Lotus prezintă noua platformă electrică E-Sports: poate suporta până la 884 de cai putere

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 22.09.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noua arhitectură electrică E-Sports este fructul colaborării dintre Lotus și Alpine. Primul model, dezvoltat pe această platformă, va debuta în 2026.

În urmă cu ceva timp, britanicii de la Lotus și-au anunțat planurile de viitor. Pe lângă faptul că va deveni pur electrică (cu investiții majore din partea chinezilor de la Geely), marca britanică va lansa nu mai puțin de 4 modele cu zero emisii în următorii cinci ani.

Primul este un SUV de dimensiunile lui Porsche Cayenne. Acesta va debuta anul viitor și, în 2023, va fi urmat de un sedan cu alură de coupe. În 2025 va veni și un rival pentru Porsche Macan, iar în 2026 un model sport care momentan este cunoscut ca Type 135.

Acesta din urmă va fi primul model dezvoltat pe noua arhitectură E-Sports ,dezvoltată de Lotus în colaborare cu Alpine. Producătorul britanic a oferit acum câteva detalii tehnice despre aceasta.

Spre exemplu, pe această arhitectură vor fi dezvoltate modele cu un ampatament cuprins între 2.470 și 2.650 de milimetri. Acestea vor putea fi echipate fie cu o baterie de 66.4 kWh, fie cu una de 99.6 kWh.

Versiunea de bază a viitorului model sport, care va debuta în 2026, ar urma să aibă 476 de cai putere (bateria de 66.4 kWh) și un singur motor electric.

Desigur, va exista și o versiune mai puternică, cu două motoare electrice, bateria de 99.6 kWh și 884 de cai putere.

Noua arhitectură E-Sports este cu 37% mai ușoară decât cea care stă la baza modelului Emira, susține Lotus. Platforma va fi utilizată atât de Lotus, cât și de Alpine. Mai mult, britanicii intenționează să o vândă și altor producători interesați.

via Lotus

Comentarii (2)

  • Edikkk
    O platformă comună care să îi unească pe toţi ...

    Oricum, destul de ok, că se trezesc din somn, Lotus şi Alpine dar un lucru de observat.... totul în spate este CHINA Geely,
    pentru că europenii sunt prea impotenţi în domeniul auto electric.
    3 12
  • Așa, râzi de impotența Europei, că tu ești potent rău de tot. Nu degeaba ți se zice eDick. ;)
    12 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru