Lancia readuce la viață numele Delta HF Integrale

de Silvian Irimia
Miercuri, 02.07.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
După mai bine de 30 de ani, numele HF Integrale revine la viață. Lancia a confirmat că numele va fi folosit pentru versiunile de performanță Delta și Gamma.

Lancia se află într-un program complet de revenire în industria auto. După ce a lansat recent noul hatchback Ypsilon, compania italiană va readuce în curând la viață modelele Gamma și Delta. Datorită succesului său fără precedent în raliuri, Delta Integrale este una dintre cele mai iubite mașini Lancia, iar în curând, și aceasta va reveni.

Marca italiană a confirmat că numele „HF Integrale” va reveni pentru versiunile de înaltă performanță ale modelelor Gamma și Delta. „HF”, pentru cei care nu știu, înseamnă „High Fidelity” și a fost o etichetă folosită de Lancia pentru unele dintre cele mai performante modele ale sale, precum Stratos, Delta 4x4 și Delta Integrale.

Lancia a introdus anul trecut modelele Ypsilon HF și HF Line. Lancia s-a întors, de asemenea, în lumea raliurilor, cu modelul Ypsilon Rally4 și Ypsilon HF Racing, omologat pentru categoria de intrare Rally6.

Numele HF Integrale a apărut pentru prima dată pe Delta în 1988, pentru o versiune evoluată a modelului Delta HF 4x4 care concura la acea vreme în raliurile din Grupa A.

Integrale a fost un model de omologare pentru mașina de raliu Delta, având tracțiune integrală și un motor turbo cu 4 cilindri, care făcea din micul hatchback o mașină extrem de performantă. Producția sa s-a încheiat în 1993 cu versiunea limitată Evo II.

Autocar relatează că viitorul model Delta ar putea împărți platforma cu crossoverul Opel Mokka. Noul Delta va rula, cel mai probabil, pe platforma CMP a grupului Stellantis, care poate găzdui atât propulsie cu ardere internă, cât și complet electrică. Lancia nu a dezvăluit ce va propulsa următorul Delta.

Însă știm că cele mai performante modele construite pe platforma CMP, precum Ypsilon HF, Alfa Romeo Junior Veloce și recent anunțatul Peugeot E-208 GTI, folosesc un motor electric de 280 cai putere și un cuplu de 332 Nm. Autocar suspectează că acesta este trenul de rulare pe care îl va primi Delta HF Integrale.

Lancia nu a produs niciodată o versiune de performanță a modelului original Gamma, un sedan și coupe de lux construit între 1976 și 1984.

Autocar spune că noul Gamma va fi un model înrudit cu DS No8, noul vârf de gamă al brandului de lux francez din portofoliul Stellantis.

via Autocar

Comentarii (1)

  • Jian de la Calafat
    Tenacitatea noastra incepe sa dea roade.

    Le-a fost frica sa nu fie siluiți cu arborele cotit pe intervale de timp nedeterminate daca indrazneau s-o ofere exclusiv EV.

    Perspectiva esecului in vanzari pentru o versiune exclusiv EV n-o mai iau in calcul, mi s-a explicat de oameni bine pregatiti ca nu-i oferta cata cerere este.
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru