Primul supercar electric venit din China debutează cu 1.224 CP și 166.000 euro preț de pornire

de Alexandru Monenciu
Marti, 10.10.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Chinezii prezintă noul GAC Aion Hyper SSR. Este primul supercar cu zero emisii, de serie, venit din China și oferă 1.224 de cai putere. Prețul? Cel puțin 166.000 de euro.

Producătorii de automobile chinezi continuă ofensiva. De această dată nu prezintă un model de familie, ci un supercar cu zero emisii. De fapt, vorbim despre primul supercar electric, de serie, venit din China.

Numele său este GAC Aion Hyper SSR și este versiunea de producție a conceptului Enpulse, prezentat în urmă cu 3 ani.

Mașina are o caroserie confecționată în totalitate din fibră de carbon, iar ușile sunt cu deschidere verticală. Avem un eleron activ și câteva elemente de design care ne duc cu gândul la supercar-urile europene. Inclusiv la Ferrari 458.

La interior regăsim scaune sport, încălzite și ventilate, un display central de 14.6 inch și un instrumentar de bord digital, cu ecran de 8.9 inch.

GAC Aion Hyper SSR oferă 1.224 de cai putere și 1.230 Nm, iar versiunea de bază este capabilă să atingă 100 de km/h în doar 2.3 secunde. Prețul acesteia pornește de la 1.386.000 de yuani, sau echivalentul a 166.000 de euro.

Versiunea de mijloc, denumită SSR Speed, are tot 1.224 CP, dar sprintează până la 100 de km/h în 1.9 secunde.

Versiunea de top are aceleași performanțe, dar șasiul a fost reconfigurat pentru a fi mai rapidă pe viraje.

Această versiune de top pornește de la 218.200 de euro.

Este încă incert dacă supercar-ul cu zero emisii va fi exportat în afara Chinei. Dacă se va întâmpla acest lucru, va fi un rival de temut pentru Rimac Nevera, Pininfarina Battista sau Lotus Evija. Mai ales dacă luăm în considerare prețul de pornire.

via Carscoops

Comentarii (5)

  • George Simion
    pai gata, adio restul bolizilor.
    2 0
  • George, cam câți clienți crezi ca există pe segmentul ăsta? De ce crezi ca cineva care are Ferrari, Lamborghini, Porsche își va lua o mașină chinezească?… care mai seamănă cu unele dintre ele. Crezi ca prețul este un factor decisiv pe segmentul ăsta? Pari foarte convins că dispar toți restul și ar fi interesant sa știm de ce…
    Când conduci un Ferrari sau un Porsche, nu trebuie sa explici la nimeni nimic este clar ce ai. Când conduci o mașină fără nume, istorie, imagine etc (chiar cu performante si preț mai bune)… trebuie să te explici, iar bogaților nu le place asta, nu o sa facă ei efortul.
    Bogații sunt conservatori, le place să rămână bogați ;))
    1 3
  • Partidul Ceasca ROmania
    Cat cer chinezii pe o masina, se imparte la 4 sau 5 si obtinem pretul corect.
    Sunt masini facute low cost, si asta trebuie sa se traduca in pretul de vanzare. Nu facem cu putin si videm mult, adica teapa pt clienti.
    1 2
  • e clar ca arunc banii. ferrari ia foc si cere in service oricand. platesti de minim 3 ori cat face..fara garantii...
    0 0
  • Mircea Badea
    pare ca chinezii ne dau lectii si la tehnologie(si la pret mai corect) si la design!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru