Ford: ultimul exemplar Fiesta va fi produs în 7 iulie

de Tiberiu Safta
Luni, 03.07.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford a confirmat oficial că ultimul exemplar al emblematicului Fiesta va fi produs în 7 iulie. Modelul subcompact de succes al mărcii americane va fi retras după o producție care a durat 47 de ani.

Anul 2023 reprezintă un sfârșit de epocă pentru Ford. În doar câteva zile din acest moment vom asista la sfârșitul oficial al producției lui Ford Fiesta, modelul subcompact de mare succes al Ovalului Albastru. Într-un comunicat făcut public de către publicația britanică Autocar, Ford a confirmat oficial că ziua de 7 iulie va fi ultima pentru Fiesta.

Pentru a marca sfârșitul celor 47 de ani de producție, ultimele două exemplare ale modelului subcompact vor rămâne în proprietatea Ford. Unul dintre exemplare va rămâne în colecția de modele istorice a mărcii, la Kőln, în Germania, iar celălalt exemplar va fi destinat tot unei asemenea colecții în Marea Britanie.

Ford Fiesta a fost lansat pentru prima dată în 1976. De atunci, modelul subcompact a cunoscut nu mai puțin de 8 generații și a fost, în tot acest timp, printre cele mai căutate și mai vândute mașini la nivel european. În Marea Britanie, de exemplu, Ford Fiesta a fost cea mai bine vândută mașină între 2009 și 2020.

Din păcate, pandemia de COVID-19 a lovit puternic în modelul accesibil, din cauza problemelor cu lanțurile de aprovizionare.

În final, Ford Fiesta va fi scos din producție pentru a-i face loc noului Explorer Electric, care va fi produs la uzina de la Kőln.

via Autocar

Comentarii (12)

  • Seriff
    ''In final, Ford Fiesta va fi scos din producție pentru a-i face loc noului Explorer Electric, care va fi produs la uzina de la Kőln''
    Da, sigur un Explorer electric de 50.000 euro si autonomie 300 km va inlocui o masina de buget ca Fiesta, o decizie geniala pentru Ford.
    Pun pariu ca in cativa ani vom auzi ca Ford se retrage din Europa din cauza vanzarilor slabe, momentan ii tin in viata Puma, Focus si Kuga, altfel erau dupa Mitsubishi.
    29 5
  • Octavian
    Se termină o era . Era mașinilor de clasa B , Fiesta cred că era printre primele mașini subcompacte din lume care a dominat vânzările din tari precum UK. Păcat era un model drag mi-e .

    R.I.P Fiesta :((
    13 3
  • Mircea Badea
    nu puteau sa faca o fiesta electrica?!
    puma e un cross manelistic ca orice cross/suv. asa ceva!

    se umplu strazile de soferi manelisti..rasturnabile peste tot..
    8 0
  • unuldinmultime
    Ideea este ca producatorii nu mai vor sa vanda modele ieftine, de buget. Prefera sa produca mai putin si sa vanda mai scump.
    16 0
  • Seriff
    @15:26 tu ce masina ai bogatule? Ai macar masina de iti dai cu parerea pe aici? Iti miroase mana a bara de autobuz si ii critici pe altii.
    5 8
  • Ce scuza penibilă, cică din cauza Covid, probleme pe lanțurile de aprovizionare, păi Explorer electric este fără lanț de aprovizionare ? :)
    11 0
  • @dan_grc
    e lant electric!
    6 1
  • Chevyrolet
    Sfârșitul unei ere. Din ce în ce mai multe hatchback-uri veritabile sunt scoase din producție pentru a face loc unor “pseudo-SUV-uri”, care costă mult mai mult.
    8 0
  • Catalin
    Fiesta a fost si ramane un model de referinta prin modul in care se conduce. Se pare ca podiumul este ocupat de Mazda 2, urmat de Ford Fiesta si Suzuki Swift. Masinute foarte reusite la capitolul dinamica si placerea de a conduce.
    Pacat de modelul acesta, am condus diverse modele Fiesta si am ramas placut impresionat. In familie chiar se detine un Fiesta din generatia anterioara.
    Dar de, globalizare, profit, crossovizare, cerere, oferta, etc. Cum spuneam, pacat de acest model, potrivit pentru oras dar placut si in extraurban.
    13 2
  • Banditos
    @unuldinmultime....singurul dintre comentatori care a facut ceva research si cunoaste noua strategie din industria auto

    pentru fanatizati: sunt alaturi de voi. Astia de la Ford puteau sa prelungeasca productia macar pana pe...8 iulie.

    PS in cativa ani Fiesta va renaste, cel mai probabil ca electrica in colaborare cu VW.
    6 2
  • Trist, dar este Sandero, deci motive de bucurie pe la Dacia. Bănuiesc ca de aceea si dispare Fiesta, pentru ca nu mai fac fata concurentei iar Europa sărăcește… si se caută mașini tot mai ieftine. Azi, mâine o sa vedem Chevy, Spark, March etc.
    Ford o iau la vale si ajutați de electrice o sa dea de “fund” rapid.
    4 1
  • @dutzu
    vezi daca tu cumperi ragalii suv? vezi ce-ai facut?
    0 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru