Feedback

Hamilton a câștigat fără emoții cursa din Franța! Bottas și Leclerc au completat podiumul, Vettel a obținut locul cinci

Publicat Duminica, 23.06.2019
de Daniel Popescu
Comenteaza 29
Hamilton a câștigat fără emoții cursa din Franța! Bottas și Leclerc au completat podiumul, Vettel a obținut locul cinci - Poza 1
Hamilton a câștigat fără emoții cursa din Franța! Bottas și Leclerc au completat podiumul, Vettel a obținut locul cinci - Poza 2
Hamilton a câștigat fără emoții cursa din Franța! Bottas și Leclerc au completat podiumul, Vettel a obținut locul cinci - Poza 3
Hamilton a câștigat fără emoții cursa din Franța! Bottas și Leclerc au completat podiumul, Vettel a obținut locul cinci - Poza 4
Lewis Hamilton a câștigat fără emoții cursa de Formula 1 de la Paul Ricard, în timp ce Valtteri Bottas și Charles Leclerc au completat podiumul. Sebastian Vettel i-a depășit pe piloții McLaren și a terminat pe cinci în spatele lui Max Verstappen.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
După numeroasele controverse din cursa precedentă de la Montreal, Marele Premiu al Franței a fost lipsit în mare parte de spectacol, mai ales că diferențele dintre piloți au fost de ordinul secunde, în timp ce strategiile la boxe au fost practic identice. 

Lewis Hamilton a plecat excelent la start și și-a păstrat prima poziție în fața lui Valtteri Bottas. În spatele piloților Mercedes, Charles Leclerc a rămas pe poziția a treia, în ciuda unor atacuri venite din partea lui Max Verstappen.

Între timp, Carlos Sainz Jr. a reușit să-l depășească pe coechipierul său de la McLaren, Lando Norris, pentru a urca pe locul 5, în timp ce Sebastian Vettel și-a păstrat locul 7 din calificări în fața lui Pierre Gasly, Antonio Giovinazzi și Daniel Ricciardo.

Diferențele dintre piloții de top au început să crească după primele tururi, în timp ce Vettel a avut nevoie de 5 tururi pentru a-i depăși succesiv pe piloții McLaren în același loc și pentru a progresa astfel până pe locul 5. Totuși, germanul a plătit tribut unor prime tururi mai modeste și avea deja de recuperat 8 secunde până la Verstappen.

Vettel a reușit însă să progreseze constant și s-a apropiat la ceva mai mult de 3 tururi de olandez până în turul 20, când piloții de top au început să intre la boxe.

Nicio schimbare după intrarea la boxe

Primul care a intrat la standuri a fost Verstappen, iar Ferrari a decis să întârzie cât mai mult intrarea lui Vettel în încercarea de a câștiga o poziție. Astfel, rând pe rând, Bottas, Leclerc și Hamilton au trecut pe la standuri, iar Vettel a fost ultimul pilot din top 5 care a intrat la boxe.

Cu toate acestea, seria de intrări la boxe nu a produs nicio diferență în top 5, cu Hamilton lider detașat cu peste 10 secunde în fața lui Bottas, Leclerc și Verstappen, în timp ce Vettel a revenit tot pe locul 5 la peste 4 secunde în spatele lui Verstappen. În plus, toți cei 5 piloți au mizat pe o strategie similară, prin care au înlocuit pneurile medium cu cele hard.

Atacul final al lui Leclerc

După intrările la boxe, diferențele dintre piloții din top au rămas constante, iar în plutonul fruntaș nu s-a produs niciun incident și nicio schimbare majoră. Astfel, Hamilton a trecut fără emoții primul linia de sosire și a obținut a șasea victorie a sezonului în cele 8 curse desfășurate până acum.

Bottas a fost nevoit să se mulțumească cu locul doi, în timp ce Leclerc și-a adjudecat ultima poziție a podiumului, după ce în ultimul tur a încercat o serie de atacuri la adresa finlandezului. La rândul său, Verstappen a încheiat pe locul 4.

Ca urmare a unui avans consistent, Vettel și-a permis luxul de a efectua o oprire suplimentară la boxe pentru pneuri soft cu numai două tururi înainte de final, pentru a stabili cel mai bun tur de circuit și a obține astfel punctul suplimentar în clasamentul general.

McLaren a fost la un pas să obțină un rezultat excelent. Sainz a încheiat pe locul 6, în timp ce Norris ar fi trebuit să termine în spatele său pe locul 7, însă în ultimul tur a pierdut poziții prețioase din cauza unei defecțiuni la sistemul hidraulic și a coborât până pe locul 10.

Ricciardo a profitat de incident pentru a termina pe 7, însă va fi investigat de comisarii de cursă pentru o ieșire în afara circuitului. Pilotul celor de la Renault a fost urmat de Raikkonen și Hulkenberg. 

Update: Daniel Ricciardo a fost penalizat cu 10 secunde pentru evenimentele din finalul cursei, astfel că a retrogradat pe locul 11 și i-a permis lui Pierre Gasly să obțină ultimul punct pus în joc. 

Franța - Rezultate cursă:


Comentarii (29)

  • Wow ... ce surpriza victoria lui Hamilton!
    14 7
  • gushter
    dati ba clasamentul ala odata, apoi puteti pune si opiniile personale cu "in curs de actualizare" pana poimaine ca nu ma intereseaza
    8 5
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Cred ca a fost cea mai plictisitoare cursa din acest sezon pana acum
    23 2
  • Foarte bine ca a fost plictisitoare. Macar a fost una linistita, nu a trebuit sa tremuram din cauza lui Bottas. Ce sa faca Mercedes? Sa faca intentionat o masina slaba? Sau sa se retraga din competitie? Ei fac ce stiu mai bine. E treaba celor de la Ferrari si Red Bull ca sunt incompetenti.
    19 20
  • Cea mai neagră perioadă din punct de vedere al spectacolului si al lupte dintre echipe din întreaga istorie a F1. E groaznic ce se întâmplă. Cu mașina asta cred că și Yuji Ide sau Taki Inoue ar fi castigat cel puțin o cursă pe sezon. În viitor in 2021 poate , McLaren sau RedBull o să facă ceva , păcat de Leclerc ca se ratează la Ferrari...
    9 16
  • Senzatia e ca, ceilalti vin cu updaturi si Mercedes merge mai bine. Partea buna este ca e vara si e frumos afara.
    Sezonul e gata. Hamilton va face 6 campionate mondiale si probabil Mercedes ca avea dublul punctelor echipei de pe locul 2.
    19 2
  • pacat de bottas. felicitari pt locurile 6,7 si 8, mai ales kimi!

    eu imi aduc aminte pe vremea lui schumi, cand masina si echipa domina de departe, ii depasea schumi si barichelo pe toti cu 1 tur..
    17 2
  • hahaha
    Rici o penalizare cu retrogradare pe locul 11. Acum are 16 puncte ca si colegul lui.
    Penalizarea a incasat-o pentru lupta din in ultimul tur.
    4 2
  • Si pe vremea lui Schumi si acum ce se intampla cu Mercedes eu cred ca au fost lăsați intenționat să aibe ceva in plus fata de celelalte echipe.
    Ferrari are cea mai slabă echipa tehnică, adică nu sunt o echipă.
    13 4
  • Ce râdeau comentatorii de cei de la Ferrari când au auzit de "planul F"!
    Probabil se numea "F" de la adj."fastest" lap, dar nu că ar fi avut atâtea planuri.
    10 2
  • 1. Perioade din-astea au mai fost destule in F1: "era" Schumacher cu Ferrari, Brawn GP cu Button, "era" Vettel cu RBR...
    2. Circuit ciudat, plictisitor (la fel ca in 2018), alaturi de cel de la Monaco.
    9 3
  • 3. De ce pacat de Bottas ? E un pilot mediocru, fara vana, care cedeaza usor, dar care are o masina foarte buna pe mana. E frustrat (s-a vazut dupa calificari si dupa cursa, acum si in precedentele) dar e interiorizat.
    7 6
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • Perioada Schumacher a fost mai urata decat asta din prezent, sa fim seriosi. Plus ca la Schumacher mai era si ordine de echipa directe. Pai Bottas castiga in fata lui Hamilton, ia si pole. Barri saracul nici nu indraznea. Schumacher a fost unul dintre cei mai unfair piloti din ultimii 30 de ani, dar nu castigi titluri cu fair play.
    Sa le multumim lui Alonso si Kimi pentru alea 2 sezoane din 2005 si 2006, cand a fost racing adevarat, cum n-o sa mai vedem in zilele noastre.
    Pana una alta, voiam sa zic ceva despre cursa, dar am fost la plaja, am avut lucruri mai importante. Ah, da, legenda spune ca Vettel s-a dus si a schimbat iarasi cifrele :))))
    17 16
  • @ferr1
    O,da. Lumea a uitat sau astia mai tineri nu cunosc "era" Schumacher si celebrele ordine de echipa. spuse pe fata si executate fara comentarii de "locotenenti".
    10 6
  • gushter
    Ordinele de echipa l-au ajutat pe Schumacher fix zero. Evident ca ordinle erau acolo ca sa il ajute, dai bai, nu a fost nevoie. Scumacher castiga singur si cu echipe mai slabe. De fapt cand avea masinamai slaba coechipierul era haat departe in spate cum e acum coechipierul lui Verstappen. Nu mai aruncati degeaba cu noroi in Schumacher.

    In afara de asta, asa e in F1, o echipa are avantaj tehnologic infim cativa ani la rand si castiga (da, infim, 1/2 sec e aproape nimic in "real world" dar la varful motorsportului e de ajuns sa faca diferenta.
    11 7
  • Mercedes F1
    I-a redus Lewis la tacere pe aia de pe feisbucu romanesc de f1 :)))-bravo Lewis!!!
    6 10
  • Hai c-am ras bine la aia cu schimbatul cifrelor, tocmai ce-am vazut o fotografie cu vetel cum schimba 7 cu 1 :)))
    7 8
  • Claudiu
    @kim
    Hai sa fim obiectivi in aceasta privinta, niciodata dar niciodata in istoria Formulei 1 o echipa nu a dominat campionatul atatia ani consecutiv cu un procentaj atat de mare in ce priveste victoriile si pole-urile. Sunt 6 ani consecutivi de cand Mercedes castiga ambele titluri an de an si de fiecare data si le-a adjudecat cu minim 2 etape inainte de finalul sezonului. In 2000 si 2003 am avut lupte stranse la varf pana la sfarsitul sezonului intre Schumacher si Haikkinen/Raikkonen. In 2017-2018 stiam invingatorul cu vreo 5-6 etape inainte de final, doar asteptam sa fie declarat si matematic campion, iar in 2014-2016 si 2019 putem compara cu ce a realizat Ferrari in 2001 si 2004 sau RedBull in 2011 si 2013. In 2011 si 2013 am avut dueluri stranse pana in ultima etapa. Iar in anii 80-90 Mclaren si Williams si-au impartit titlurile de-a lungul anilor, niciuna din echipe dominand autoritar mai mult de 2 ani consecutivi.
    20 6
  • @Claudiu-anul trecut Ferrari au avut masina de titlu. Mai lasa-ma cu dominatul. Gafele lui Vettel in lant si unele erori de strategie i-a privat de un titlu la piloti . Asta e, Mercedes si cand nu au cea mai buna masina nu gresesc. Nici Ham si nici tehnicienii. Vorbim vorbe. Si-apoi n-au spus "expertii" dupa testele din iarna ca Ferrari au prima sansa??
    13 11
  • Claudiu
    @Bono
    Chiar daca au fost greseli la Ferrari anul trecut nu schimba faptul ca Mercedes a dominat a doua parte a sezonului si a castigat fara emotii titlurile. Gafe de strategie am vazut si la Mercedes anii trecuti, la Monaco sau Australia dar tot au castigat campionatul. Halal experti, testele din iarna nu sunt reprezentative, in 2001 echipa Prost a dominat testele dar in campionat abia au terminat 2-3 curse in puncte :)
    11 4
  • @Claudiu, Vetel nu e pilot care sa faca diferenta. A fost bun pe un Red Bull facut de Newey sa fie cu 1 sec pe tur mai rapida ca si concurenta. Cred ca intreg mapamondul s-a convins de asta. Alonso in 2012 nu avea nici pe departe cea mai buna masina si era cat pe ce sa castige titlul. Grosjean s-a opus. Nici Schumacher in 2000 n-a avut cea mai rapida masina. Deci se poate.
    7 9
  • Cu Vettel nu vor castiga titlul si daca vor fi peste Mercedes. Poate Leclerc, poate cu Hamilton.
    7 10
  • Damaris1995: Sa dau bara jos sau nu? Raspunde
  • Cand ma gandesc cum performeaza Kimi intr-o alfa vs Vettel cu Ferrari.

    Cand erau colegi toti il acuzau pe kimi ca nu il ajuta pe Vettel..

    Pt mine ieri kimi a fost driver of the day, totusi plecand de pe pozitia 12 a terminat in puncte pe locul 7. A facut outperforming clar. Superpilot.
    17 3
  • robert fan
    Din pacate este campionatul pneurilor. Se discuta non stop despre pneuri cum sa le aduci in temperatura, cum la unele masini performeaza si la altele nu.

    Pe pneuri medium Ferrari e la nivelul Mercedes dar pe soft e la 0,5 secunda in spate.
    Nu e normal ca pneurile sa de acelasi model sa faca diferenta intre masini.In fiecare an se schimba pneurile, se fac mii de teste .....etc.

    O tampenie de competitie a devenit F1.
    7 3
  • Schumacher a șters pe jos cu concurenta in 2002 si 2004. În 2000 a fost o luptă foarte frumoasa intre el si Mika Hakkinen , McLaren având în anul respectiv cel puțin în prima parte a anului o mașină superioara celor de la Ferrari. În 2001 pe fondul ghinioanelor mecanice ale finlandezului ( Brazilia , Spania ) si pe lipsa acestuia de motivație , Schumacher a luat titlul la pas , însa Montoya dacă era mai calculat cred că campionatul ar fi fost mult mai strans . Iar în 2003 titlul s-a decis în ultima etapă chiar dacă Schumacher a castigat 6 curse in acel an. Deci , doar în 2002 si 2004 am avut sezoane " plictisitoare " . Insa atunci testele private erau permise , nu bătea nimeni cu pumnul în masă , nu erai penalizat dacă ieseai pe iarba , nu exista planul F , Williams nu se bucura în calificări pentru locul 17 , iar problemele piloților nu erau amplificate de un anume sef de echipa așa cum se întâmplă astăzi. Plus ca în 2004 au fost cele mai rapide mașini din istorie din punct de vedere al vitezei de vârf , iar zgomotul acelor V10 nu cred că va mai reveni vreodată în competiția asta . F1 actuală " It's a yoke " cum ar spune Alonso :)
    11 2
  • b a c v
    Cu cateva exceptii, orice pilot din grila de F1 ce ar conduce in 2019 un Mercedes ar deveni campion automat. Ca e vorba despre regulament, lipsa testelor, anvelope, etc. pentru spectator mai putin conteaza. Predictibilitatea omoara spectacolul. Cum ar fi tenisul fara surprize? Ar trebui cautate solutii. Repede. Caci F1 va disparea repede in ritmul acesta. P.S. Daca exista curiozitate, cautati DTM: la fiecare cursa aveti cel putin 10 potentiali castigatori.
    0 3
  • @Bono, mai studiaza putin perioada Red Bull cu Vettel, nu a fost monopost mai rapid cu o secunda cum crezi tu sau altii. Eu am auzit de la altul care spunea ceva de 2 secunde....
    Vettel a inteles mai bine ca oricine blown diffuser-ul in perioada aia plus alte motive mult mai complexe.
    0 2
  • fetel n-a inteles nimic. Poate Newey. Ca ala era guru la Red Bull. Dovada ca si acum Red Bull cu o jucarie de motor sunt sus. Imi spui si mie unde e fetel? Lasa, stim cu totii. Prin parapeti sau pe iarba. Acum stim de la la rupt in doua Ricci.
    2 0
  • avocatu' lu' peste
    Daca fetele e pilot "blown diffuser" ce mai cauta la ferari in era hibrida? Se poate retrage in liniste.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru