Koenigsegg vrea să obțină biocombustibil din dioxidul de carbon emis de vulcanii semi-activi

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 16.06.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Viitoarele modele Koenigsegg ar putea funcționa cu metanol rezultat din sintetizarea dioxidului de carbon emis de vulcanii semi-activi. Cel puțin la asta lucrează acum compania fondată de Christian von Koenigsegg.

Koenigsegg este unul dintre acei producători de automobile care experimentează încontinuu pentru a descoperi noi metode de a fi cât mai sustenabili. Electrificarea a fost doar începutul.

Acum, compania fondată de Christian von Koenigsegg caută să prelungească viața motoarelor termice, prin dezvoltarea unui nou biocombustibil rezultat din sintetizarea dioxidului de carbon emis de vulcanii semi-activi. Numele său este Vulcanol.

"Deci, există această tehnologie în Islanda, a fost inventată acolo, care captează CO2-ul emis de vulcanii semi-activi și îl transformă în metanol," a declarat von Koenigsegg pentru publicația Bloomberg.

Potrivit acestuia, Vulcanol produce cu 90% mai puține emisii de carbon decât combustibilii fosili.

Un vehicul alimentat cu acest biocombustibil și echipat cu sistemele de tratare corespunzătoare a emisiilor "poate să curețe particulele din atmosferă în timp ce motorul este în funcțiune," mai susține von Koenigsegg.

via Bloomberg și Carscoops

Comentarii (4)

  • netam-nissan
    în fine, dl PMC va putea să se mufeze cu nasu-n eșapamente dinozauriane ca să-i facă-n ciudă dlui Edikkk !!!

    iar vulcanolul ăsta-i sigur bun și la arafato-ventilATI dacă purifică aeru din Bucureștiul încovrigat, mai ales în valu 14 preconizat.
    prevăd deci multe achiziții fără licitație de la Koenigsegg, că nu-s chiar scumpe cică.
    24 3
  • Cam amatoristică informația -- ca să nu-i zic fake-news știrii voastre, AM...
    Pe scurt, NU Koeniggsegg vrea una-alta, ci Geely (tot suedezi cumva și ei ca K-egg, dacă au Volvo-n buzunare).
    Gălbiori care de fapt și ei investesc într-o firmă islandeză, Carbon Recycling International.
    Asta-i de fapt inventatoarea ”vulcanolului” = ”simplu” metanol de fapt.
    Chiar dacă numai @inexo (chimist din câte-mi amintesc) o să-nțeleagă procesul nu chiar revoluționar, iată-l tot pe scurt:
    Pornind de la metan CH4 + apă H2O (vapori la înaltă presiune/temperatură) se obține CO, CO2 și hidrogen H2.
    Apoi se recombină CO, CO2 și H2 prin alte reacții specifice, rezultând CH3-OH.

    Hai pa că v-am / m-am plictisit destul și-s grăbit spre o întâlnire forestieră de vacanță botezată ”Aventur-ul pantalonilor rupți” cu sora lui Arthur - o ursoaică bipolară, deci cam nebună dar bunăăă :-)
    19 1
  • Kiro, confirm pe nerăsuflate :) Oricum, tagma chimiştilor nu se simte prea fericită în rromanika.

    Cât despre dl. Christian, şi pe dânsul îl fugăreşte grija de emisii?

    La urma urmei, i s-a urât cu binele sau ce? Vulcanii reprezintă unul dintre cele mai imprevizibile fenomene naturale! Şi cum or fi ăia “semi-activi”, că eu, unul, n-am auzit de ei. Cumva vrea cineva să aplice pe viu scenariul imprudenţei din “When Time Ran Out…” (1980) ?

    În locul dumnealui, m-aş abţine în privinţa experimentelor asumat periculoase. Tot “sucul de dinozaur” coincide cu soluţia, una tri-calitativă: şi paşnică, şi sigură, şi trainică (oricât ar chiţăi a “pagubă” e-şoarecii).
    14 2
  • mircea badea
    nordicii sunt cei mai tari, alaturi de chinezi, japonezi si olandezi.
    2 8

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru