Honda FCV: primele informații și detalii ale modelului electric pe hidrogen rival al lui Toyota Mirai

de Bogdan Mirică
Miercuri, 30.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Honda a anunțat că FCV, noul său model alimentat doar cu hidrogen, va fi dezvăluit la finalul lui octombrie, cu ocazia Salonului Auto de la Tokyo. Modelul de serie va avea o autonomie de 700 de kilometri.

Cel mai mare salon auto european, desfășurat la Frankfurt, și-a închis porțile, însă toți marii actori din piață se pregătesc pentru un alt eveniment important, de talie mondială: Salonul Auto de la Tokyo, programat să își deschidă porțile în data de 30 octombrie.

Honda va profita de avantajul terenului propriu pentru a dezvălui versiunea de serie a noului său model alimentat cu pile de hidrogen. Se numește FCV și își propune să se dueleze cu deja lansatul Toyota Mirai.

Toyota  Mirai, primul model de serie alimentat cu hidrogen al mărcii

Modelul de serie adoptă un design ușor nonconformist, care se vrea a fi extrem de eficient din punct de vedere aerodinamic. Partea frontală este dominată de blocuri optice angulare, cu lumini LED integrate, de o grilă sportivă și de lumini diurne sub forma unui bumerang. Profilul beneficiază de pasaje ventilate ale roților. Mai mult, în partea din spate bosajele ascund o parte din roți, o soluție care ne aduce aminte de vechile modele Citroen, dar care promite și mai multă eficiență aerodinamică.

Esential 700 de kilometri va fi autonomia noului Honda FCV.
483 de kilometri este autonomia actualului Toyota Mirai.
Interiorul se vrea a fi și el o revoluție, Honda reușind să le ofere clienților săi un aer premium, sugerat de tapițeria din piele albă, de inserțiile din lemn și de unele detalii metalice.
Șoferul beneficiază de un volan sportiv, cu trei spițe, și de un afișaj tactil generos, care dă o notă high-tech întregului habitaclu. Un habitaclu care poate primi până la cinci adulți.

Honda nu a vrut să ofere prea multe detalii despre trenul de propulsie, preferând să păstreze câteva secrete și pentru momentul lansării de la Tokyo. Cu toate acestea, japonezii au declarat că mașina va avea motoare electrice capabile să ofere o experiență sportivă.

Pachetul de pile de hidrogen va putea asigura un o autonomie de aproximativ 700 de kilometri. Este o valoare ambițioasă, cu mult peste cea garantată de Mirai: 483 de kilometri.

Comentarii (15)

  • Un mare plus pentru bord, care e mult mai ergonomic, avand instrumentarul in spatele volanului, nu pe centru ca la Mirai.

    Un plus si mai mare pentru autonomia aproape cu 45% mai mare.

    Design-ul exterior ramane din pacate discutabil si aici chiar nu inteleg de ce trebuie sa fie asa. Parca nici Toyota si nici Honda n-au designeri cand vine vorba de masini ecologice...
    15 1
  • wow, arata superb!
    8 8
  • Wow, ce bine arata!!! O alta naveta spatiala marca Honda, bravo!
    13 11
  • Cum e cu pilele astea? De unde se vor cumpara , cat vor costa si cum se schimba? Cu electricile se stie ca ori schimbi direct acumulatorii sau ii reincarci deci dureaza de la cateva minute la cateva ore...dar cu pilele? E mai "verde" producerea acestor pile decat acumulatorii si energia electrica impreuna?
    Eu zic ca deocamdata designul nu e asa important in faza asta cat sistemul in sine.
    1 5
  • @HRares, Google is your friend.

    Mie imi place. Ii urata intradevar, dar imi place ca-i urata. Ii urata la modul interesant si placut. Spre deosebire de Prius, care ii urata la modul cel mai negativ. Un mare plus, cum zice si Andy, interiorul ala care arata relativ normal. Un mare plus ii autonomia foarte mare si timpul de realimentare redus. Dupa parerea mea, technologia asta ii superioara masinilor electrice si ar putea functiona mai bine in viata de zi cu zi. Doar infrastructura lipseste in acest moment.
    6 2
  • @Sam 93
    Si masinile pe hidrogen sunt tot electrice, google is your friend. Doar ca nu necesita baterii atat de mari si energia electrica se produce la bord, folosind hidrogenul din rezervoare. Dar da, tehnologia e superioara din multe puncte de vedere electricelor clasice, incarcabile la priza
    2 4
  • qwerty
    Stiati ca hidrogenul face metalul casant si predispus la crapaturi ?
    https://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_embrittlement
    4 6
  • Tocmai s-a anuntat pretul de pornire al Teslei X (suv-ul lansat de curand): 132.000 $ :D. E din seria "Ecologicele raman prohibitiv de scumpe".
    8 1
  • Gogule, clar vorbeam de electricele conventionale, precum Tesla, Leaf si altele. Nu stiu de ce trebuie sa ajungem mereu sa trebuiasca spunem pe litere fiecare lucru sa inteleaga lumea si sa ne contrazicem pe niste chestii de semantica. Ideea mea era ca masinile cu pile de hidrogen sunt o technologie superioara electricelor clasice cu care suntem obisnuiti deoarece au autonomia mare si se alimenteaza foarte repede, deci pot fi folosite ca masinile normale din prezent, doar punctele de incarcare lipsind.

    Si tehnologia asta pe hidrogen a progresat mult. Recent citeam un articol de la o publicatie americana, din 2008, despre un model Chevrolet de atunci. Avea o autonomie de vreo 200 de km si se alimenta in jumatate de ora. Acum s-a ajuns, dupa cum se vede mai sus, la autonomii de 700 de km si alimentare in 3-5 minute. Practic, la fel ca la benzina, numai ca masina functioneaza pe hidrogen si ii electrica.
    5 0
  • daca toyota mirai va avea un pret de pornire in germania de 66000 euro nu vreau sa ma gandesc cat va costa honda asta!
    cred ca mi-as lua totusi mirai !
    2 3
  • De ce as da 66.000 euro (pret de pornire) pe un mirai (care arata si execrabil) cand de banii aceea as putea sa-mi iau o masina ok la 35k euro cu motor benzina( mai mult decat decent) ,iar de restul de bani sa bag benzina pana la aproximativ 250.000km?
    5 0
  • hidrogenul are marele avantajul ca se poate obtine prin electroliza cu energia furnizata de fotovoltaice (care au devenit relativ ieftine), deci teoretic impactul poate fi chiar 0.
    pilelel de combustie utilizate sunt cu membrana schimbatoare de ioni care au randament de 50% (dublu fata de motoarele cu ardere interna) si sunt facute dintr-un fel de teflon, pretul lor putand scadea dramatic in conditiile productiei de masa.
    marele dezavantaj este hidrogenul insusi care e volatil, greu de stocat si cu capacitate calorica scazuta pe unitate de volum.
    @qwerty-atacul de hidrogen asupra metalelor nu este dat de hidrogenul pur ci de anumitre substante cu continut de hidrogen cum ar fi hidrogenul sulfurat,
    3 0
  • qwerty
    @mm, ai citit linkul de wikipedia?
    Hidrogenul distruge metalul deoarece are molecula extrem de mica. Daca stii tabelul elementelor periodice, hidrogenul e primul deci are cel mai mic atom dintre toate. Este atat de mic incat se infiltreaza printre atomii metalelor cam cum trece apa prin nisip. Acest lucru face ca atomii metalelor sa se indeparteze incet si apar crapaturi care se fac din ce in ce mai mari.
    1 1
  • @qwerty
    lasa wikipedia si mai invata
    0 1
  • Sunt totusi cateva probleme cu vehiculele pe H2. In primul rand sunt fff grele. Ramane f putin spatiu pt portbagaj fiindca intrega masina e practic o instalatie de obtinere a electricitatii. Si mai e faptul ca sunt ff scumpe. Pana nu va deveni un standard masina pe H2, preturile vor fi la fel de "extraterestre" ca masinile.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru