 4000 și 4400 de rotații. Cuplul motor va fi și el unul foarte generos, estimat la 760 de Nm și livrat între 2000 și 3000 de rotații. Valoarea momentului motor ar putea fi și mai mare, dar este limitată de capacitățile transmisiei cu opt rapoarte.

Esential 394 de cai putere ar urma să dezvolte viitorul motor cvadri-turbo.
760 de Nm ar urma să livreze noul motor cu patru turbine.
Spre deosebire de actualul motor tri-turbo, noua generație ar urma să ofere o economie de carburant de 5%, în ciuda resurselor mai mari.

Primul model care va beneficia de serviciile motorului cvadri-turbo ar urma să fie limuzina Seria 7.

Acesta va fi regăsit pe versiunea 750d xDrive și va fi capabil să imprime un sprint de la 0 la 100 de km/h în 4.5 secunde și o viteză maximă de 250 de km/h.

După Seria 7, motorul va fi introdus treptat și pe modele M Performance ca Seria 5, X5 și X6.

via bimmerpost

Comentarii (17)

  • Motorul cu 4 turbine a fost anuntat de anul trecut, ca de altfel si puterea aproximativa, speram totusi sa fie mai mare, macar 420 de cai, de la 381 la 394 e cam putin, aceasta putere se putea obtine lejer tot din 3 turbine, dar ce mai conteaza una in plus. O diferenta notabila este totusi acceleratia viitorului 750d, datorata in mare parte greutatii mai scazute, o adevarata racheta, oare in sarcina maxima iese bine la noxe? :)
    21 3
  • Personal imi place BMW in general mai mult ca Audi, Mercedes sau Lexus. Directia in care se indreapta in schimb nu o agreez: suspensii din ce in ce mai moi/"premium" (seria 5 si seria 1 cel putin), motoare facute de zici ca sunt gandite de divizia de marketing etc...

    @dan_grc: ai dreptate cu diferenta mica de putere, putea fi realizata si cu 3 turbine, si cu 2, poate chiar si cu un twin-scroll combinat cu o galerie de evacuare mai desteapta. Cred ca solutia cu 2 turbine ramane cea mai OK, e deja exagerare ca si cu transmisia cu 8 rapoarte.

    Normele de poluare isi fac simtita prezenta si omoara incet incet fiabilitatea motoarelor termice :) (statistic vorbind, fara nici o referinta la motorul din articol).

    Singurul lucru bun care-l vad pe la multi constructori e ca incep si ei sa mai taie din greutatea in plus.
    16 4
  • Cand va ziceam eu cu 2-3 ani in urma ca prin 2030 o sa avem un brat de turbine aruncate pe un motor credeati ca fabulez...
    23 2
  • inexorabil
    Limuzină Diesel – o blasfemie. Limuzină turbo – așijderea. Limuzină Diesel turbo – depășește orice limită de concepție ȋn automobilism…Dar cvadri-turbo?

    Ce le-a trecut prin minte bavarezilor de-au născocit monstruozitatea asta absolută? Ce scop rezonabil i se poate atribui?

    Dane, la ce-ți trebuie “putere” și “accelerație” din partea unei mașini care se pretinde a fi destinată uzului de limuzină? Ai auzit de Cadillac de Ville 8.2 V8 (benzină, desigur) din 1976, care producea “doar” 215 CP și 542 Nm și a cărui viteză maximă nu trecea de 192 km/h, iar “plaja” era acoperită ȋn 11,8 sec. ? “Piece of shit”, hm? Oare? Cât a degenerat lumea (auto)…
    10 8
  • @inexorabil

    N-ar mai cumpara nimeni limuzine de 215 cai si motor de 8.2 litri, cu toate ca exista puteri de genul acesta pe anumite versiuni de baza, de exemplu pe seria 7 exista 730i cu motor de 2 litri si 260 de cai, din pacate turbo, nu se mai poate cu 8 litri, stii cum se calculeaza impozitul la aceasta cilindree? :).

    Lumea auto a degenerat, dar mai ies si lucruri bune, altfel daca privim in trecut, exista o lunga lista de marci disparute, unele complet necunoscute pentru majoritate, nu mai exista rabdare si timp pentru a fi complet diferit si sa faci si bani din asta.
    11 3
  • inexorabil
    Evident că știu ce ȋnseamnă cilindree masivă ȋn rromanika (n-a trecut multă vreme de când anunțasem aici că, din cauza situației, mă interesează un Olds cu motor de 2.3 litri). Oricum, ȋmi dau seama ce vrei tu de la o limuzină (de fapt, ai și recunoscut) : valențe sport. Pe vremurile de care am amintit, “americanele” ofereau și variante coupé la ale lor nave-amiral, dar cifrele de performanță nu se deosebeau prea mult de cele ale sedanurilor de origine, deoarece această formă de arhitectură (coupé) se adresa tinerilor, care, romantici din fire, vizau alte tentații decât viteza. Cum stau trebile acum? Sedan, coupé sau SUV – nu mai contează; “dă-le blană” a devenit singura menire (a se vedea recenta ȋntâmplare cu puțoiul de 18 ani și al său X5, surprins de PR cu 175 km/h pe Splai).

    Din păcate pentru tine, Dane (mi-ești simpatic), imaginea generală creată BMW-ului (repet: creată lui, adică nu și-a creat-o el ȋnsuși!) rămâne una deplorabilă (evident, Mafia ar jubila citind aceste rânduri, iar eu, dimpotrivă, mă mâhnesc…). Nu consideri că se cuvine neȋntârziat adoptarea de către BMW a unei politici riguroase de selecție a clientelei (chiar dacă, inevitabil, “să faci bani” – te citez – ar cădea pe plan secund) ? Te ȋntrebi de ce? Păi de ce crezi? Fiindcă ne-am lămurit de tot ȋn privința “democrației”, “drepturilor omului”, “standardelor europene” etc.
    8 2
  • e bine ca invata si ei de la fratii de peste ocean, marketingul conteaza mai mult ca orice, in timp ce toti constructorii vor sa lanseze limuzine electrice, ca vorba aia banu nu mai conteaza cand vine vorba de limuzine, cine are 100k da si 120k, bmvu mai pune 2-3 turbine sa fie acolo, pentru borfasi, daca le-ar si inscriptiona, "bmveu seria 7 4-turbine" pe portbagaj ar fi super, sa se stie!
    4 6
  • Selecția clientelei? Imposibil pentru majoritatea mărcilor, Ferrari face asta, dar cumva n-ai văzut niște exemplare pe la nunți de intelectuali de la noi? Și nu doar Ferrari, ci și Bentley, Rolls, Lamborghini, tot timpul se găsesc metode să procuri ce vrei, bani să fie.
    9 1
  • @dan grc
    Cu toata selectia Ferrari, sunt destule Ferrariuri in Ro ale unor personalitati precum Adi Minune, pe care presupun ca-l considerati nevrednic.
    3 1
  • hazard
    Poate baga si Dacia un quad-turbo pe mititelul ala de 0.9tce :))) Ma abonez 100% !
    5 1
  • Cadillac de Ville a fost una din putinele limuzine adevarate. Pacat de constrangerile actuale pentru ca un motor de 8.2 L genereaza costuri mari. Dar 4 turbine e prea mult, bine ca nu i pun si un mic rector. Trendul deja penibil, motoare cu cilindree cat mai mica si putere cat mai mare, nu cum fara turbine...aaa si sigur vor sa o scoata euro 6?:))
    3 1
  • Inca un element in plus care sa poate sa pice!
    La mai mare...ce sa zic...masinile devin consumabile cu totul...fraierii cumpara...bonusurile se incaseaza...minunat!
    In loc sa puna un motor electric care sa creasca si performanta cumulata cu o sadere reala a consumului, e mai usor (si mai scump...pt client..asa)
    Prost nu e cine cere...pardon..."ofera" in cazul de fata.
    3 0
  • Si cand te gandesti ca pana in 1960 se comercializau in Germania doar 3 autoturisme cu motoare diesel.....
    6 0
  • când te gândești că în 1960 nu era internet, tv color mainstream, telefon mobil. Ah ce vremuri bune. Doamne câți nostalgici sunt pe aici de vremuri de astea ”bune” când scoteai din 8.2 litri cât scoți acum din 1.6. Prietenași. puterea, transmisia și masa au evoluat spectaculos. performanțele primului VW Golf GTI sunt comparabile cu un golf mediu. Iar compactele supărate sunt peste o grămadă de mașini sport de acum 30 de ani, la absolut toate capitolele, pe lângă asta ai siguranță și confort. dar nuuuu, nouă ne place ca vremuri că noi estem mai hipsteri
    3 1
  • Practic 4 probleme de fiabilitate intr-una singura. Bravo BMW ! Oricine poate pune turbo pe masina , chiar si cinque-turbo. Costa doar 300 euro sa-ti montezi bi-turbo. Nimic wow.

    Wow este ceea ce a facut Toyota, Subaru , Honda si Mazda cu ale sale motoare turbo .

    Reamintesc SkyActive G-Turbo Engine :

    Principalele elemente ale acestuia includ Mazda Dynamic Pressure Turbo, prima turbină din lume care maximizează performanţa prin variaţia nivelului de pulsaţii de evacuare în funcţie de turaţia motorului. Sistemul răcit de recirculare a gazelor de eşapament (EGR), permite între timp motorului să menţină raportul aer-carburant, oferind cantitatea de oxigen necesară pentru arderea combustibilului – acest lucru întâmplându-se pe o gamă largă de putere. Avand o cilindree corecta, ca toate motoarele SKYACTIV, mai degraba decat una redusa, acesta depaseste, de asemenea, probleme specifice ale motoarelor turbo, cum ar fi performanta lenta ("lag-ul turbo") si a consumului de carburant de multe ori dezamagitor din lumea reala.
    2 4
  • inexorabil
    Sigur că da, dragă @mivi, nimic mai adevărat. Dar ȋntreabă-te cu cât se vinde, după atâta vreme, o “americană” de-aia “obeză”, “benzinofagă” și “puturoasă” și cu cât se va vinde un pârț de 1.6 litri peste decenii…dacă va rezista la proba uzurii, darămite să-i pornească motorul. Și mai ales ȋntreabă-te ce-ar ȋnsemna “europenele” fără turbo (mai ales motoarele mici!). Indiscutabil, ar fi niște mașini cât se poate de banale, performanțele fiind excluse. Ȋn mod salutar ȋnsă (adică dacă mi s-ar oferi ocazia), aș miza pe natural aspiratele Audi R8 5.2 V10 Plus și Mercedes-AMG GT3 6.2 V8, despre care observ că nu se publică mai nimic, iar de vorbit “la liber” nici atât.
    Cât despre “gradul de confort” de astăzi, mă mir că dictatura materialelor sintetice ȋi poate părea cuiva ospitalieră (există și excepții, anume interioarele cu piele cusută “de colo până colo”, cum mă exprimasem eu odinioară).
    2 0
  • Am uitat de Nissan si Mitsubishi.
    1 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru