Ford Mustang, cel mai bine vândut coupe sportiv din lume în 2017: americanii au vândut peste 125.000 de exemplare

de Cornel Șocariciu
Joi, 19.04.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford Mustang a fost cel mai vândut coupe sportiv din lume în 2017. Anul trecut, americanii au livrat 125.809 exemplare Mustang. Dintre acestea, 13.100 de unități au ajuns pe Bătrânul Continent.

Decizia Ford de a face din Mustang un model global a fost una inspirată. Constructorul american a anunțat că Mustang a fost cel mai vândut coupe sportiv din lume pe parcursul lui 2017, pe baza unor date furnizate de analiștii IHS Markit. Este al treilea an consecutiv când muscle car-ul american reușește această performanță.

Anul trecut, Ford a comercializat la nivel global 125.809 exemplare Ford Mustang, cu circa 25.000 de unități mai puțin comparativ cu 2016. Dintre acestea, peste 81.800 de exemplare au fost înmatriculate în SUA.

În 2017, în Europa au fost înmatriculate 13.100 de unități Ford Mustang. Cea mai bună piață de pe Bătrânul Continent pentru muscle car-ul american a fost Germania, cu 5.742 de unități. Urmează Marea Britanie (2.211 exemplare), Franța (942 de unități), Belgia (900 de livrări) și Suedia (512 exemplare). Ford Mustang s-a descurcat excelent și în China: 7.125 de exemplare au ajuns pe piața asiatică în 2017.

Din 2015 și până în decembrie 2017, Ford a vândut la nivel global 418.000 de unități Mustang.

Cea mai populară configurație rămâne GT-ul echipat cu motorul V8 de 5.0 litri. În Europa, din 2015 și până în martie 2018 au fost vândute 35.000 de exemplare Ford Mustang.

Pentru ca publicul să nu își piardă interesul, Ford a lansat Mustang facelift. Acum, sportiva Ovalului Albastru este oferită cu un instrumentar de bord complet digital, cu o cutie automată cu 10 trepte și cu motoare ușor revizuite. Am testat și noi Ford Mustang facelift în varianta GT Convertible.

Comentarii (3)

  • Masina este pur si simplu geniala,la pretul asta nu exista altceva mai bun.
    9 1
  • Cea mai tare masina ce o poti lua la ora asta. De departe!
    9 3
  • Cel mai vândut coupé sportiv din lume; motorul de 5L V8 – cel mai cerut; Germania – țara europeană cea mai interesată de acest simbol al industriei auto americane. Oare cum se repercutează aceste expresii asupra fan(atic)ilor Triadei? Sigur vor invoca prețul mai scăzut, implicit mai tentant, ȋn balanță cu modelele germane cum altfel decât “superioare, a căror calitate excepțională stabilește, logic, prețuri mai ridicate” (dar și costuri de mentenanță așijderea).

    Totuși, Mustang-ul rămâne o delectare pentru ochi, care se cască uimiți chiar și ȋntr-o panoramă perpetuu cenușie la 360 de grade. Și să nu uităm să menționăm alte două “giuvaiere”, chiar mai feroce (Mustang = pony car) :

    https://www.youtube.com/watch?v=IROf7PEDfJI
    https://www.youtube.com/watch?v=SZrRVU7AuCU

    Mulți specialiști au recunoscut că Triada se remarcă prin “best quality” și “better performance”, dar au atribuit "sportivelor" americane un atu apropiat tumultului vieții: “more fun”.

    Pe de altă parte, Chevrolet și Dodge manifestă tendința de a transforma musclecarurile ȋn autentice…supercaruri. Mă rog, un Plymouth GTX era capabil de 5 secunde la “plajă” ȋn urmă cu 50 de ani, dar o viteză de peste 250 km/h nu concorda cu ideologia musclecar. Astăzi ȋnsă, iată că bariera (psihologică) de 300 km/h a fost depășită cu brio…Și atunci se naște ȋntrebarea firească: ce-ar trebui să ȋnsemne, concret, evoluția unui musclecar? Manevrabilitate excelentă? Interioare mai rafinate? Siguranță ameliorată? Sau motoare mai puternice? Eu, unul, consider că toate aceste caracteristici sunt constatabile ȋn prezent! Cine s-ar fi gândit vreodată că se vor naște “comparative” ȋntre sedanurile de ȋnaltă performanță ale nemților și musclecarurile devenite faimoase odinioară pentru presupusul lor beteșug “they can’t handle” ? La urma urmei, din cauza confluenței inevitabile cu vremurile corupătoare, nu cumva “s-a pierdut pe drum” menirea musclecarului, chit că forma (arhitectura definitorie) nu s-a schimbat ȋn mod flagrant?...

    Care menire? Păi, am mai abordat-o pe AM. Mai ȋntâi, ȋntrebasem retoric cine concepe și vrea un musclecar “rapid ca un supercar, stabil ca un 4x4, dichisit & confortabil ca o limuzină, ȋnzestrat tehnologic ca sala de comandă dintr-o centrală nucleară și silențios ca o fecioară timidă” . Apoi am descris situația ideală nu din proprie experiență (oricum imposibilă pe meleagurile noastre), ci raportând-o la ȋnsăși logica obiectivă: “Un musclecar trebuie să-și arate…mușchii, adică să “urle”, tati, să arate “sălbatic” interior-exterior, să dea autografe pe asfalt prin supravirare și să fie greu de stăpânit, ba chiar neprietenos ca mijloace de comandă, astfel ȋncât să-ți stârnească toată ambiția de care ești capabil și să-ți solicite toate simțurile, prilej cu care te concentrezi la maximum pentru a prelua și menține controlul “refuzat” prin definiție, exact cum ai proceda cu un cal nărăvaș”.

    Acestea să fie motivele pentru care există atâția amatori de Mustang, de exemplu? Sau prevalează opțiunea vulgară a…prețului accesibil? (caz ȋn care ceea ce am subliniat eu reprezintă doar…istorie). Dar mai putem lua ȋn considerare un factor favorizant: NGMCO și FCA nu acceptă “globalizarea” pe care i-a rezervat-o Ford modelului său iconic. De ce? Lipsă de imaginație sau de boașe. Ori, ori!
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru