Honda Insight şi CR-Z părăsesc oficial piaţa din Europa

de Bogdan Mirică
Marti, 18.02.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Honda a anunţat că va retrage de pe piaţa europeană modelele hibride Insight şi CR-Z, după ce vânzările au scăzut dramatic în 2013.

O serie de zvonuri lansate în luna decembrie a anului trecut anunţau despărţirea modelului Honda Insight de piaţa europeană. Deşi s-a vrut un competitor real pentru pionierul Toyota Prius, actualul Honda Insight nu s-a descurcat foarte bine. A adunat câţiva clienţi la nivel mondial, dar a fost departe de succesul lui Prius.

Honda a decis acum, oficial, prin vocea unui purtător de cuvânt, să scoată de pe piaţa europeană Insight, dar, alături de el, şi pe micul CR-Z, model sportiv propulsat tot de ansamblul IMA. Japonezii susţin că vor epuiza toate stocurile europene ale modelelor hibride, urmând ca apoi să părăsească Bătrânul Continent.

Esential 1245 de unităţi Insight s-au vândut anul trecut în Europa.
685 de exemplare CR-Z au fost comercializate în Europa în 2013.
În ţări precum Germania, Grecia, Italia şi Spania modelele au fost deja retrase de pe site-urile importatorilor.
Chiar şi aşa, ele se mai găsesc pe stoc în Franţa şi Marea Britanie. Şi în România, Insight şi CR-Z au părăsit configuratorul importatorului.

Decizia de a retrage Insight şi CR-Z de pe piaţa europeană vine pe fondul unor evoluţii comerciale dezastruoase anul trecut. Honda nu a reuşit să vândă decât 1245 de exemplare Insight în 2013, cu 62% mai puţine decât anul anterior. CR-Z s-a descurcat şi mai prost, reuşind să câştige preferinţele a doar 695 de clienţi, cu 66% mai puţini decât în 2012.

Nici măcar popularul Jazz Hybrid nu s-a descurcat mai bine în 2013, reuşind să aducă doar 4500 de clienţi, departe de cei 7500 pe care îi aducea în 2012.

Comentarii (6)

  • Exact cum am mai spus, in afara de dorinta de a fi mai prietenos cu mediul, nu vad alte motive pentru a cumpara o masina hibrid. Un diesel de 1.6l cred ca e mai economic ca intretinere si mult mai ieftin. Practic diferenta de bani intre o masina hibrid si una normala acopera cu siguranta costul suplimentar al combustibilului. Probabil ca si asigurarea casco e mult mai mare fiind legata de valoarea masinii. Sunt curios daca RCA-ul e mai ieftin pt acesti hibrizi. Sa mai facem un calcul, o Skoda Octavia de 1.6l motorina costa 19300euro . La un consum mediu de 7 l/100 pentru 100 000 de km diferenta de benzina este de 3500 litri x 1.5euro= 5250 euro. 19300+5250= 24 550 euro. E ca si cum ai plati in rate diferenta aia. In plus daca scadem si costurile de intretinere, diferenta de casco si RCA, iesi mai bine. Daca de asemea folosim si motorina bio deja suntem ecologisti! In rest imi pare rau pentru cei de la Honda, masinile ofera pasiunea injectata in sange , dar cu hibrizii neah.

    Sa auzim numai de bine!
    11 9
  • pacat, cr-z ul avea ceva aparte, cred ca l`as fi ales in detrimentul scirocco de ex, daca as fi cautat o masina in 2 usi, mai mica...
    pana la urma, ca sa vinzi trebuie sa fii competitiv. ei nu au reusit.
    10 2
  • pentru primul comentator care pe un blog se semneaza @catalin si aici @inexo-cuantic.

    Zi-mi despre ce DIFERENTA vorbesti? ce consumuri de benzina ai luat in calcul? Am inteles ca cei 7l/100 sunt ai Octaviei dar ce alt consum ai mai considerat? Stii despre ce ai mai vorbit in comentariul de pe blog?

    on topic: cei de la Honda au facut modele astea pe genunchi au incercat sa ajunga pe piata Europeana facand totul la repezeala. Nu. Nu merita asa ceva.
    3 10
  • Nu stiu cum ti-as putea raspunde tocmai tie dupa jignirile adresate acum cateva zile. Ma bucur ca redactia le-a sters.

    7l/100 este consumul mediu al Octaviei, pe cand la hibrid am aproximat la jumatate ( cu toate ca poate consuma mai putin, dau un exemplu ). Ideea era ca diferenta de benzina economisita in 100 000 Km pt un hibrid este de jumate adica 5250 euro, din care 5250 euro daca ii calculam cu pretul Octaviei , obtinem aproximativ pretul hibridului. Exact cum am precizat si pe blogul lui Radu, eu la Rover fac cheltuieli mult mai rentabile.

    Sa auzim numai de bine!
    8 7
  • nu trebuie sa-mi raspunzi mie personal dar e bine sa faci putina lumina in urma postarilor de tip copy-paste

    Deci,de ce ai aproximat la jumatate consumul? Aici vorbim de Insight. Care e consumul lui Insight daca la Octavia ai luat o valoare absoluta de 7L/100km? De ce ai considerat 7l consumul la Octavia cand nu acesta e consumul, cel putin oficial. De unde stii ca Insight consuma 3,5L/100? Ai luat in considerare si diferenta de pret dintre benzina si motorina? Daca da care e aceasta diferenta totala in cei 100.000km? Care e pretul REAL a lui Insight?

    Imi poti detalia EXACT tot calculul? Lasa aproximarile si hai sa ne jucam putin cu cifrele.
    8 11
  • daca vreti sa faceti diferenta de consum, Calculator Benzina - Diesel, va puteti juca cu:

    http://www.automobiletv.ro/calculator.php
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru