Final de Pick-up Maraton Moldova: de la un conac părăsit la Arcul de Triumf din Chișinău

de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Sambata, 13.05.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În ultima zi a maratonului nostru am descoperit un vechi conac rusesc, am vizitat un fel de palat Shoenbrunn al Moldovei și am încheiat expediția în fața Arcului de Triumf din Chișinău.

Am plecat greu de la Et Cetera. Ați auzit voi pe cineva care să își dorească să plece din Rai? Soarele dimineții mângâia blând dealurile cu viță de vie fix în momentul plecării. Anvelopele SUV-urilor noastre au scârțâit în iarba udată de rouă și apoi s-au urcat pe șoseaua care duce spre Chișinău.

Am călcat bine pedala de accelerație pentru că asfaltul a fost nesperat de bun, iar ceasul ticăia amenințător. Riscam să ratăm prima destinație a zilei: Gura Bîcului. Un sat ascuns între dealuri, cu ulițe prăfuite, decorat din abundență cu... sere. Fiecare gospodărie desfășura pe suprafețe impresionante sere uriașe. Aproape fiecare metru păstrat al curții fusese dedicat creșterii legumelor.

Satul serelor

Ajungem la familia unui fost profesor de agronomie, reprofilat în agricultor de succes. Am gustat busuioc mov, rucola, spanac și chiar salvie. În fiecare colț al curții te împiedicai de răsaduri sau plante despre care nici măcar n-ai auzit. Ne-am grăbit să ajungem pentru că gazdele noastre plecau să livreze plasa săptămânală. Adică o desagă în care erau înghesuite toate plantele rodite în grădina lor. Câte puțin din fiecare.

Plasele mergeau la aproximativ 20 de familii din Chișinău, care plătesc un abonament de 3000 de lei moldovenești pe trimestru. O idee de business pe care o întâlnim și în România, menită să-i ajute să supraviețuiască pe micii agricultori.

După ce dăm ziua bună, plecăm către un conac din apropiere. O clădire părăsită, ridicată de un om de afaceri rus pe la sfârșitul secolului XVIII.

O ruină care ar putea fi transformată ușor într-un obiectiv turistic cu o investiție substanțială. Încă mai puteai vedea balconul de la care moșierii priveau în zare către dealurile presărate cu case.

De acolo și până pe malul Nistrului mai era o aruncătură de băț. Așa că ne-am aruncat cu tot cu pick-up-uri prin mai multe șanțuri pentru a ajunge aproape de el. Pe malul celălalt era Transnistria. Am privit cu puțin jind la singurul obiectiv nebifat al expediției noastre și ne-am înecat amarul prin pădurea de fag și potecile sale întunecate.

Castel Mimi, un fel de Schoenbrunn al Moldovei

Prânzul ne-a găsit la vreo 40 de kilometri de Chișinău, la Castel Mimi. Bineînțeles, tot o cramă. Una creată însă după chipul și asemănarea castelelor impozante din Austria. N-am putut să nu mă duc cu gândul la Schoenbrunn, bineînțeles, păstrând proporțiile. O parte din castelul uriaș de astăzi a aparținut familiei Mimi, de unde și numele. Apoi a ajuns în mâinile unui om de afaceri care l-a dat pe mâinile unui designer italian.

A ieșit un loc de pelerinaj pentru toți cei care caută mâncarea fină, vinul bun (Roșu de Bulboacă) și arhitectura modernistă. Ne-am dat cu greu plecați de la castel Mimi, dar ne aștepta Chișinăul, destinația finală a #pickupmaraton2017.

Așa că la aproape un ceas după, mașinile noastre pline de glod moldovenesc își odihneau anvelopele pe asfaltul din fața Arcului de Triumf. Ce mod mai triumfal de a încheia o expediție în care am descoperit fiecare colțișor din Moldova.

Urmareste Automarket
Țara soră ne-a marcat retina cu peisaje pe care nu le vom uita prea curând, ne-a arătat cât de muncitori și prietenoși sunt oamenii și, bineînțeles, cât de dificile pot fi drumurile dacă nu ai un pick-up pe măsură.
Ford Ranger, Nissan Navara și Toyota Hilux au dovedit că sunt adevărate tancuri pe patru roți, la volanul cărora nu te temi să virezi dreapta din drumul principal atunci când găsești o provocare off-road.

Am petrecut trei zile la volanul celor trei eroi din pick-up maraton și am alcătuit imaginea mașinii perfecte. Un pick-up ideal, pe care îl vom detalia în episodul final al Pick-up Maraton Moldova. Tot atunci vă vom dezvălui și cât au consumat cei trei eroi 4x4.

Până atunci, dacă vreâi să revedeți imaginile ajunse pe Facebook dați click pe #pickupmaraton2017. Puteți să aruncați un ochi și la colegii din Moldova, PiataAuto.md, partenerii noștri în expediție.

Comentarii (2)

  • sunt curios...cu ce idei despre o eventuala uniune cu satu' asta cat juma' de tara ati venit acasa...

    Dintre masini...Nissan cred ca a fost cel mai prietenos cu posteriorul spatelui iar Toyota al mai cal de povara dintre toate. Ford...e smekerie!

    PS...glod? in republica? desaga? strachini?...va trebuie 1 an de zile sa va reveniti
    5 0
  • @Automarket

    Inca odata, FELICITARI! Ati facut ceea ce nu au reusit sau nu au dorit sa faca o liota de asa-zisi specialisti in geo-politica. Ati reusit sa prezentati o tara fara patima, fara sa faceti referire la disensiunile istorice care au existat si exista cu privire la aceasta, scotandu-i in evidenta locurile minunate si potentialul. Poate, citindu-va randurle, multi dintre cei care priveau cu suspiciune si prejudecati la zona respectiva, considerand-o un fel de lume a III a a Europei, se vor gandi de doua ori inainte sa strambe din nas atunci cand aud despre Republica Moldova si de moldoveni. Nu se poate vorbi de unitate, nici macar in cuget si in simtiri, daramite in fapt, fara o cunoastere obiectiva si lipsita de afirmatii patriotarde intre cele doua tari despre a caror posibila unire se teoretizeaza. Bravo!
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru