GM speră să obţină 320 de km autonomie pentru modelele sale electrice

de Bogdan Mirică
Vineri, 10.08.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
GM şi Envia lucrează la un nou tip de baterie litiu-ion, capabil să înmagazineze mai multă energie şi să garanteze o autonomie pur electrică de aproximativ 320 de kilometri.

GM vrea să revoluţioneze segmentul vehiculelor electrice şi să câştige teren în faţa rivalilor de la Toyota. Tocmai de aceea a investit aproape 7 milioane de dolari în compania Envia Systems, specializată în dezvoltarea bateriilor litiu-ion.

Se pare că ambiţia americanilor este pe punctul de a da roade, chiar Dan Akerson, preşedintele executiv GM, arătându-se foarte încântat de progresele făcute în acest domeniu. Într-o conferinţă susţinută recent, Akerson a declarat că Envia a reuşit să stocheze mult mai multă energie într-o banală baterie litiu-ion. Capacitatea acesteia a crescut şi poate asigura până la 160 de kilometri de rulare pur electrică.

Tehnologia ar putea fi îmbunătăţită în următorii ani, şi performanţele chiar dublate, a declarat Akerson. ”Cred că avem 50% şase să dezvoltăm o maşină care poate parcurge 320 de kilometri cu un singur plin de baterie.”

Esential 320 de kilometri speră GM să atingă autonomia viitoarelor sale modele electrice.
Actualul Chevrolet Volt, pionierul GM în domeniul modelelor electrice, oferă o autonomie electrică de 56 de kilometri, completată apoi de un motor cu combustie internă, care acţionează ca generator.
Oficialii americani susţin că sunt puţine modele electrice care pot depăşi bariera autonomiei de 160 de kilometri. Ford Focus electric şi Nissan Leaf oferă această performanţă, însă ea poate varia în funcţie de temperatură şi alţi factori. Tesla Model S poate oferi o autonomie chiar şi de 480 de kilometri, dar bateriile sunt mai grele, iar preţul maşinii este unul destul de piperat.

Cei de la Envia au declarat la rândul lor că au reuşit să dezvolte o baterie capabilă să înmagazineze energie mai multă. În plus, ei anticipează şi o reducere cu aproape 50% a costurilor de producţie şi implicit o ieftinire a modelelor de acest gen.

via NBC

Comentarii (24)

  • - Cred că avem 50% sanse
    - Urmatorii ani...

    destul de ambiguu

    Dupa toata tarasenia asta cum ca Volt ar fi un model electric (omitand in primele lor explicatii pompoase ca exista acolo si un motor termic) vestea asta imi miroase a spoiala ieftina.

    Economisim benzina, potentam motorul termic (doohhh!), marim autonomia pe electric.....vanzarile uriase anuntate sunt doar pe hartie
    10 24
  • GM investeste in cercetare si asta e bine.In prezent Volt are vanzari mai bune decat Leaf,pt ca omul de rand nu e multumit doar cu 160km autonomie cat ofera caricatura japoneza.Chiar daca ''papa'' si benzina,Volt e o alegere mai buna.
    25 3
  • prietene ben....Volt nu este o electrica. Alaturarea acestor modele (Leaf si Volt) este de o ineptie fenomenala.

    Marketingul si-a spus cuvantul. Ii admir pe americani pentru asta. Daca astia isi propun sa ne convinga ca albul e negru si invers, multimea ii crede.

    Parca suntem in anii 50'60, o vreme in care a fuma era un mod de viata ce iti asigura succes(uri). Publicitatea era atat de agresiva incat tot poporul credea ca daca suge dintr-o tigara ajunge un rockefeller
    7 19
  • zarnesteanu
    GM sunt pe drumul cel bun. Nu ar fi prima data cand americanii inchid gura targului. Eu zic ca au mari sanse de reusita iar ponderea electric-mecanic va inclina tot mai mult spre cea dintai. Pana acum media unui plin de benzina la un Volt este in jurul la 1700-1800 km. Ceea ce mi se pare fantastic.
    10 0
  • Sper ca bateriile cu litiu sa devina mai eficiente. Deocamdata, litiul nu se gaseste pe toate drumurile. In plus, extragerea lui creeaza probleme de mediu.
    9 1
  • @zarnasteanu............1800Km...cine te-a pacalit prietene?
    Ar fi cel mai eficient motor construit vreodata. Sau poate uiti de banutii pe care trebuie sa-i decartezi si companiiloir de electricitate.

    Omisiunea cu buna stiinta se numeste minciuna

    Si pentru ce as da cu 10.000USD pe un Volt cand ii pot economisi si sa ma indrept spre concurentul sau hibrid?

    Volt o fi fost facut cu bani multi, dar pare-mi-se ca un mare fiasco. Am zis pare, pentru ca, sincer, as prefera succesul sau. Dar nu bazat pe minciuna sfruntata.
    1 19
  • ha ha ha ...cu motorina de 6-7 lei si masina electrica scumpa cit palatul lu becali traiasca bicicleta mea!!!!
    4 1
  • @gelu: depinde cum vezi lucrurile: daca faci cu Volt-ul in fiecare zi o naveta de maxim 55 km, pe modul electric, tii rezervorul de benzina gol si il incarci in fiecare seara la priza, atunci Volt-ul ESTE o masina electrica, care plimba un generator pe care nu are de gand sa il foloseasca. La fel, un Nissan Leaf ar putea plimba un generator in portbagaj in fiecare zi.
    22 1
  • @mntsn.....sa nu atingem ridicolul.

    reusesc destui sa-l si depaseasca
    0 13
  • @gelu: poate esti amabil sa imi explici unde am fost ridicol in comentariul meu. Pana atunci, eu raman la parerea mea ca Volt este o electrica care se ajuta la nevoie de un generator built-in si una dintre cele mai mari realizari ale GM.
    11 0
  • electric + termic = hibrid

    Exista vreo eroare in propozitie?

    Pe de alta parte sa cari un termic pentru a folosi exclusiv sistemul electric este ...da, ridicol. N-am auzit/citit ca vreun proprietar de Volt sa fii mers exclusiv electric doar pentru a intari Un punct de vedere, respectiv ...."daca faci cu Volt-ul in fiecare zi..."

    Cel mult poti spune ca Volt are un tren de rulare electric, caz in care ma declar satisfacut (pentru ca asta e adevarul incontestabil). Dar asa cum spuneam in propozitia initiala: Termic+electric = hibrid.

    Cu tot respectul, mi se pare ridcol sa spui ca volt este un automobil electric asa cum oricine poate perecepe, intelege si imagina un astfel de automobil: baterie + motor electric.
    1 11
  • @gelu: Masinile hibride sunt cele la care puterea livrata rotilor vine atat de la motorul electric, cat si de la cel termic, alternativ sau concomitent de la ambele (Prius, S400 hybrid, A8 hybrid).

    Despre Volt se poate spune cel mult ca este un hibrid in serie, iar GM a clarificat in fata presei motivele pentru care Volt poate fi considerata o electrica, principalul fiind acela ca rotile sunt antrenate permanent de un motor electric, la fel ca Leaf sau Tesla Roadster/Model S.

    Iti respect opinia, insa eu raman la convingerea mea.
    11 0
  • ma bucur ca ridicolul este departe de dialogul intre noi.

    Sincer nu stiam ca definitia hibridului este aceasta. My bad. Ti-as multumi din suflet daca mi-ai arata calea spre o definitie oficiala a hibridului.

    In acest caz, noul Prius plug-in va fi, deasemenea, o masina electrica. Dar ma indoiesc ca japonezii o vor populariza ca atare. Dar daca stau bine sa ma gandesc. poate tocmai aceasta definitie-explicatie a GM fata de copilul lor ii va face pe cei de la Toyota sa-si reboteze clasicul hibrid intr-o electrica. Asta pentru a-si gasi concurentul fata de care sa se raporteze.

    Nu pot, in schimb, sa nu observ fatarnicia GM cand acestia se raporteza la concurentii sai: Leaf si...Prius. Ceea ce ma face sa ma gandesc ca ori nu stiu ce au construit, ori incearca niste fumigene pentru dezorientarea (sa nu spun prostirea) potentialilor clienti.

    Anyway, cum opiniile sunt impartite si ...fixe am sa imi revad totusi opinia si despre ceea ce stiu legat de submarinele diesel sau cele...nucleare. Sunt absolut sigur ca, dupa definitia GM, cele Diesel sunt...electrice iar cele nucleare sunt cu...aburi.
    1 9
  • @gelu: Am putea discuta si fara ironii? Multumesc.

    Cel mai la indemana imi este WIKI:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_electric_vehicle

    Toyota nu cred ca va avea curaj sa spuna despre Prius-ul plug-in ca este o electrica, deoarece autonomia pur electrica este relativ mica, de sub 20 de km daca bine imi amintesc.

    La submarine nu ma pricep deloc - m-ar tenta sa incerc o analogie, dar ... mai bine nu.
    9 0
  • da,

    cand ziceam de oficial nu era o ironie. Wiki nu poate fi considerata o referinta absoluta, cu toate ca articolul despre hibrizi este mai mult decat documentat si in nici un caz nu poate fi banuit a fi scris pe genunchi.

    Cand pomeneam de Prius plug-in faceam referire la viitorul Prius care pe langa o autonomie largita va functiona asemanator cu Voltul. Practic vei avea posibilitatea sa eviti folosirea termicului. Asa ca ajungem la ceea ce spuneam: Prius un automobil electric (ridicol, nu?)

    Have a nice day!
    1 8
  • gheorghe
    @gelu
    Stii prea bine ca mntsn are dreptate. Volt e considerata o masina electrica si gata.Te incapatinezi si o tii pe-a ta degeaba!
    9 0
  • mi-am exprimat parerea si m-am incapatanat argumentand-o.. ai contra-argumente, prezinta-le!

    Ca si fan al electricelor NU CONSIDER ca Volt este o electrica. Si sunt sigur ca nici ceilalti fani ai electricelor gandesc astfel.

    altfel nu inteleg de ce esti off-topic

    merci
    0 9
  • Si sunt sigur ca SI ceilalti fani ai electricelor gandesc astfel.
    0 8
  • gheorghe
    @gelu
    Argumente ti-a prezentat si mntsn,dar tu le treci cu vederea.
    De exemplu,eu fac naveta la serviciu zilnic si parcurg aprox. 45-50 km,dus-intors.Gandeste-te ca pe distanta asta as fi rulat numai in modul electric cu VOLT si nu as fi fost nevoit sa pun un strop de benzina in rezervor.
    Pentru cine nu parcurge distante mari,Volt e o masina electrica in toata regula.
    Sper ca acum ai inteles.
    Bye...
    7 0
  • nu le-am trecut cu vederea ci am contra-argumentat. Cred ca am fost destul de logic in expunere. Mi-e teama ca ai citit alte texte de nu aud PAREREA TA. Iar exemplul tau e...daca pentru tine e o masina electrica :D

    uite acum un an eram pe o motoreta cu pedale. Politaiul care m-a oprit mi-a dat amenda ca nu purtam vesta. Degeaba i-am demostrat ca rezervourul gol de benzina m-a transforma automat in biciclist, el nu si nu.

    o zi buna
    1 7
  • gheorghe
    @gelu
    Ce nu stii tu e ca si pe bicicleta vesta reflectorizanta e obligatorie.
    Politistul a procedat corect.
    7 0
  • motoriciu
    Gelu tata, nu te mai chinui sa te explici, caci din pacate nu ai cui....

    Volt ramane din unct de vedere tehnic un hibrid cu mod de functionare exclusiv electric (cu autonomie limitata) indiferent de argumentele pro sau contra, si in pofida maketing-ului agresiv menit sa convinga clientul doritor de sentimente ecologiste.

    Nu sunt fan al tau, al vreunei marci auto sau tehnologii anume ci doar incerc sa-mi folosesc creierul facand abstractie de ceea ce vor sa-mi induca baietti responsabili cu prostirea maselor. Si din orice unghi ma uit, Voltu' asta are un ditamai "generator" pe benzina pe care (culmea) tre' sa-l foloseasca daca te-ai ratacit in drum spre casa si faci un ocol

    Las-o asa, hai sa fim si crestini si sa urmam indemnul "crede si nu cerceta". Volt e ditamai electricul pentru ca asa vor americanii sa credem, si cinste lor ca sunt priceputi ca nimeni altii in modelarea perceptiei si comportamentului "sonsumerilor".
    In plus stii bicicleta aia a ta cu motor? Nu e nici motoreta, nici bicicleta - ramane un cacat de bicicleta CU motor indiferent daca pedalezi de-ti ies ochii sau stai pe cur si faci fum impins de motorasul de drujba atasat.
    Cam asa si cu Voltu': faina masina, silentioasa, merge pe baterie, este economica (scriu in foarte cunostinta de cauza) dar nu este un vehicul electric decat daca iti impui sa crezi asta in pofida evidentelor.

    Noroc bun.
    2 1
  • motoriciu
    ...musai sa justific greselile de ortografie din comentariul anterior, datorate tastaturii minuscule si ecranului de dimensiuni reduse ale unui telefon mobil...
    1 0
  • Trebuie sa va spun ca aveti cu totii dreptate... Chevrolet Volt sau Opel Ampera este genul de masina numita ER-EV = Extended Range Electric Vehicle adica in traducere libera inseamna Masina Electric cu extensie de deplasare. Motorul de Corsa de 1.4l montat pe Volt/Ampera consuma benzina cand produce energie electrica pentru baterii si emite noxe, in timp ce alimenteaza bateriile.
    Spuneam ca aveti cu totii dreptate pentru ca:
    -folosit in oras, in limita a 50km, Volt/Ampera este o masina electrica.
    -o incarci la priza (punct de incarcare), deci e "Plug In"
    -porneste motorul termic daca o treci pe "sport" si incepe sa consume si benzina
    -daca vrei sa urci in Poiana Brasov (sau pe Timis) ar fi bine sa o treci in modul "deal"(hill) si porneste motorul termic sa dea curent.
    -daca vrei sa folosesti masina la un drum Bucuresti-Brasov (sau invers) va consuma cca 6%, cat consuma Corsa in mod normal.

    Succes!

    Eugen Preda - Asociatia Plug In
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru