Elon Musk, îngrijorat de performanțele companiilor chinezești de mașini electrice

de Silvian Irimia
Joi, 25.01.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Elon Musk a declarat că industria de mașini electrice din China va „distruge” companiile auto din America și Europa. BYD a depășit Tesla ca lider mondial de vehicule electrice.

Elon Musk, CEO-ul Tesla, și-a exprimat recent îngrijorarea cu privire la capacitatea producătorilor auto chinezi, în special a companiilor precum BYD, de a depăși competitorii globali în absența barierelor comerciale.

Acest lucru vine în contextul în care BYD, susținută de Warren Buffett, a depășit Tesla ca lider mondial în vânzările de vehicule electrice în ultimul trimestru, în ciuda reducerilor semnificative de prețuri aplicate de Tesla.

Musk a recunoscut că producătorii auto chinezi sunt extrem de competitivi și pot obține un succes semnificativ la nivel global, în funcție de politicile comerciale. A subliniat că, fără bariere comerciale, aceste companii ar putea să-i depășească pe majoritatea celorlalți producători auto la nivel mondial.

Ca răspuns la peisajul competitiv, Tesla intenționează să lanseze un crossover compact accesibil, cu numele de cod "Redwood", la mijlocul anului 2025. Musk a confirmat intenția Tesla de a începe producția următoarei generații de vehicule electrice la fabrica din Texas în a doua jumătate a anului 2025.

În tot acest timp, producătorii chinezi de vehicule electrice, cunoscuți pentru eficiența costurilor și lanțul lor de aprovizionare stabil, se extind rapid la nivel global.

Comentariile lui Musk coincid cu desfășurarea alegerilor prezidențiale din SUA, unde președintele Joe Biden și-a exprimat hotărârea de a împiedica China să domine piața vehiculelor electrice.

În același timp, fostul președinte Donald Trump, posibil candidat pentru nominalizarea republicană, a indicat că ar ridica tarifele dacă ar fi ales, solicitând o taxă universală de 10% pentru toate importurile în SUA și revocarea statutului de țară cu cel mai favorabil tratament comercial acordat Chinei.

În ciuda accentului pus pe tarife, experții susțin că SUA și Europa au nevoie de alte tipuri de politici pentru a-și construi lanțuri de aprovizionare diversificate.

Acest lucru sugerează că, dincolo de barierele comerciale, planificarea strategică și sprijinul politic sunt esențiale pentru competitivitatea susținută a industriei auto în fața provocărilor globale.

Comentarii (11)

  • Atât de multă ipocrizie te lasă cu gura căscată. Oare de unde or avea know-how chinezii ? Vin toți acum și se plâng și cer ajutor , după ce tot ei au fost primii care s-au zbătut sa facă acolo fabrici in parteneriat cu statul chinez sau chiar au mutat toată productia acolo. E delirant ce se întâmplă !
    19 4
  • Adrian
    Le e frica de chinezi, dar lemau pus tortul in brate. Au pus stop la petrol ca sa.i omoare pe arabi si pe comunisti (rusi, sud-americani) si au mers spre electric. Acum ce sa vezi? Chinezii detin tot ce e important pentru electric: minereurile din baterii. Si, wow, China e si superputere pe deasupra, in timp ce arabii si comunistii sunt puradei. Asa ca succes la urmatorul razboi mondial.
    10 1
  • Pentru Musk, competiția e bună doar atunci când e el în avantaj.
    Doamne ferește să apară vreun rival serios, că imediat cere bariere comerciale.
    Curat capitalism!
    Curat dublu standard!
    13 2
  • Musk s-a bătut cu pumnul în piept că libertate de expresie, că una că alta, până i-au pus perciunații lanțul de gât.

    Oricum s-a schimbat narațiunea. "Drepturie omului", cacealmaua cu care americanii au distrus socialismul din Europa de Est, nu mai e de actualitate, e o făcătură. A zis-o un filozof perciunat la modă, Yuval Harari, care e implicat și el în marele reset.

    Libertatea e aia care ți-o permit eu s-o ai - cam așa sună "democrația" și capitalismul american.

    Dublu standard e puțin spus.

    Când era globalizare și lucrau chinezii ca sclavii, urlau că trebuie să nu mai fie taxe vamale, să fie comerț liber. Acum că ăia au învațat și au muncit de au rupt de au ajuns superputere, gata, punem taxe. "Vrem să-i ÎMPIEDICĂM să domine piața".

    Păi nu e concurența motorul capitalismului?

    Păi de ce nu ați spus că e vorba de fapt DOMINAȚIE?

    Aaa, pierdeți voi dominația și nu vă place?
    11 2
  • Musk trebuie sa faca rost de bani. O mica declaratie, niste actiuni scad... restul e istorie
    0 1
  • Lozincile sunt bune atata timp cat servesc scopurile propuse. Cand ne sugruma competitiv alte entitati, trecem de la "liberschimbism" la "protectionism", de la "drepturile omului" la "x sunt suboameni" si tot asa.
    Toti discuta de cat de bune sunt masinile chinezesti dar nimeni nu analizeaza serios cum au ajuns acolo. Cat se datoareaza muncii, cat "furtului" de tehnologie, cat ajutoarelor de stat si cate altele. Chinezii sunt de neoprit si foarte putini par sa-si dea seama de asta.
    5 1
  • dar cati studenti etc "fura" america si vestul din asia si de peste tot? si averea vestului de unde a venit si inca mai vine?
    4 1
  • In mare parte sunt de acord cu ce s-a spus aici.
    DAR
    Exista un mare DAR:
    Statul chinez are o strategie clara sa omoare competitia auto din toata lumea. Cum face asta? Subventionand masiv 91 de producatori de masinutze cu baterii. Ard sume colosale si s-or fi gandit asa: din atatia producatori, cativa tot o sa se ridice si o sa scoata ceva masini bune si competitive in vest. Se pare ca strategia a functionat. Oamenii au inteles ca ineptii din iuropa si dobitocii de democrati din US se inchina planetei bagand pe gat clientilor masini cu baterii. Asa ca fac tot ce pot, pun bani multi la bataie, ca sa vina cu o oferta atat de buna de masini electrice incat sa ii omoare pur si simplu pe toti tolomacii gen (managementul) VAG. Dupa care sa retraga subventiile si sa faca bani masiv. E o strategie clara, numai cine e tolomac complet nu intelege asta. Chinezii n-au mama si tata, nu au principii, fac afaceri cu rusii, nu ii intereseaza ca Putler a intrat in Ucraina, n-au nicio strabatere morala. Scopul lor clar e sa ajunga numarul 1. Si cu asemenea dobitoci socialisti marxisti la conducere in toate tarile "civilizate", au inteles ca acum e momentul lor.

    Cum sa nu te dezvolti militar si economic cand la Casa Alba a ajuns prin furt electoral si prin autodisolutia statului un individ care se caca pe el la propriu?! Asemenea circumstante faste pentru ei nu se rateaza.

    Deci, sorry, dar de data asta sunt de partea lui Musk. Omul are drepate. Daca aia nu joaca corect, nu vad de ce noi am juca corect. Guvernele din iuropa si USA nu au sau nu sunt dispuse sa dea genul ala de sume producatorilor privati. Si bine fac.
    2 2
  • Așa este @PMC, doar ca mare parte din puzderia de electrice chinezești sunt foarte proaste, ei lansează în SUA și Europa, dar cifrele bune de vânzări le fac în China, pe aici se agita toți, dar cunoști pe cineva cu electrică chinezească ? Plus ca nu sunt atât de ieftine .

    Dar am observat o campanie super agresiva la o anumită marcă, MG, este plin spațiul online, toți prezentatorii cunoscuți MG in sus si-n jos, electrică, hibrid, benzină, nu contează, marca minune .
    5 2
  • e doar inceputul, in cativa ani o sa mai vezi europene doar online.
    3 2
  • spaclu lu manole
    Prea putini inteleg pericolul chinez. Ce e cel mai important este ca Europenii si Americanii incep sa se trezeasca. Si se duc exact la baza oricarei societati sau armate: lantul de distributie al marfurilor.
    Se pare ca razboiul din Ucraina si crizele sociale din Europa au schimbat in sfarsit macazul si au deschis ochii oamenilor.
    Sigura speranta e ca socialistii sa nu ajunga majoritari ca am ras-o.
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru