General Motors vrea să-şi vândă pachetul de acţiuni deţinut la PSA Peugeot-Citroen

de Sebastian Toma
Vineri, 13.12.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Americanii de la GM şi-au anunţat disponibilitatea şi intenţia de a vinde pachetul de 7% din acţiunile PSA Peugeot-Citroen pe care l-a achiziţionat anul trecut cu peste 400 de milioane de dolari.

Esential 400 de milioane de dolari este estimarea minimă a valorii acţiunilor PSA Peugeot-Citroen cumpărate de GM în 2012.
Parteneriatul dintre General Motors şi PSA Peugeot-Citroen va urma o direcţie mai liberă în viitor, cei de la GM anunţând că vor să vândă acţiunile pe care le deţin la concernul francez. Vorbim despre un pachet de 7% din acţiunile PSA, pentru care se estimează că GM a plătit în 2012 între 400 şi 470 milioane de dolari. Concernul american era cel mai important acţionar PSA după familia Peugeot, care deţine 30% din companie. Joint-venture-ul creat de cele două părţi va rămâne în continuare în picioare, din ce reiese din comunicatele de presă ale celor două companii. Acest joint-venture are rolul de a face economii de scară, fiind folosit pentru a realiza achiziţii comune pentru interesele celor companii.

Vestea bună pentru PSA Peugeot-Citroen în urma anunţului General Motors este că aceştia pot să-şi aleagă acum orice partener din China doresc, forma actuală a înţelegerii fiind o problemă pentru francezi, deoarece Dongfeng, potenţialul lor investitor, este un rival al partenerilor General Motors din China.

Odată cu renunţarea la acţiunile PSA din portofoliu, GM şi-a îndeplinit obligaţiile contractuale faţă de partenerii săi din China. Reprezentanţii celor două companii nu au specificat cum afectează această măsură economiile de 2 miliarde de dolari pe an, prognozate din 2017 pentru forma iniţială a proiectului.

Urmareste Automarket
"PSA are nevoie de GM, dar GM nu are nevoie de PSA.
E geru pentru mine să înţeleg cum această colaborare ar putea ajuta în vreun fel GM în Europa. Planul riscă să introducă elemente complexe într-o perioadă în care GM se află într-un punct delicat al restructurărilor"
- declara Matthew Stover, analist Guggenheim Securities, la data la care cei doi producători anunţau alianţa.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (3)

  • inexorabil
    Mie nu-mi plac abordările de genul "Adio, dar rămân cu tine!". Ce şi-au zis gagiii? "Nu renunţăm la îmbârligătură, că doar vom beneficia de costuri reduse, dar ce-ar fi să facem rost de 400 de meleoane, care înseamnă aur veritabil pe praful ăsta"...Naşpa! Îmi dau seama că povara Mărioarei va fi mai apăsătoare decât credeam şi că - probabil - în centrul galaxiei (în speţă RC) vuieşte vreo "gaură neagră" (de natură financiară, desigur), pe care nu-i exclus ca americanii să încerce s-o ţină ascunsă...O să vă miraţi: "Pe bune? Chiar dacă Guvernul lui Obama a pompat un ajutor super-consistent?"...Mda. Păi FMI n-a procedat la fel cu rromanika?...Doar că n-a fost "pe ochi frumoşi" ! Adevărul obiectiv şi crud este că, şi într-un caz, şi în celălalt - donaţie, respectiv împrumut - se poate alege praful din cauza uneia din cele două variante plauzibile: management defectuos sau concurs de interese dubioase! Sincer, cu atâta bănet cât a fost dispus statul american să toarne în punga acelor ageamii nefericiţi (mă cam îndoiesc că vor dispărea odată cu Akerson), eu, dacă aş fi fost la pupitrul de comandă, m-aş fi mişcat în aşa fel încât ar fi stat mâţa în coadă şi celelalte trei mâţe (VAG, Toyota şi HK) ar fi aplaudat frenetic isprava. Nu, nu mă laud găunos, dar efectiv nu înţeleg...Deşi serialul SF "Zona crepusculară" nu se mai difuzează demult, eu am impresia că îl vizionez în continuare...Păi alţii trag să moară, neajutându-i nici dracu', pe când tu, deşi ai maţul gros, fiind îndopat forţat, precum curcile, retragi Chewoolet de pe o piaţă care vezi bine că ţi-l cere (!?!) şi te frămânţi cum să "ciupeşti" ceva acolo din 7 % prăpădiţi pe care îi deţii în curtea unor, aşişderea, prăpădiţi! Başca Buick şi Cadillac se apropie de moarte clinică (brrrrr, mă ia cu frisoane când mă gândesc că Oldsmobile şi Pontiac s-or fi plictisit una de alta şi le-ar putea chema pe aceste două surori ale lor, ca să le ţină companie în lumea de dincolo!), noroc că le menţin încă pe linia de plutire prostimea chineză şi, într-o măsură mai slabă, zăpăciţii romantici din US (dragi mi-s ambele categorii!), dar oare cât va mai dura minunea de origine divină?...Oh, Mărioaro, mai bine rămâneai în "camera motoarelor" decât să te aventurezi să păşeşti pe "puntea" navetei în picaj...
    3 3
  • ma bucur pentru PSA, macar in felul asta poate vor bate palma cu partenerii chinezi care au bani de investit nu doar pretentii si atat!
    7 1
  • E interesant cum GM renunta la multe solutii cu care acum un an sau doi se lauda: Chevrolet in Europa, parteneriatul cu PSA si istoria atasamentul Holden fata de publicul australian...

    Marioara, cum sunt placut amuzat de colegii fani GM cand vorbesc de viitoarea presedinta, e pe principiul cut, cut, cut probabil si-si pregateste terenul pentru 2014. Istoria ne arata ca desi pe termen scurt o firma taie costurile prin astfel de metode, pe termen mediu si lung are de pierdut. In fara altor firme care umplu golul lasat. Simplu.

    Sunt sigur ca in urmatorii ani VAG, Renault-Dacia-Nissan si Hyundai-Kia vor lua mai mult din vanzarile GM Europe si PSA. Primii dau dovada de pragmatism si de viziune care par ca le lipsesc celor din urma...
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru