Renault respectă deja normele de emisii care vor intra în vigoare în 2021: francezii vor să vândă "credite de emisii" altor constructori

de Daniel Popescu
Marti, 13.10.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault respectă deja normele de emisii pentru anul 2021 ca urmare a vânzărilor ridicate de mașini electrice. Francezii vor acum să vândă "credite de emisii" constructorilor care nu reușesc să respecte noile norme.

Uniunea Europeană va introduce de la 1 ianuarie 2021 norme de poluare mai dure, iar constructorii care nu vor reuși să le respecte vor plăti amenzi semnificative.

Soluția de rezervă este o reglementare a Uniunii Europene care permite unui constructor care nu respectă regulile să-și pună în comun vânzările cu un alt producător care le respectă, pentru ca în medie ambii constructori să respectele normele de poluare.

O astfel de soluție a fost adoptată încă de anul trecut de Fiat-Chrysler, care a inițiat un parteneriat cu Tesla pentru a evita plata unor amenzi estimate la un miliard de euro.

Cel mai recent exemplu este oferit acum de Renault, care a depus la Uniunea Eurpeana un document prin care își oferă disponibilitatea de a vinde "credite de emisii" către alți producători.

Producătorii interesați au timp până în 18 noiembrie să notifice în scris Renault că sunt interesați. În plus, aceștia trebuie fie să demonstreze că, prin adăugarea propriilor modele, noua "alianța" nu va depăși emisiile, fie să își asume că vor plăti eventualele primite primite de "alianță".

Informațiile au fost dezvăluite de analistul Matthias Schmidt, care susține că cel mai probabil candidat pentru o astfel de alianță este Daimler. Producătorul german este destul de departe de atingerea limitei de emisii și are un parteneriat strategic cu Renault.

Via Autocar

Comentarii (8)

  • Pai si pana la urma unde e ideea de reducere a poluarii daca se pot face astfel de manevre? Producatorii care deja respecta normele oricum se straduiau dinainte sa faca motoare curate si economice.
    14 1
  • Am.mai vazut jmecheria asta si la noi,aia cu certificatele verzi.
    13 2
  • Şi da şi nu....

    Sunt două componente

    1) vânzările crescute de Renault Zoe, unde deşi performanţa nu este extremă au găsit un echilbru preţ foarte bun se pare

    2) motoare "puturoase" pentru Renault / Dacia
    motivate şi că piaţa de desfacere sunt Franţa, România plus ceva ţări arabe

    În Franţa autostrada costă, au multe radare, în restul infrastructura mai prost, în principalele pieţe de desfacere...

    La maşini germane vorbim deja de autostrăzi fără limită de viteză, plus ţările lor ca principale pieţe - Austria, Elveţia sunt ţări alpine unde fără un motor serios nu poţi face faţă

    Aşa că lauda Renault cam miroase rău....

    Dacă adoptau pe bandă largă motoarele hibride E-Tech, puternice dar prin recuperea de energie la frânare să ajungă la a produce reducerea de emisii CO2

    Aşa ar fi frumos, prin E-Tech nu numai non plugin dar şi E-Tech PHEV să ajungă la reducerea CO2 dar cu putere finală mai decentă, mai mare.
    6 12
  • In curand la noi: " Avem credite de emisii ".
    8 0
  • Mafia tot mafie ramane...
    Nemti nu or sa ajunga la targetul de emisi.....pt ca e imposibil cu motoarele lor mari....
    Cine va merge sa recolteze cel putin 3 miliarde de euro de la triada germana?? nimeni...astea sunt doar vorbe....
    10 2
  • @Edikkk
    „piața de desfacere Dacia este Franța, Romania plus ceva tari arabe..”
    m-ai convins cu asta.
    2 2
  • Vanzarea asta de credite de emisii mi se pare similara cumpararii cu bani a iertarii de pacate din Evul Mediu. Si cei care fac asemenea reguli par sa aiba o gandire si o intelegere a lumii specifica tot Evului Mediu.
    8 0
  • pai nu e ecologia noua religie in care se inchina unii?
    Macar de ar face ce trebuie, ca in Romania gem raurile de peturi, pungi si alte gunoaie. Dar nu, ei nu se coboara la trivialitati din astea, se ocupa de probleme planetare. Care nu exista de fapt sau nu le putem influenta in nici un fel.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru