General Motors cheamă în service 7 milioane de vehicule la nivel global: peste un miliard de dolari pentru înlocuirea airbag-urilor Takata

de Paul Cosma
Marti, 24.11.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
General Motors trebuie să cheme în service 7 milioane de vehicule la nivel global din cauza problemelor cu airbag-urile Takata, după ce autoritățile americane au respins cererea GM pentru evitarea acestui recall. Grupul estimează că operațiunile de înlocuire a airbag-urilor vor avea un cost de peste un miliard de dolari.

Autoritățile americane responsabile de siguranța în trafic obligă General Motors să efectueze un recall pentru aproape 6 milioane de vehicule produse între 2007 și 2014.

Potrivit NHTSA, este vorba despre modelele ale căror airbag-uri Takata “riscă să explodeze în condiții de expunere îndelungată la căldură ridicată și umiditate”.

General Motors ceruse evitarea acestui recall pe motiv că nu există riscuri de siguranță, însă autoritățile au respins propunerea grupului american. GM susține că va chema în service 7 milioane de vehicule la nivel global și estimează că “reparațiile” vor costa circa 1.2 miliarde de dolari.

Începând din 2009 și până în prezent, airbag-urile Takata au făcut 18 victime în Statele Unite. Compania japoneză și-a declarat falimentul în 2017.

Via Reuters

Comentarii (3)

  • Nu inteleg cum "General Motors cheamă în service 7 milioane de vehicule la nivel global" ca asa cer autoritatile americane,de cand autoritatile americane decid la nivel global,au puterea asta? Ca la fel s-a intamplat in America si cu Vw dar deciziile americanilor n-au contat in Europa unde Vag n-a patit absolut nimic in legatura cu softul mincinos.Cu Opel-urile vandute in perioada aia ce ae intampla,cine plateste,americanii sau francezii care il detin acum?
    4 1
  • dar e amuzant ca erau unii care faceau misto de Honda si Toyota ca au folosit airbag-urile alora si ca ii cheama la baza sa umble prin masina...iar astia de la GM dupa cativa ani s-au prins ca si ei au folosit de la acelasi furnizor. Aaaa... stai ca ei se faceau ca ninge si nu aveau de gand sa cheme pe nimeni, daca nu ii obligau aia...
    6 1
  • inexorabil
    Incredibil ce atitudine de sfidare...Nu atât la adresa autorităţilor (pe care, de obicei, eu, unul, nu le am la inimă), cât la adresa instituţiei bunului simţ!

    La urma urmei, ideea de a călca pe cadavre nu este chiar străină americanilor. Nu generalizez despre naţiunea lor, Doamne fereşte!, dar uite că nu mă uimeşte incidentul cu pricina.

    Mda, costurile constituie obiectul care le repugnă Mărioarei & co. Logic! La urma urmei, de vreo zece ani ni se vântură pe sub nas arhitectura (inclusiv d.p.d.v. mental) unui “nou GM”, deşi năravurile vechi ies la iveală ca uleiul la suprafaţa apei. Nu degeaba glumeau unii în perioada falimentului, indicând secera & ciocanul şi deviza: “Government Motors, an amerikan revolution”.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru