Circuitul stradal de la Baku va rămâne în calendarul Formulei 1 până în sezonul 2030. Contractul între organizatorii Marelui Premiu din Azerbaidjan și Formula 1 a fost prelungit cu încă 4 ani, după ce contractul din prezent urmează să expire la finalul lui 2026.
Baku a fost gazda curselor de Formula 1 încă din 2016, atunci când cursa a fost organizată sub numele de Marele Premiu al Europei. Prima cursă din această țară a fost câștigată de Nico Rosberg, cel care avea să devină campion mondial în același an. Titulatura de Marele Premiu din Azerbaidjan a fost folosită pentru prima dată în 2017.
Circuitul stradal este faimos pentru linia dreaptă foarte lungă de la sfârșitul turului, dar și pentru cel mai îngust viraj din tot calendarul. Forma circuitului a creat aproape de fiecare dată curse imprevizibile și cu rezultate surpriză. Așa a fost și cazul celei mai recente curse, cu Max Verstappen învingător și cu Carlos Sainz Jr pe podium într-un monopost Williams.
via Formula 1
Aceeasi configuratie cu tzaspe altele, cu linia dreapta cat casa si apoi niste viraje lesinate si anonime
Mie-mi place traseul.
Un circuit urban foarte agreabil pentru spectatori, dar extrem de exigent pentru aceia care doar aspira la postura de virtuoși ai volanului.
Colosal ce-a reusit Max Verstappen alaltaieri la Baku !
Olandezul este fabulos !
Azerbaidjan rămâne, Hamilton se duce.
Lewis Hamilton ratează un test important pentru Ferrari, din cauza câinelui bolnav.
Septuplul campion mondial Lewis Hamilton, ajuns la aproape 41 de ani, nu va participa la testul Pirelli și Ferrari, care va avea loc astăzi pe circuitul „Mugello” din Italia.
La începutul săptămânii, Hamilton a postat o fotografie pe profilul său de Instagram și a dezvăluit că Roscoe a avut o problemă de sănătate. Bulldogul lui Hamilton are 12 ani, o vârstă înaintată pentru această rasă, în condițiile în care speranța medie de viață este între opt și zece ani.
În timpul zilei de test de astăzi, pe circuit, pentru Ferrari vor fi prezenți coechipierul lui Hamilton, Charles Leclerc, și fostul pilot Sauber, Guanyu Zhou. Anul acesta, chinezul este unul dintre piloții de rezervă al Ferrari în Formula 1.
Cel mai probabil, pe interval de timp nedeterminat.
Senectutea este povară grea !
Unicul si irepetabilul pilot Max Verstappen a obținut o victorie categorică la debutul său în GT3 pe Nordschleife, în cadrul Nurburgring Endurance Series.
La volanul unui Ferrari 296 înscris de Emil Frey Racing alături de coechipierul său Chris Lulham, Verstappen a sărit de pe locul trei pe primul loc inca pana la primul viraj de la start și a continuat să-si creeze un decalaj de aproximativ un minut în fruntea plutonului în primele două ore de cursă, cu o consecvență metronomică.
Cvadruplul campion mondial de Formula 1 i-a predat apoi mașina lui Lulham, britanicul în vârstă de 22 de ani reușind să-și folosească avantajul urias construit de Verstappen pentru a trece linia de sosire cu 24,5 secunde în fața Ford Mustang GT3, pilotat de Dennis Fetzer, Jann Mardenborough și Fabio Scherer.
Lewis Hamilton îl alege pe Roscoe, dar ura explodează pe rețelele de socializare.
În ultimele zile, în timp ce unele echipe au fost ocupate doar cu teste private Pirelli sau evenimente promoționale legate de sponsori, Lewis Hamilton a trecut printr-unul dintre cele mai dificile momente din viața sa: buldogul său de zece ani, Roscoe, a fost plasat în comă din cauza pneumoniei, iar pentru a-i fi alături, pilotul britanic a decis să sară peste toate evenimentele programate de Ferrari în speranța că tovarășul său se va recupera curând.
Prin intermediul canalelor sale de socializare, Lewis Hamilton a cerut și el sprijinul fanilor săi. Însă, uitându-se la secțiunea de comentarii, au apărut multe insulte, în special din partea fanilor Ferrari, sau a italienilor în general, care i-au spus septuplului campion mondial să se concentreze pe echipa pentru care lucrează în loc de câinele său.
Citirea comentariilor de acest fel este profund descurajantă, iar având în vedere că acestea reprezintă doar o mică parte din numărul imens de mesaje pe care le-a primit, este înfiorător. Ca agenție de știri, în această dimineață am relatat „actualizarea” pe care Hamilton însuși a postat-o pe profilurile sale de socializare, răspunzând miilor de oameni care, după ce i-au văzut povestea de pe Instagram aseară, au început să întrebe despre starea lui Roscoe. Găsirea comentariilor precum cele menționate chiar și sub postările noastre dedicate acestei situații triste oferă mult de gândit.
(Scuderia fans)
Fostul pilot de Formula 1, Marc Surer, l-a criticat dur Lewis Hamilton, numindu-l un „copil răsfățat” din cauza dificultăților sale atunci când nu conduce cea mai rapidă mașină de pe grila de start.
Comentariile lui Surer evidențiază provocările continue cu care s-a confruntat Hamilton de la transferul de la Mercedes la Scuderia Ferrari în conformitate cu actualele reglementări privind efectul de sol.
De când s-a alăturat echipei Ferrari, Hamilton nu a obținut încă nicio victorie în cursă, iar adaptarea la cultura echipei italiene s-a dovedit mai dificilă decât se anticipase. Tranziția de la Mercedes , unde se bucura de un mediu extrem de structurat, cu o mașină câștigătoare a campionatului, la abordarea operațională și strategică diferită a Ferrari a necesitat o perioadă semnificativă de adaptare pentru britanic. Drept urmare, clasările pe podium continuă să-i scape, în ciuda recordului său de 105 victorii în Grand Prix-uri.
Deși Hamilton a dat dovadă de un ritm competitiv în cursele recente, Surer l-a criticat pentru că se chinuie constant ori de câte ori nu deține cele mai rapide mașini.
Potrivit fostului pilot elvețian, Lewis Hamilton s-a obișnuit de-a lungul carierei sale cu mașini perfect adaptate stilului său de condus, iar orice abatere de la această zonă de confort expune puncte slabe.
Surer, care a concurat în Formula 1 între 1979 și 1986, cu 82 de starturi în curse, a comparat abordarea lui Hamilton cu cea a pilotului veteran Fernando Alonso. El a susținut că Alonso are o capacitate unică de a extrage performanță maximă din fiecare mașină pe care o conduce, indiferent de competitivitatea acesteia, în timp ce Hamilton se luptă să se adapteze atunci când mașina nu este ideal adaptată stilului său.
Surer și-a exprimat surprinderea față de dificultățile continue ale lui Lewis Hamilton, vasta experiență a campionului mondial i-ar permite în mod normal să se adapteze rapid și să mențină rezultate competitive.
El a subliniat că, chiar și în ultimii săi ani la Mercedes, Lewis Hamilton a întâmpinat dificultăți atunci când a fost pus în echipă cu un coechipier puternic precum George Russell și se confruntă acum cu provocări similare alături de Charles Leclerc, care a demonstrat în mod constant un ritm puternic în 2025.
Potrivit lui Surer, dificultățile lui Lewis Hamilton sunt agravate de faptul că monopostul Ferrari din acest sezon a prezentat provocări unice de manevrabilitate din cauza reglementărilor privind efectul de sol. Combinația dintre un sistem de frânare nefamiliar, caracteristici diferite ale anvelopelor și un coechipier extrem de competitiv a creat o situație în care britanicul nu poate oferi în mod constant rezultatele așteptate de la un pilot de calibrul său.
Presa italiană laudă debutul impresionant al lui Max Verstappen cu Ferrari 296 GT3 pe Nordschleife
Prima victorie a lui Max Verstappen pe Nordschleife într-un Ferrari 296 GT3 a atras o atenție semnificativă în Italia, presa italiană celebrând rapid impresionanta realizare a pilotului olandez. Triumful a stârnit discuții despre posibilitatea, oricât de puțin probabilă, ca Verstappen să se alăture Scuderiei Ferrari în Formula 1 în viitor.
Cotidianul sportiv italian Corriere dello Sport a descris evenimentul drept un „spectacol Verstappen”, menționând că, deși ideea ca Verstappen să piloteze un Ferrari în Formula 1 ar putea părea exagerată, recenta sa performanță în GT3 a dovedit că o astfel de combinație este spectaculos de eficientă pe pistă. Publicația a subliniat modul în care implicarea lui Verstappen în cursele GT îi întărește pasiunea profundă pentru motorsport dincolo de grila de start a Formulei 1.
Corriere della Sera a descris debutul ca fiind „extraordinar de puternic”, subliniind dominația rapidă de care a dat dovadă Max Verstappen, care a preluat conducerea cu 20 de secunde în doar câteva tururi. Ziarul a subliniat modul în care dăruirea și pasiunea pilotului Red Bull pentru motorsport îi permit să exceleze în multiple discipline, consolidându-i și mai mult reputația de unul dintre cei mai talentați piloți din cursele moderne.
Dincolo de celebrarea victoriei, publicațiile italiene au speculat asupra implicațiilor mai ample pentru cariera lui Max Verstappen. A fost ridicată posibilitatea unei viitoare treceri la Ferrari în Formula 1, presa sugerând că debutul său impresionant în GT3 ar putea contribui la construirea unei legături mai puternice cu Scuderia. Deși în prezent concurează pentru Red Bull în F1, abilitatea lui Verstappen de a manevra mașinile Ferrari cu o asemenea autoritate alimentează speculațiile cu privire la posibilitatea ca o tranziție la emblematica echipă italiană să se materializeze vreodată.
Performanța Ferrari-ului 296 GT3 a subliniat, de asemenea, adaptabilitatea olandezului, dovedind că setul său de abilități se extinde mult dincolo de cockpit-ul F1. Presa italiană a lăudat capacitatea sa de a înțelege și exploata rapid capacitățile mașinii, subliniind consecvența, abilitățile sale de curse și perspicacitatea strategică pe tot parcursul evenimentului. Excelând în cursele GT3, Max Verstappen nu numai că i-a distrat pe fani, dar și-a consolidat statutul de unul dintre cele mai versatile și formidabile talente din motorsport.
Pe scurt, victoria de debut a lui Max Verstappen pe Nordschleife într-un Ferrari 296 GT3 a fost întâmpinată cu aprecierea generală a presei italiene. Relatările au evidențiat ritmul său excepțional, avansul de 20 de secunde și stăpânirea generală a mașinii, reaprinzând totodată speculațiile despre un potențial viitor Ferrari în Formula 1. Dincolo de triumful imediat, evenimentul a subliniat pasiunea persistentă a olandezului pentru curse și capacitatea sa de a reuși în mai multe categorii de motorsport, consolidându-i și mai mult statutul legendar în cursele contemporane.
Pentru a nega imensul talent al lui Max Verstappen, ar trebui fie să acționezi cu rea-credință, fie să fii obișnuit să ignori ceea ce este incontestabil.
Poate fi arogant, încrezut și chiar neplăcut uneori, dar pe pistă strălucește la cel mai înalt nivel. Fie că este în Formula 1, la volanul unui simulator sau în Ferrari-ul 296 GT3 cu care a dominat cursa de 4 ore de la Nürburgring datorită unui tur de deschidere uimitor, Verstappen este întotdeauna incredibil de rapid.
Abordarea sa față de curse are chiar ceva romantic și demodat: nu-l vom vedea niciodată la o prezentare de modă, pe coperta revistelor lucioase sau repetând la nesfârșit fraze corecte din punct de vedere politic.
Dar știm întotdeauna unde să-l găsim - pe pistă.
De data aceasta, conducea un Ferrari. Chiar dacă a urcat pe podium fără emblema Calutului Cabrat pe piept, era ceva incontestabil fascinant în a vedea numele Verstappen și Ferrari unul lângă altul. Cvadruplul campion mondial își va explora opțiunile odată ce sezonul 2026 se va încheia, iar Ferrari nu își poate permite să ignore această posibilitate.
Vorbim despre un talent generațional, o forță a naturii care este atât neobosită, cât și inspiratoare. Este adevărat că fără mașina potrivită nu poate face miracole, dar l-am văzut deja oferind performanțe palpitante, de neuitat, chiar și cu mașini mai puțin competitive.
Max Verstappen nu este genul care face declarații romantice despre Ferrari.
Fanii nu-l vor auzi niciodată spunând că a conduce mașina roșie a fost un vis de-o viață sau că a concura pentru Scuderia i-ar da carierei sale sensul suprem.
În schimb, el a spus deja clar tuturor că, deși Ferrari este „un brand uriaș”, el ar alege să piloteze pentru ei doar „pentru a câștiga și nu doar pentru a concura acolo”.
Triumful său în cursa de 4 ore de la Nürburgring a oferit o mostră a acestei mentalități.
Verstappen este un câștigător nemilos, nu cineva care venerează brandul în fiecare interviu.
Desigur, fanii Ferrari își amintesc încă o replică dureroasă de acum aproape șase ani: „Se întâmplă când te oprești din trișat...”
Privind în urmă și având în vedere acordul secret dintre Maranello și FIA de la începutul anului 2020, cât de dezechilibrată a devenit declarația lui Max?