Koenigsegg va lansa anul viitor un supercar hibrid: motor V8 de 5.0 litri și preț de circa 850.000 de euro

de Paul Cosma
Joi, 16.05.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Koenigsegg se pregătește să lanseze în 2020 un nou supercar, “mai ieftin” decât cele de până acum. Noul model ar urma să aibă propulsie hibridă, motor V8 de 5.0 litri și un preț de circa 850.000 de euro.

La începutul anului, Koenigsegg a anunțat un parteneriat strategic cu NEVS, firma suedeză ce cumpărase fostul Saab și care este acum deținută de grupul chinez Evergrande.

La momentul respectiv, Koenigsegg și NEVS au spus că vor lucra împreună la dezvoltarea unor noi modele electrice, în paralel cu identificarea “oportunităților” pe piața hypercar-urilor.

Această colaborare va produce un nou model Koenigsegg, după cum a confirmat șeful constructorului. Potrivit Autocar, este vorba despre un supercar hibrid care va fi lansat în 2020, cu un preț de circa 850.000 de euro.

Informațiile neoficiale arată că viitorul supercar va utiliza un motor V8 biturbo de 5.0 litri și o formă de electrificare.

Amintim că parteneriatul Koenigsegg-NEVS vivează dezvoltarea unor noi modele “într-un volum mai mare” și cu accentul pe “electrificare”. Ținând cont că fostul Saab urma să fie transformat într-un brand electric, ne putem aștepta la o producție de modele 100% electrice prin parteneriatul dintre Koenigsegg și chinezi.

Via Autocar

Comentarii (4)

  • someone
    motorul despre care e vorba va avea tehnologia "free valve" , sistem inventat de koenigsegg impreuna cu firma Freevalve AB. mai exact, supapele de admisie si evacuare nu sant actionate de axe cu came, ceea ce ofera mai multa putere, consum mai mic si evident noxe mai putine.
    intrebarea mea e : oare de ce marii producatori nu introduc acest sistem pe motoarele lor termice, daca efectele sant atat de bune? sa fie oare vorba doar de drepturile de autori sau de costurile ce implica cumpararea si implementarea lui?
    3 0
  • Ar fi fost de preferat s-o faca electrica...direct.
    7 0
  • Este vorba de complexitatea sistemului si de pret. Intradevar sistemul freevalve arata genial dpdv al performantelor si adaptabilitatii la diverse conditii, dar din ce stiu este vorba de pret.
    M-as fi asteptat totusi sa fie adoptat de marcile premium in prima faza.
    Este pacat ca apar aceste tehnologii de imbunatatire a motoarelor termice (aprinderea prin compresie de la mazda, freevalve, compresia variabila de la Infiniti, etc) acum cand se pare ca trend-ul general este de electrificare. Si ma tem ca nu vor mai apuca sa ajunga mainstream.
    2 0
  • someone
    @ green: ai dreptate cu toate aceste tehnologii pt motoarele termice. iti dai seama cum ar arata un motor cu toate aceste 3 chestii implementate reusit pe el?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru