Feedback

Hyperion XP-1: supercar electric alimentat cu hidrogen cu autonomie de peste 1.600 de kilometri

de Daniel Popescu
Joi, 13.08.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul american Hyperion a prezentat supercarul electric alimentat cu hidrogen XP-1, care oferă o autonomie de peste 1.600 de kilometri și ajunge la 96 km/h în mai puțin de 2.2 secunde.

Constructorii auto independenți încep să-și facă tot mai mult simțită prezența în industria auto, iar ultimul exemplu în acest sens este Hyperion.

Americanii au prezentat noul supercar electric XP-1, care mizează pe un șasiu din carbon și titan pentru a menține masa la o valoare cât mai scăzută, în acest caz 1.248 de kilograme.

Principala caracteristică a supercarului este că folosește hidrogen prin intermediul a două rezervoare din fibră de carbon. Hyperion nu a publicat imagini cu interiorul, însă menționează că acesta oferă inclusiv un ecran curbat cu diagonala de 98 inch.

Din păcate, Hyperion nu oferă niciun fel de detalii despre motoarele utilizate, însă menționează că XP-1 ajunge de la 0 la 96 km/h în mai puțin de 2.2 secunde și că viteza maximă este de peste 356 km/h.

În plus, șoferul are parte de transmisie integrală și de o cutie de viteze cu 3 rapoarte.

Alt detaliu tehnic este că autonomia promisă de Hyperon XP-1 este de 1.635 de kilometri, în cazul în care șoferul conduce 55% din timp în oraș și 45% din timp pe autostradă.

Producția este programată să înceapă în anul 2022 în Statele Unite, iar constructorul va produce numai 300 de unități, însă prețurile nu au fost încă anunțate.

În prezent, infrastructura de reîncărcare cu hidrogen este modestă, însă Hyperion susține că în curând va face un anunț despre "un plan care va revoluționa industria de reîncărcare cu hidrogen".

Via Motor1

Comentarii (4)

  • Beirut
    In caz de accident, ce se intampla?
    Iese ca la Beirut? Pleaca jumatate de oras?
    9 6
  • netam-nissan
    cam aduce a chiron hyperion dar promite marea cu sarea ca bogatti suge toata benzina in 9 minute de goneta la blana.
    cui i-o trebui insa o mie jumate de kilometri nu stiu ca facuti la noi ar insemna 30 ore de condus.

    curios ca ziceti ce impact au toate firmele astea fantoma da pe strazi nici urma de masinile lor.
    cred ca-mi trag si io un start-up de stivuitoare cu fuziune cuantica sau p-acolo.
    sa sara la castana bezos cu miliardele daca tot e moda pricopsirii din promisiuni si desene ca nu ma doar pixu sa promit si eu orice.
    16 3
  • someone
    in primul rand, greutatea e 1036 kg, adica 2275 poundsm oficiali, ceea ce e si mai impresionant decat cele 1248 convertite de dvs. iar pentru o masina "electrica" cu asa performante si cu reziduu doar apa, e si mai ai .
    pacat ca aceasta tehnologie nu e raspandita la scara larga. siguranta e un alt aspect de mentionat, asa cum a spus si beirut putin mai sus.
    insa indiferent ca e vb de hidrogen sau masini electrice, o revolutie eco nu va avea loc ( sau nu va avea importanta necesara planetei ) atat timp cat productia e de cateva sute de exemplare intinsa pe cativa ani, sau masinile electrice au preturi formate din 6 cifre. de aceea musk a vrut sa puna la dispozitia tuturor producatorilor auto interesati platformele si bateriile si know-how-ul Tesla pentru BEV, astfel ca toti sa renunte le ice-uri si sa treaca la electric
    5 3
  • Cam asa se face treaba bine. Cam asta e raspunsul cand vorbim de o "alternativa reala". Deocamdata e la o faza incipienta, bine-nteles ca masina asta e un produs de nisa si evident ca va avea un pret urias daca va fi comercializat in forma asta. Dar ASTA e alternativa la Diesel si Otto, si NU MASINUTZELE CU BATERII DE LAPTOP!!! Alea au fost din start si sunt in continuare un drum infundat. Noroc ca lumea in general nu se lasa prostita de indoctrinarea mediatica, asa ca vanzarile la modul real sunt sub 1%.

    Revenind: cu asemenea produse vedem ca exista oameni care gandesc, oameni care inoveaza, oameni care pun energie si investesc capital intr-o solutie cu adevarat viabila. In ceva ce nu va avea nevoie de pomeni de la stat ca sa se vanda foarte bine. Creativitatea si inventivitatea umane trebuie incurajate. Solutiile nu se gasesc cu interziceri, cu taxe puse pe produse care pana mai ieri erau unainim acceptate ca fiind bune, cu pedepsirea unei industrii care pune o paine pe masa a milioane de oameni peste tot in lume. Solutiile nu sunt in limitarea vitezei pe autostrazi ca sa ne conformam la niste solutii tehnologice proaste si facute pe genunchi. Planeta nu se protejeaza netinand cont de dorintele consumatorului si fara consideratie pentru locurile de munca a milioane de oameni. Nu planeta trebuie sa primeze, ci binele oamenilor, pentru ca intotdeauna oamenii sunt cei care o sa gaseasca solutii la orice problema aparent insurmontabila. Asa cum se intampla si cu exemplul de fata.

    Dati-mi asa ceva si da, fac si eu trecerea. Renunt si eu la Diesel oricat imi place de mult. Pe langa asa ceva, intr-adevar, Dieselul pare invechit si depasit. Mai e ceva pana acolo, dar in hidrogen exista o adevarata sansa, un potential fantastic. Care trebuie exploatat. Cred ca nu peste mult va deveni foarte clar pentru toata lumea ce manageri ingusti la minte isi fac veacul prin industria auto, oameni platiti cu salarii grase dar care nu au viziune, nu simt pulsul vremurilor, nu inteleg ca treaba facuta de mantuiala se intoarce impotriva lor, a consumatorilor si a muncitorilor care n-au nicio vina.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru