Estonianul Ott Tanak câștigă Raliul Suediei: pilotul Toyota trece pe prima poziție în clasamentul general

de Cornel Șocariciu, Foto: RedBullContentPool
Luni, 18.02.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ott Tanak (Toyota) a câștigat Raliul Suediei și a urcat pe prima poziție în clasamentul general. Pe locul secund a terminat Esapekka Lappi (Citroen), în timp ce ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Thierry Neuville (Hyundai).

Weekend-ul care tocmai s-a încheiat a fost unul plin pentru pasionații de motorsport. Iubitorii raliurilor au putut urmări evoluția celor mai buni piloți în etapa de campionat mondial din Suedia.

Raliul Suediei, singura etapă desfășurată integral pe o suprafață acoperită cu zăpadă și gheață, a inclus 19 probe (316.8 kilometri). La finalul celor patru zile de concurs, estonianul Ott Tanak a câștigat etapa nordică cu un avans de 53.7 secunde. Este prima victorie a lui Tanak din acest sezon și, totodată, prima reușită Toyota din ediția actuală a Campionatului Mondial de Raliuri.

Pe locul secund a încheiat Esapekka Lappi (Citroen), în timp ce ultima poziție a podiumului a fost ocupată de Thierry Neuville (Hyundai). Lupta pentru un loc pe podium a fost strânsă, diferențele dintre piloții clasați pe locul al doilea și locul al cincilea fiind de doar 15 secunde.

Thierry Neuville.

În ziua secundă a etapei din Suedia, Sebastien Ogier, campionul mondial în exercițiu, a fost implicat într-un accident minor. Francezul a revenit în ziua a treia, însă penalizările primite au făcut ca acesta să încheie Raliul Suediei pe locul al 29-lea. Totuși, pilotul Citroen a primit două puncte suplimentare întrucât a terminat Power Stage-ul (ultima probă a raliului) pe locul al patrulea.

Sebastien Ogier.

În cadrul etapei din Suedia, Jari-Matti Latvala (Toyota) a devenit cel mai experimentat pilot care activează în Campionatul Mondial de Raliuri.

Acesta a participat până în acest moment în 197 de etape din WRC. Latvala a avut un început de etapă bun și a reușit să stea pe primele poziții ale clasamentului general provizoriu până la finalul zilei secunde. Din nefericire pentru finlandez, o eroare de pilotaj a dus la un accident minor. Mașina de concurs a rămas "îngropată" în zăpadă, iar pilotul Toyota a avut nevoie de peste 10 de minute pentru a putea reveni pe traseul de concurs.

Jari-Matti Latvala.

Tot în cadrul etapei din Suedia l-am putut vedea și pe Marcus Gronholm, dublul campion mondial de WRC. Finlandezul a câștigat cele două titluri în 2000 și 2002, iar participarea în Raliul Suediei a reprezentat cadoul pentru aniversarea celor 51 de ani.

Marcus Gronholm.

Sebastien Loeb a fost și el prezent în cadrul Raliului Suediei. Este cea de-a doua participare a francezului alături de Hyundai, din cele șase programate pentru sezonul actual. La finalul celor 19 probe speciale, Loeb a încheiat pe poziția a șaptea a clasamentului general.

Sebastien Loeb.

În urma rezultatelor înregistrate în Suedia, Ott Tanak urcă pe prima poziție în clasamentul general (47 de puncte). Pe locul secund se află Thierry Neuville (40 de puncte), iar ultima treaptă a podiumului este ocupată de Sebastien Ogier (31 de puncte).

În clasamentul pe echipe, Toyota conduce cu 58 de puncte. Echipa niponă este urmată de Hyundai (57 de puncte) și de Citroen (47 de puncte).

Campionatul Mondial de Raliuri: clasament general piloți

Loc Pilot Echipă Puncte
1 Ott Tanak Toyota 47
2 Thierry Neuville Hyundai  40
3 Sebastien Ogier Citroen 31
4 Kris Meeke Toyota 21
5 Esapekka Lappi Citroen 19
6 Sebastien Loeb Hyundai 18
7 Elfyn Evans M-Sport Ford 13
8 Andreas Mikkelsen Hyundai 12
9 Jari-Matti Latvala Toyota 10
10 Gus Greensmith M-Sport Ford (WRC2) 6

Campionatul Mondial de Raliuri: clasament general pe echipe

Loc Echipă Puncte
1 Toyota 58
2 Hyundai  57
3 Citroen 47
4 M-Sport Ford 30

Comentarii (1)

  • inexorabil
    Făcând abstracție (ceea ce nu echivalează cu “ignorând”, ȋn ciuda DEX-ului) de spectaculozitatea implicită și aparte a rulării pe zăpadă ȋn Raliul Suediei, mă preocupă o singură “enigmă” : ȋn urmă cu două sezoane, perechile care au triumfat ȋn primele două etape ale sezonului curent aparțineau actualei condamnate la deținerea “lanternei roșii”, recte M-Sport Ford. Cum de s-a ajuns aici? Sau din ce cauză? A “hazardului” sau a “mismanagementului” ? Să nu-mi spună nimeni că banii…
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru