Ford vrea să devină al doilea cel mai mare producător de mașini electrice din lume, până în 2023

de Tiberiu Safta
Joi, 09.12.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul american a anunțat că dorește să devină al doilea cel mai mare producător de mașini electrice la nivel global, până în 2023. Pentru a atinge acest obiectiv, Ford are în plan construirea a 600.000 de vehicule electrice pe an.

Până în 2023, Ford vrea să devină al doilea cel mai mare producător de mașini electrice din lume. Adică să le sufle în ceafă adversarilor de la Tesla. Compania americană este de părere că poate să atingă acest obiectiv datorită cererii mari pentru camioneta sa electrică, F-150 Lightning. Versiunea electrică a celui mai bine vândut pick-up din lume va intra în producție anul viitor. Chiar și așa, F-150 Lightning a primit deja peste 200.000 de comenzi până acum.

Pe lângă succesul preconizat de pick-up-ul electric, Ford va efectua și câteva schimbări la uzinele sale. printr-un proces de integrare verticală. Asta înseamnă că fabricile producătoare de componente pentru motoare convenționale vor putea să producă și piese pentru vehiculele electrice.

În prezent, constructorul din Dearborn lucrează alături de cinci furnizori de baterii la nivel mondial. Astfel, Ford va avea o capacitate de producție de 240 gWh până în 2030. Mai mult, Ford evaluează și câteva tehnologii noi de prelucrare chimică a celulelor, care vor reduce costurile pentru fabricarea și montarea bateriilor.

Ford se așteaptă ca prețurile să scadă la 80 de dolari pentru fiecare kilowat-oră (la nivelul acumulatorilor) până în 2030.

Prețul de pornire al unui Ford F-150 Lightning va fi de sub 40.000 de dolari. Conform declarațiilor oferite de Darren Palmer, manager-ul general pentru vehiculele electrice Ford, eliminarea barierei de preț pentru modelul electric, față de cel convențional, va fi importantă în atragerea clienților către această mașină.

Atât Ford cât și BMW lucrează la dezvoltarea unor baterii de tip solid-state. Tehnologia din spatele lor promite să fie mai sigură și cu o capacitate mai mare, ceea ce va ajuta la extinderea autonomiei pentru vehiculele electrice.

via Carscoops

Comentarii (2)

  • Edikkk
    Nu este imposibil, dar necesită seriozitate.

    F150 electric nu este încă produs şi vândut, Rivian le-a luat faţa, drept pentru care Ford s-a retras cu finanţarea din Rivian


    Ruşinos
    6 7
  • Clique
    Nu au fost în stare să producă o cutie automată și nici măcar nu au despăgubit clienții din SUA pentru petărzile alea de Powershift-uri.
    Acum vor să devină producători de mașini electrice.

    Camionete electrice... mda autonomie suptă doar pentru a-și târâ tonajul... dacă îl mai și încarci... amin.
    8 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru