Invenție britanică: baterie portabilă pentru încărcarea mașinilor electrice

de Alexandru Monenciu
Joi, 04.11.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Compania britanică ZipCharge a prezentat ZipCharge Go, prototipul unei baterii portabile pentru încărcarea mașinilor electrice. Aceasta are o capacitate între 4 și 8 kWh și o putere de încărcare de 7.2 kW.

Mașinile electrice sunt din în ce mai prezente pe drumurile din întreaga lume, dar lipsa stațiilor de încărcare este o problemă de care se lovesc foarte des proprietarii acestui tip de vehicule. O companie britanică vine acum cu soluția: o baterie portabilă.

Numele său este ZipCharge Go și, momentan, a fost prezentată sub formă de prototip. Aceasta are o capacitate de 4 - 8 kWh și va permite încărcarea mașinilor electrice acolo unde nu se găsesc stații. Gândește-te la ea ca la o baterie externă pentru telefonul tău mobil.

Bateria are o putere de încărcare de 7.2 kW, iar timpul de încărcare este cuprins între 30 și 60 de minute. În funcție de capacitatea bateriei și încărcătorul on-board al mașinii, autonomia poate fi extinsă cu 32 - 64 de kilometri. 

La rândul său, ZipCharge Go va putea fi încărcată la o priză normală în circa 3 - 4 ore. Fiind, practic, o valiză pe roți, aceasta poate fi depozitată în portbagajul mașinii.

Compania producătoare anunță că primele baterii vor ajunge la clienți în ultimul trimestru din 2022.

Acestea vor putea fi închiriate cu 57 de euro pe lună, prin intermediul unui abonament.

via ZipCharge

Comentarii (20)

  • traznitu'
    si asta o iei in portbagaj?
    Doamne la ce aberatii s-a ajuns!

    Propun o alta baterie portabila care sa incarce aceasta baterie portabila atunci cand ea se descarca. Si toate incarcate de un generator Diesel.

    Asta cu generatorul Diesel exista deja in vest pentru cei care raman in pana prostului si le e rusina sa cheme platforma.
    35 6
  • Echivalentul canistrei de benzină, ca rezervă, dacă scot una mai mică ce va înlocui si bidonul de cinci litri, ar fi perfect. Perfect de râs.
    31 5
  • @ AM,AM
    cum poti incarca 7.2kwh,de la obaterie cu capacitatea de numai 4kwh? faci mai multe drumuri?
    18 7
  • De la o vreme, totul seamănă a faliment energetic programat -- pentru noi-normalii, clar.
    Dacă aș închiria (prin absurd) Zipăraia asta, aș flitui bani de benzină pt 800 km / lună.
    Nu mai zic de alte aberații conceptuale, că nici greutatea ștecherelii nu-i de neglijat = 25 / 50 kg.
    N-am însă dubii că destui eco-freaks o s-o cumpere la anul, că 1.000-1.800 € dau probabil la epilat. :-)
    49 6
  • curentatu
    @quest - Eroare AM, trebuia scris 7,2 kW și nu kWh că-i putere electrică și nu capacitate.
    Rezultă sub 2C coeficient descărcare și la zip-4 kWh, deci merge.
    În rest e o aiureală green-washing pentru hipsteri cu mai mulți bani decât creier.
    27 4
  • Bubi Mubi
    Era mult prea previzibil. Ăștia lansează 50 kg, urmează modelele mai serioase, de 100-150 kg. Nu trebuie decât să încarci acasă mașina, zilnic, câte 3-4 ore, ca să nu încarci săptămânal câte 30 de ore, în plus, trebuind să te asiguri că ai încărcat și bateria de back-up, probabil, câte 15-30 minute zilnic.
    Expresia a sta cu ochii ca pe butelie va evolua, logic, în a sta cu ochii ca pe baterie.

    Ironia soartei face că băiețeii de bani gata, trimiși la școale pretențioase de către babaci, primesc în genere răpciugi de 15 ani vechime, poate un pic euro 2-3. Deci ce genii s-ar mai găsi să-și consume timpul cu prostii electrice?
    14 5
  • Seriff
    Ce caterinca, de ce ti-ai bate capul cu asa ceva?
    Ce tampenie, o mare aberatie.
    14 5
  • Dar nu e mai rentabil un generator diesel in portbagaj?
    15 5
  • Edikkk
    :)))
    5 6
  • Depinde de portbagaj,dacă ai Polo rosu ca iedikk...
    11 4
  • Încă o dovadă că mașina electrică nu e o opțiune viabilă (cel puțin în prezent).
    13 5
  • Deci asta e trendul. In loc sa te transporte masina pe tine, ajungi sa o transporti tu pe ea.
    14 4
  • Și uite așa se înfăptuiește și expresia “furi curent”, sper sa-i pună 2, 3 USB-uri sau C-uri, cu siguranța este perfect pentru încărcat gadget-uri. Lăsând gluma la o parte este o chestie normala la electrice…. electricele nu sunt o chestie normală, cel puțin nu încă.
    Cum adică sa cari după tine peste 500 kg de “rezervor” și să ți sa pară normal… plus ca durează cu orele să-i faci “plinul”…. faza cu fast charger-e funcționează in sub 5% din situațiile reale de utilizare.
    11 3
  • si cand e gol rezervorul tot 500kg cantareste. ;)))
    12 1
  • Pfff, am crezut ca trolerele astea le lasa insirate pe autostrada din 5 in 5 km , pe banda de urgenta...in caz ca " te taie".
    13 2
  • Daca valiza ar duce 50 kWh, ar fi o treaba. Asa...

    Eu astept in continuare revolutia bateriilor. :) Alaturi de altii. Au trecut deja 50 de ani. Mai asteptam. :)
    11 2
  • Nu te baza… trăiește-ți viața cu măcar un 6 in linie :)))
    9 2
  • gerula
    e foarte OK ideea. Are si roti, deci o poti tracta si mai mult, o poti incarca la servici, nu mai dai banii pe curent;
    2 4
  • Seriff
    @Pmc poti sa astepti mult si bine, nu se va schimba nimic, masinile care au autonomii decente sunt foarte scumpe si se incarca greu.
    Practic tot masini de oras sunt si alea.
    Vrei sa nu te doara capul, iti iei benzina sau motorina, nu electric.
    A929
    2 1
  • Eu am cumparat 6 Spring-uri pentru agentii de teren si sunt bucuros sa aud ca exista o posibilitate de back-up in afara de tractare sau platforma. Poti pleca din firma cu 30 % baterie (autonomie Spring cc 70 Km) daca esti grabit, deci poti amana fara stres incarcarea, chiar daca ai de traversat dus-intors Bucurestiul...
    7 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru