Feedback

Final de carieră pentru motorul diesel cu patru turbine din oferta BMW: nemții marchează momentul cu versiuni speciale X5 M50d și X7 M50d Final Edition

de Cornel Șocariciu
Joi, 30.07.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Motorul diesel de 3.0 litri cu șase cilindri și patru turbine din oferta BMW va fi scos din producție în luna septembrie. Pentru a marca acest moment, nemții propun versiuni speciale X5 M50d și X7 M50d Final Edition.

În 2016, BMW anunța debutul versiunilor Seria 7 750d xDrive și 750Ld xDrive. Sub capota vârfului de gamă din oferta bavarezilor se afla un motor diesel de 3.0 litri cu șase cilindri și patru turbine capabil să dezvolte 400 de cai putere și 760 Nm.

Motorul diesel dezvoltat de nemți promitea atât performanțe de top, cât și eficiență sporită. Între timp, unitatea a fost introdusă și în gama X, iar popularitatea acesteia a crescut.

În 2018, propulsorul își făcea apariția pe X5 și X7, iar în 2019, X6 putea fi comandat în versiunea M50d echipată cu motorul cu patru turbine.

Conform oficialilor BMW, producția acestui motor va înceta în luna septembrie a acestui an.

Pentru a marca finalul de carieră, nemții vin cu versiuni speciale pentru X5 M50d și X7 M50.

Versiunile vor purta numele Final Edition și vor fi disponibile și pe piața din România. Conform producătorului bavarez, modelele vor fi disponibile cu un pachet extins de echipamente și cu praguri inscripționate cu denumirea Final Edition.

Fiecare exemplar X5 M50d Final Edition și X7 M50d Final Edition va fi echipat standard cu următoarele: faruri BMW Laserlight, sistem de asistență Professional cu funcții de conducere semiautonomă, direcție integrală, cheie cu display, scaune confort, inserții "Crafted Clarity", head-up display, sistem de asistență la parcare (Parking Assistant Plus), sistem audio semnat de Harman Kardon, încărcare wireless pentru telefoanele mobile și control prin gesturi.

Comentarii (5)

  • si ce pun in loc? 2.0 cu 6 turbine? motorul asta se vinde ca painea calda, mai ales la noi, cred ca 90% din X5 uri sau X6 noi, pe care le vad eu pe strada, sunt M50d
    8 1
  • Va ramane 3.0 cu maxim doua turbine, renunta la cele patru turbine pentru a face loc hibridelor, astazi nu mai da bine sa promovezi diesel de 400 de cai, dar unul de 350 merge :).

    Viitoarele seria 7 si 5 sunt confirmate si cu diesel, deci cel putin pana in 2030 Bmw le va oferi, spre surprinderea unora, vor avea toata gama, diesel, benzina, hibrid, electric si hidrogen, pe X5 cel putin.
    12 3
  • someone
    ceea ce e ciudat, e ca alpina a lansat in urma cu 1-2 luni modelul D5, adica echivalentul seriei 5, care vine echipat cu motorul diesel cu 3 turbine . si 400 cai frmosi
    ce mic pare X5-ul ( care e o namila de masina ) pe langa X7
    7 0
  • @dan_grc
    Hai ca esti destul de optimist, imi place.
    Pe la inceputul anului BMW zicea de diesel pentru inca 20 de ani, tu mai zici de vreo 10, dar in realitate, la vanzare (nu cele care circula pe strazi) , in 2-3 ani nu mai vezi urma de diesel in oferta BMW:))
    Deci spre mirarea unora, dieselul e mort de vreo 2-3 ani pentru Toyota, Lexus, marcile care stiu sa anticipeze piata :)
    Germanii doar sa mai scoata un super soft si sa spuna ca ale lor masini curata aerul in realitate, asa mai vand diesel la pacalici :))
    Pana atunci, mai au de achitat amenzi.
    1 5
  • Omule, in afara de M-uri, ce model nu are diesel ? Bmw va oferi diesel si-n urmatorii ani, de ce ? Pentru ca inca se vand suficient, cand vor scadea suficient de mult, nu le va ma oferi, dar asta nu se va intampla in 2-3 ani ca asa spui tu, macar pana in 2030 le vor pastra, stiu ei mai bine, nu te mai agita.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru