Feedback

Germania vrea să propună o taxă pentru circulația pe autostrăzi în toate statele Uniunii Europene

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Joi, 23.07.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Germania intenționează să propună introducerea unei taxe pentru circulația pe autostrăzi în toate statele din Uniunea Europeană ca măsură de protecție a mediului înconjurător.

Germania a preluat președinția Uniunii Europene pentru 6 luni începând din 1 iulie, iar cea mai mare economie a Bătrânului Continent pregătește deja o serie de propuneri majore, potrivit unui document obținut de agenția de presă Reuters.

Astfel, Germania va propune introducerea unei taxe pentru circulația pe autostrăzi în toate statele Uniunii Europene, iar aceasta ar urma să fie implementată gradual pe parcursul unei perioade de 8 ani.

Principala justificare pentru o astfel de taxă este protejarea mediului înconjurător.

Propunerea a fost făcută de Ministerul Transporturilor din Germania, însă agenția Reuters afirmă că mai mulți miniștri din Guvernul german se opun unei astfel de măsuri.

În prezent există numeroase state europene care percep taxe pentru utilizarea autostrăzilor, iar printre ele se numără Germania, Franța, Italia, Spania, Marea Britanie, Grecia, Norvegia, Polonia, Letonia sau Croația, pe lângă o serie de state mai mici care nu fac parte din blocul comunitar, cum ar fi Bosnia și Herțegovina, Belarus sau Turcia.

Autoritățile din România anunțau de asemenea în urmă cu doi ani o posibilă introducere a unei taxe de circa 34 de lei pentru 100 de kilometri care să fie implementată pe autostrada București - Ploiești, însă măsură nu este încă aplicată.

Via Reuters

Comentarii (9)

  • cum ajuta taxa asta la protectia mediului? de ce mai construim autostrazi daca nu sunt ok pt mediu. hai sa circule toata Europa ca la romani, sa ii inghesuim pe toti de drumuri unde circula in coloana cu 50 km/h
    16 4
  • Lucian
    Poate e doar jumatate de stire.
    Toate solutiile de salvarea mediului incep cu o taxa, dar ce fac cu banii apoi ca sa "salveze" sau sa imbunatateasca mediul nu mai zic...

    Sau doar plata unei taxe salveaza mediul? Functionarul ia banii, apoi apasa un buton si se curata planeta? Sau ia doar banii si atat?
    14 0
  • Un oarecare
    Si ca sa mai incaseze niste bani, urmeaza taxa de mers pe trotuar, iar motivul - pentru ca trebuie sa aiba un titlu de binefacere - ar fi pentru salvarea copiilor strazii... desi nici un ban nu va ajunge vreodata sa imbunatateasca viata unui copil al strazii...

    Si asa oamenii in costume mai pun mana pe niste bani in timp ce pozeaza in binefacatori ai lumii...
    13 0
  • Niggapls
    "Prison Planet"
    9 0
  • Din ce cunosc taxele de autostrada sunt folosite in statele din vest in primul rand pentru profitul companiilor care au construit acele autostrazi. In Franta, Italia si Spania autostrazile au fost construite in regim PPP (Parteneriat Public-Privat), iar firmele trebuie sa scoata profit, ca de-aia sunt firme si nu ONG-uri. In Austria, Germania, Ungaria si Romania stiu ca doar statul construieste autostrazi. Nu cunosc cum este situatia in celelalte state europene. Domnul din Germania ar trebui sa spuna cam cum ar suna inca o taxa de autostrada peste deja piperatul pret din IT, FR si Spania? Si apoi, cam cum vor fi folositi banii astia? Cam asa cum a fost taxa lui Ponta inclusa in carburant? Niciodata nu s-au dat publicitatii cati bani s-au strans si in ce proiecte de infrastructura rutiera s-au bagat. Stim cu totii ca au fost sifonati in cu totul altceva.

    Degeaba platesc eu in EU taxe peste taxe, norme peste norme si constrangeri peste constrangeri, spre bucuria ecologistilor, daca in continuare defrisarile extrem de agresive continua in tari ca Romania, Brazilia, India, Filipine si Indonezia etc. etc. etc., si pe deasupra China, India, Brazilia si SUA continua sa polueze masiv. Faza cu salvarea mediului nu poate fi doar un subiect european, ca nu traim pe alta planeta. Daca nu se iau masuri la nivel global, ne facem ca ne jucam de-a ecologia.
    18 2
  • Deocamdata in Germania nu se percep taxe de autostrada, iar tara asta e tara de tranzit. Vecinii Germaniei percep taxele respective, fapt care e frustrant pentru germani. Europa a blocat un proiect de lege prin care Germania percepea taxe de autostrada tuturor celor care tranziteaza tara si au masinile inmatriculate in tarile ce percep taxa, asa ca treaba aceasta mi se pare a fi o alta metoda de revansare, dar mai putin fatisa. Cel putin noi, conducatorii auto, ne bucuram la nesfarsit de taxe peste taxe, alt hobby nu prea mai avem decat sa platim biruri la nesfarsit!
    12 0
  • La noi când au pus taxa de pod la Fetesti au spus ca e pentru repararea podului și ca nu este o taxa de autostrada... între timp a devenit o taxa permanenta de pod... dar eu întreb de ce celelalte câteva mii de poduri și podețe din țara sunt discriminate și pentru a trece peste ele nu suntem taxați?!
    7 0
  • AntiNazi
    A venit timpul să grăbim colonizarea planetei Marte, că pe-aici nu mai e de trăit.
    3 0
  • Marius
    o repet a 1000 -a oara taxa de poluare trebuie sa fie in benzina si in SUA si in Germania si in Romania.

    PS: exemplu concludent- Ai 2 masini cu una mergi 20.000 km , cu cealalta 2.000 km .
    DE ce sa platesti aceeasi taxa daca nu poluezi la fel?
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru