GM vrea să vândă 500.000 de maşini electrice pe an în 2017

de Bogdan Mirică
Joi, 15.11.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
GM pregăteşte o ofensivă electrică fără precedent pe piaţa auto. Constructorul american plănuieşte să vândă 500.000 de vehicule cu emisii zero pe an până în 2017.

Dacă Toyota a fost pionierul maşinilor hibride, General Motors vrea să fie cel mai important nume din industria auto când vine vorba despre modele electrice. Pentru asta, americanii pregătesc o ofensivă puternică, menită să câştige inimile a sute de mii de clienţi.

Mai exact, GM speră ca până în 2017 să vândă 500.000 de maşini pe an echipate cu motoare electrice. Includem aici şi maşinile cu motoare pe benzină, folosite ca generator pentru cele electrice, deci şi pe actualul Chevrolet Volt.

Ţinta ambiţioasă a fost anunţată ieri chiar de oficialii GM în cadrul unei conferinţe despre electrificare, susţinută în Los Angeles. Liderii grupului american au ţinut să sublinieze evoluţia de la simple experimente tehnologice la o mobilitatea electrică reală, disponibilă în prezent pentru toţi cei care preferă această soluţie de deplasare.

Esential 50.000 de maşini electrice vrea să vândă anul acesta General Motors.
500.000 de vehicule electrice pe an este ţinta impusă de Gm până în 2017.
Pentru a putea atinge obiectivul măreţ, General Motors vrea să lanseze noi modele electrice, printre care şi viitorul Chevrolet Spark EV, dar şi să contribuie la dezvoltarea infrastructurii de încărcare.

GM este pe drumul cel bun dacă reuşeşte să vândă anul acesta 50.000 de vehicule electrice.

Pentru a atinge această valoare, oficialii din Detroit se bazează pe Chevrolet Volt şi pe modelele Buick LaCrosse, Regal şi Chevrolet Malibu, acestea din urmă echipate cu sistemul eAssist. În 2014, sistemul va fi introdus şi pe Chevrolet Impala.

Judecând după modelele aliniate la start, GM vizează în principal piaţa americană. Conglomeratul din Detroit nu se va rezuma însă doar pe piaţa de origine, ci şi pe celelalte continente.

via autoblog

Comentarii (3)

  • Le doresc succes celor de la GM cu aceste planuri, dar pacat ca Europa deocamdata nu gusta aceste produse asa cum o face America de ceva timp.

    Un Spark EV m-ar tenta la modul cel mai serios. Iar Volt-ul... nu pot sa nu apreciez cat de bine arata, de fiecare data cand il vad. Pe langa design, are multe alte calitati, ce raman a fi descoperite de publicul larg odata cu o promovare adecvata, care din pacate se lasa asteptata.

    Si mai vand un pont: Volt-ul, desi poate parea scump, isi merita fiecare banut: calitatea este desavarsita, iar de tehnologie nici nu mai pomenesc. Era o stire cum ca GM pierde cam 49.000 de dolari la fiecare Volt vandut. Nu cred ca pierde chiar atat, dar clar masina asta este o super-afacere pentru ceea ce ofera.
    11 2
  • AndreiRN
    Divorteaza GM de monopolul petrolier?
    Asta ar fi intradevar o revolutie.
    Daca GM decide sa abandoneze interesele petrolistilor vom vedea intradevar o revolutie in automobilistica.
    Marile firme dar si cele mici vor calca pe urmele lor si poate voi traii ziua cand o sa fac plinul acasa cu $5 de la priza.
    4 1
  • Cine ar fi anticipat, mai ales judecand dupa absurditatea cu care a fost tratat EV-1, ca GM va fi cuprinsa iarasi de frenezia "electricelor"?...Hm, se pare ca numai eu si kumite nu le putem inghiti! Logica este foarte simpla: automobilul se identifica in ansamblu cu carburantii (fosili sau bio), iar in principiu cu ideea de "ardere interna". In momentul in care ai pus un motor electric pe el, nu se mai poate numi automobil, autoturism sau autovehicul, ci electromobil, electroturism sau electrovehicul, chiar daca prefixul "auto" ar ramane viabil semantic, referindu-se tot la propulsie autonoma si in cazul "electricelor". Mie, unul, imi surade "arhitectura" lui Volt, dar este vorba despre o semi-admiratie......Nu cred ca voi mai citi vreodata vreo informatie despre "masini" electrice. Eu raman fan al biocarburantilor, a caror tehnologie de obtinere este si mai sanatoasa pentru mediu, si mai putin costisitoare pentru bugetul clientelei, dar probabil nu aduce alcoolul ce aduce bateria in cardasie cu priza......
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru