Pick-up perfect nu există. Dar îl construim noi din cele mai bune părți ale lui Hilux, Navara și Ranger

de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 15.05.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
După cinci zile de Pick-up Maraton alături de Ford Ranger, Nissan Navara și Toyota Hilux, am aflat care mașină a consumat cel mai puțin și am construit pick-up-ul perfect din "bucățile" celor trei mașini din expediția noastră

Urmareste Automarket
Soarele apune ușor peste expediția noastră de dincolo de Prut. Au trecut aproape opt zile de când suntem plecați în țara soră și câteva mii de kilometri parcurși fie pe asfalt, fie pe teren greu accesibil. S-au întâmplat atât de multe în ultimele zile, încât o cronologie exactă ar fi greu de ținut.

Important este că am descoperit în Republica Moldova o mulțime de locuri rupte din basmele de altădată: un castel al lui Ștefan cel Mare, forme de relief spectaculoase, vinuri celebre și un fost buncăr construit de URSS. E drept că am și fost ajutați de oameni care își cunoșteau bine țara și de trei pick-up-uri pregătite de orice: Ford Ranger, Nissan Navara și Toyota Hilux.

Expediția moldovenească a însumat aproximativ 2000 de kilometri și probabil ar fi depășit lejer acest prag dacă ne-ar fi fost permis accesul în Transnistria, zona fierbinte din țara vecină, păzită strașnic de o autoritate nerecunoscută la nivel internațional.

Dar despre asta v-am povestit în episodul al patrulea.

De-a lungul celor aproape 2000 de kilometri, mașinile noastre au rulat în condiții diferite, au avut oameni diferiți la volan, așa că o medie a consumului pe parcursul celor cinci zile de expediție este unul care oglindește toți acești factori. Am adunat valorile de consum înregistrate și am ajuns la următoarele concluzii.

Nissan Navara a fost cel mai economic membru al expediției, cu o valoare medie de 9.5 litri/100 de kilometri, semn că o cutie manuală încă poate fi o alegere eficientă, cel puțin în acest segment.

Pe locul al doilea s-a aflat Toyota Hilux, cu o medie de 10.8 litri/100 de kilometri, valoare dictată și de cutia sa dificilă la operare, mai ales la viteze mari.

L-am lăsat la urmă pe Ford Ranger, cel mai puternic membru al expediției. Cumva normal. Motorul mare de 3.2 litri, cei 200 de cai putere și cutia automată au cerut, în medie, 11.7 litri/100 de kilometri.

După trei zile în care i-am condus pe toți cei trei eroi și pe asfalt și în teren accidentat, am alcătuit o imagine a pick-up-ului ideal, adunând punctele forte ale fiecăruia.

PICK-UP-UL PERFECT
Designul lui Ford Ranger
Suspensiile lui Nissan Navara
Spațiul interior al lui Toyota Hilux
Antifonarea lui Ford Ranger
Tapițeria plușată a lui Nissan Navara
Aderența lui Toyota Hilux
Ergonomia lui Nissan Navara
Complexitatea sistemului multimedia SYNC de pe Ford Ranger
Ecranul tactil al lui Toyota Hilux
Cutia automată a lui Ford Ranger
Carosarea benei lui Toyota Hilux
Vizibilitatea spate a lui Nissan Navara
Scaunele confortabile ale lui Ford Ranger
Comenzile pe volan ale lui Nissan Navara
Afișajul instrumentelor de bord pe Ford Ranger
Sistemele de siguranță ale lui Toyota Hilux

Cu această imagine a pick-up-ului ideal încheiem seria episoadelor dedicate mașinilor din Pick-up Maraton Moldova.

Ford Ranger, Nissan Navara și Toyota Hilux se înclină respectuos în fața audienței care le-a urmărit reprezentația din ultimele zile și speră că v-au convins că un pick-up este bun oricând la casa omului. 

În zilele următoare vom construi harta exactă a expediției și vă vom spune unde să mergeți pentru vreți să experimentați locurile prin care au trecut cei trei eroi ai călătoriei noastre.

Comentarii (8)

  • _steli
    Desi recunosc ca nu am mai avut rabdare sa citesc toate episoadele, sunt dezamagit de concluzia trasa. Este total irelevanta. Nici macar nu o pot numi o prezentare a celor 3 modele. In cel mai bun caz este un ghid de vacanta.
    Pacat.
    Sper sa nu intelegeti ca am criticat "valoarea" textului, dar departe de un test comparativ ... foarte departe.
    9 3
  • mie nu mi s-a parut niciodata ca s-ar vrea un comparativ...clar baietii au plecat hai-hui in vacanta cu "cele mai dure pick-up-uri ale Europei".

    acu', la modul general...putem sa avea impresia ca un comparativ mai poate da un verdict de genul masina X e mai buna decat masina Y? Masini proaste numai exista, masini bune iarasi ci doar pareri subiective si alegeri personale. Industria ofera un compromis iar diferentele dintre constructori s-au diluat pana intra-colo incat se ajunge sa-ti faci un tabel (vezi mai sus) cu masina perfecta

    zic si io
    10 2
  • mircea
    @_steli
    Pick-up Maraton 2017 e departe de a fi fost un comparativ. E o aventură cu cele mai tari pick-up-uri de pe piață. O experiență. Pentru matematică, sunați la revistele de specialitate.

    Noi am tras concluziile de mai sus: fiecare mașină dintre cele trei are vârfuri. Nu există pick-up perfect :)
    5 2
  • Nici nu așteptam mai mult de la acest articol. Eu zic că are tot ce trebuie: aventură, inedit, text de mărime potrivită, care nu plictisește cu detalii excesive (cel puțin, așa mi s-a părut articolul colegilor de la piațaauto.md). Plus tabelul de la sfârșit, care iți pune pe tavă tot ce este esențial în privința celor trei "muschetari".
    Sincer, decît să văd zilnic o droaie de știri și articole la kilogram, prefer să citesc povești de călătorie, scrise de oameni relaxați, nu de jurnaliști sub presiune. Bineînțeles, automobilul să rămână tema principală a acestor articole.
    2 0
  • "Pick-up perfect nu există. Dar îl construim noi din cele mai bune părți ale lui Hilux, Navara și Ranger"

    Ați putea merge mai departe cu ideea asta. Construiți-l și la propriu, nu doar la figurat! Găsiți-vă oamenii care să vă ajute în acest demers. Ar ieși un show demențial!
    2 2
  • Problema acestor mașini este ca in UE sunt practic ''inutile''
    Un mic antreprenor nu cumpăra o astfel de mașină.
    Tarile unde ar fi nevoie de aceasta mașină (fără USA, Australia), populația nu deține puterea financiara pentru a o cumpăra
    1 1
  • AndreiRN
    Jucarii.
    Un pickup real este Dodge Ram diesel 4 X 4.
    1 1
  • florin
    spune-ti, despre ceea ce conteaza mai mult, si anume despre motor, intretinere, fiabilitate
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru