Europa pregătește o lege pentru bateriile mașinilor electrice: producătorii trebuie să dezvăluie emisiile de dioxid de carbon și să recicleze litiul

de Daniel Popescu
Vineri, 11.12.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Uniunea Europeană intenționează să oblige producătorii de baterii pentru mașini electrice să dezvăluie emisiile de dioxid de carbon generate în procesul de producție și să recicleze cel puțin 70% din litiul utilizat.

Comisia Europeană a redactat în această perioadă o propunere de lege pentru producția, utilizarea și reciclarea bateriilor utilizate pentru mașinile electrice.

Legea propusă vizează trei aspecte importante de care producătorii de baterii și constructorii auto trebuie să țină cont. Astfel, producătorii de baterii trebuie să menționeze cantitatea de emisii de dioxid de carbon din întregul proces de producție, de la activitățile de minare a materiilor prime până la producția efectivă și operațiunile de reciclare.

Pe baza acestor date, Uniunea Europeană ar urma să implementeze o limită maximă de emisii pentru producția bateriilor cu scopul de a impulsiona utilizarea de "energie curată" în procesul de producție.

De asemenea, Uniunea Europeană intenționează să interzică bateriile care utilizează materie primă provenită din anumite zone unde au loc abuzuri ale muncitorilor sau unde sunt folosiți copii care nu au dreptul legal de munci.

Nu în ultimul rând, până în anul 2030, producătorii vor fi obligați să recicleze 70% din litiul bateriilor uzate.

Noua lege vine în contextul în care cei mai mulți producători auto folosesc în prezent baterii produse în China (în principal de CATL) și Coreea de Sud (LG Chem și Samsung SDI). Europa a anunțat deja o serie de programe pentru a produce baterii pentru mașini electrice pe Bătrânul Continent, în special în Germania și Franța.

"Legea bateriilor va fi prima de acest fel și vine în contextul creșterii vânzărilor și a uzinelor de baterii care încep să apară în Europa. Indiferent că sunt produse în Europa sau nu, legea va garanta că bateriile folosite în Europa sunt mai curate și reciclabile", afirmă reprezentanții grupului de mediu Transport&Environment.

Via Transport&Environment

Comentarii (13)

  • Si poate vom afla cât de verde este acesta tehnologie
    21 7
  • Legea asta un compromis pentru a limita importul de baterii extracomunitare (si a incuraja productia din europa) si pe de alta parte pentru a arata ca si masinile electrice nu ar fi chiar cu emisii zero..
    Asta cu emisiile mari de CO2 pentru fabricarea bateriilor, este gaselnita producatorilor clasici de masini pentru a nu aparea ei atat de rau. Dar emisiile de carbon pentru explorare, extractie, procesare, distributie a petrolului sunt comparate?

    Daca vorbim de amprenta de carbon ca un indicator al activitatii unei companii, asta este intradevar un concept a carei implementare se tot incearca in europa, dar cred ca mai are ceva timp pana sa fie masurat/estimat la nivelul fiecarei companii.
    17 7
  • Clasic
    Găselniță zici ? Tehnologia de producție nu doar a bateriilor in China se bazează in special pe cărbuni de ex . Si daca in plus atunci când încarci acea baterie cu energie electrică produsă cu ajutorul carbunelui sau centralelor nucleare ia uite ce green pare nu ? Aaa si sa nu uitam de exploatarea amaratilor din China care lucrează pe nasturi - la propriu .
    19 6
  • Marius
    Pai deja sunt companii care au facut lucrul asta fara sa fie data vreo lege.
    https://www.greencarguide.co.uk/2020/09/polestar-to-publish-environmental-impact-of-its-evs/
    Ei au facut apel si la transparenta in ce priveste extractia metalelor, uneori fiind folositi copii!
    6 9
  • Daca baietii nealesi de nimeni de la UE se jura cu mana pe Das Kapital ca nu ii intereseaza taxarea si noi impozite ci doar le pasa de oameni sa respire un aer curat,energii verzi si regenerabile si alte schelalaieli, hai ca-i aproape cred. Pana in 2030 mai e ceva,pana atunci,poate cloanta Europa pregătește si o lege sa interzica mancarea cancerigena,cu gust de plastic si burdusita in exces cu E-uri,ca daca le pasa ce respiram,le pasa si ce mancam,nu?
    20 10
  • Nu are cum sa fie gaselnita producatorilor clasici, pentru ca toti pregatesc o puzderie de electrice, deci de ce si-ar ingreuna situatia cu noi norme si noi cheltuieli, adica sa recicleze litiul.

    Sa vedeti in cativa ani ce lista de noi norme si taxe vor aparea pentru electrice, cam devreme. Cred ca si daca ar merge cu apa de ploaie masinile, tot s-ar gasi tot felul de grozavii de restrictii si obligatii.
    18 4
  • De acord, dar pentru echilibru ar trebui ca și producătorii de combustibil clasic să facă publice datele despre emisiile de carbon emise pentru producerea a o mie de litri de combustibil, spre exemplu. Abia atunci vom putea compara în cunoștință de cauza. Până atunci comparăm mere cu pere.
    De unde vom ști dacă cantitatea x este mai mare sau mai mică decât o cantitate pe care nu o cunoaștem??
    8 5
  • Clasic
    La energie electrica se plateste supraacciza cum se plateste la carburant cumva ?
    10 1
  • Se va plati, negresit!
    9 1
  • Clasic
    Marea problemă ar fi că toate încasările provenite din taxele astea supraacciza eventual următoarea taxa auto etc nu se vor duce in impaduriri .
    13 0
  • Ali electricul
    Ideea e ca Europa a pierdut cursa electrificarii automobilelor si e in urma la dezvoltarea si productia bateriilor. Ca sa nu dea faliment investitiile care sunt preconizate, chinezii putand face oricand oferte mai avantajoase financiar si chiar si tehnologic, europenii introduc niste chichite administrative care vor elimina concurenta (caci nu-i asa? Europa inca conduce cand e vorba de ecologie). Deci nimic mai mult decat o noua etapa din razboiul economic. Ce motiv mai nobil poti gasi sa elimini un concurent decat sanatatea planetei, viitorul copiilor nostri, etc. bla bla bla.
    14 1
  • Dragul meu @Tatra, ai pus punctele pe u :) Dar, totodată, ştii şi tu că e-zombii vor citi/auzi/înţelege EXCLUSIV doar ceea ce sunt “setaţi” (prin intermediul principalului “educator” al zilelor noastre, recte “mainstream media”) să recepţioneze. Aşa că nu urli ca surdul în clopote, dar poate doar cuiva din fântână să-i răsune cuvintele tale.

    PS. Dacă vă amintiţi cum începe clipul New Order – True Faith, cine credeţi că va ieşi învingător: AM sau eu?
    19 4
  • Un salut calduros pentru @Inexorabil,ma bucur ca aveti din nou contul activ.
    10 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru