Genesis GV60 rescrie ergonomia printr-o sferă colorată pe consola centrală

de Alexandru Monenciu
Joi, 11.08.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
GV60 este primul model cu zero emisii al mărcii Genesis. Unul dintre punctele de atracție se regăsește la interior, iar aici ne referim la sfera colorată, din cristal, de pe consola centrală. Mai mult decât un obiect decorativ.

Fiecare producător de automobile are un mijloc prin care cel de la volan interacționează cu mașina. Spre exemplu, BMW are celebrul controller iDrive, asta dacă șoferul dorește o interacțiune fizică și nu alege să utilizele sistemul multimedia prin intermediul vocii sau al gesturilor.

În vara anului trecut, Genesis (brand-ul premium al celor de la Hyundai) a lansat primul său model electric, dezvoltat pe arhitectura E-GMP. Este vorba despre crossover-ul GV60, disponibil și în Europa.

Odată cu el, Genesia a ales să rescrie ergonomia sau, dacă vrei, să reinventeze roata. Sfera, de fapt, în cazul de față.

Asta pentru că GV60 vine cu o sferă colorată, din cristal, integrată în consola centrală flotantă. Reprezentanții mărcii o descriu ca fiind "o conexiune emoțională între șofer și mașină." Așadar, vorbim despre ceva mai mult decât un obiect decorativ.

Sfera este extrem de durabilă și a fost gravată cu laser pe interior. Pentru a se asigura că rezistă unei utilizări îndelungate, inginerii au testat sfera, atât în condiții de temperatură scăzută cât și ridicată.

Atunci când sistemele electrice ale mașinii sunt oprite, sfera este parte a sistemului de iluminat ambiental (poziția 1) și pulsează atunci când sunt deschise portierele.

Un fel de lumină de întâmpinare, dar reinterpretată.

La apăsarea butonului care trezește mașina la viață, sfera se rotește 180 de grade și dezvăluie selectorul transmisiei. Oferă, desigur, feedback haptic, pentru a-l informa pe șofer că a fost selectată o anumită treaptă de viteză.

Dacă, spre exemplu, este selectat marșarierul, sfera emite o lumină roșie, ca o metodă de avertizare. Atunci când mașina este la încărcat, sfera se blochează automat în poziția 1.

via Genesis

Comentarii (9)

  • Frumoasă dar degeaba. Tot termică.

    Asta în timp ce cel mai lung râu din Franţa a secat complet pe multe sectoare (nu pe toată lungimea, evident... dar cine ştie)

    https://www.thelocal.fr/20220811/in-pictures-french-drought-intensifies-loire-dries-up/
    3 10
  • Napoleon
    da mai, raurile alea au debit mai mic pentru ca nu a plouat suficient. Mai sunt si ani din astia. De exemplu in Romania in 1947 a fost cea mai mare seceta din istorie. In fine, ceea ce eu vreau sa zie este ca zona aia din Franta e un mare bazin agricol si toti trag apa pentru irigatii. Pe rau ar fi apa destula insa ea iriga terenurile fermierilor francezi.
    7 1
  • Mircea Badea
    n-am inteles nimic..

    eu as inventa un controler gen pestera, umed...
    1 5
  • de unde stii ca nu vin verzii si seaca noaptea raul cu pompe electrice? sau le deviaza..
    4 4
  • nu le seaca verzii ci fermierii din toata valea care folosesc apa pentru irigatii. Sunt curios daca activistii de mediu indraznesc sa ii opreasca pe fermieri sa foloseasca apa, pentru ca mor pestii din rau fara. La noi in Romania au oprit hidrocentrale care erau construite 95% si vreo 200 mil. de euro bagate deja pentru ca nu mai migra lostrita si broasca de apa dulce... Vedem la iarna dupa primele friguri daca se schimba ceva.
    7 1
  • @Mike unde visezi termica? E electrica 100%
    1 0
  • Mike are comentarii standard pregătire… nu știe sa citească și din poze nu și-a dat seama ;)
    3 1
  • Aveţi dreptate, scuze, este o versiune electrică.

    PS irigarea se face de zeci de ani, dacă nu sute de ani în valea Loarei din Franţa, dar acum a secat din alte motive, mai mult decât evidente.
    2 2
  • Da maic, a secat pentru ca a plouat mai putin si fermierii au irigat mai mult.
    Daca insinuezi ca nu a plouat pentru ca nu cumpara lumea electrice de 50k euro bucata, nu cred ca e atat de simpla si directa legatura.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru