Ford anunță că nu poate respecta normele de emisii pentru 2021 după oprirea vânzărilor pentru Kuga PHEV: americanii vor cumpăra "credite de emisii"

de Daniel Popescu
Joi, 15.10.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford a anunțat că nu poate respecta "pe cont propriu" normele de poluare care vor intra în vigoare de la 1 ianuarie, ca urmare opririi vânzărilor pentru Kuga PHEV. Astfel, americanii vor cumpăra "credite de emisii" de la un alt constructor.

Ford a anunțat în luna august că întrerupe temporar vânzarea versiunii plug-in hybrid a SUV-ului Kuga, din cauza faptului că există posibilitatea ca bateria să se supraîncălzească și să conducă la apariția unui incendiu.

Această decizie afectează însă șansele ca Ford să poată respecta noile norme de poluare care vor intra în vigoare în Uniunea Europeană la 1 ianuarie 2021.

Un constructor trebuie să aibă emisii medii de 95 grame de dioxid de carbon pe kilometru pentru mașinile vândute într-un anumit interval de timp, iar Kuga PHEV emite doar 26 grame.

"Actualele probleme cu Kuga PHEV au afectat planul nostru de a respecta regulamentul pentru emisii al Uniunii Europene pe cont propriu", menționează Ford într-un comunicat de presă.

În acest context, pentru a evita plata unor amenzi, Ford a anunțat că va cumpăra "credite de emisii" de la un alt producător.

O reglementare a Uniunii Europene care permite unui constructor care nu respectă regulile să-și pună în comun vânzările cu un alt producător care le respectă, pentru că în medie ambii constructori să respectele normele de poluare.

Renault a anunțat chiar în această săptămână ca va vinde "credite de emisii", iar publicația britanică Autocar susține că Volvo va lua o decizie similară în următoarea perioadă.

O astfel de soluție a fost adoptată încă de anul trecut de Fiat-Chrysler, care a inițiat un parteneriat cu Tesla pentru a evita plata unor amenzi estimate la un miliard de euro.

În urma problemelor cu Kuga PHEV, Ford a rechemat în service aproape 21.000 de unități vândute, printre care și 90 pe piața din România.

În schimb, Ford a anunțat că va respecta normele de poluare pentru vehicule comerciale și și-a anunțat disponbilitatea de a vinde "credite de emisii" diviziei de vehicule comerciale a celor de la Volkswagen.

Via Ford, Autocar

Comentarii (7)

  • adica, un fel de alba-neagra intre producatori, cu impact final.... mediul!
    7 4
  • Urata treaba
    Si cand te gandesti ca de fapt au deja ceva experienta cu plugin-urile
    9 1
  • Niste dobitoci astia cu emisiile lor. Deja vor sa scoata orice masina cu combustie interna. Sau sa mai fie pentru cativa ani niste motoare de 1l aspirate sau turbo pe benzina...
    10 11
  • netam-nissan
    daca ford plateste bine (adica nu ca la Craiova), le vind eu niste credite de emisii ca mai am un teanc uitat in stivuitor.
    17 5
  • Ford... mă bucur că produc în România, dar vai de capul lor
    10 3
  • ACE - Craiova
    FORD Puma EV, cu autonomie electrica de 450-475 km s-ar vinde excelent (vezi cazul KIA e-Niro)!!!
    3 7
  • dispare si ford? cand?
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru