Mașinile din Romanian Roads Luxury Edition: BMW Seria 8 Cabriolet, vârful de gamă al nemților este reperul segmentului decapotabilelor de lux

de Paul Cosma
Luni, 12.10.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Vârful de gamă de la BMW vine la Romanian Roads Luxury Edition by Michelin sub forma lui Seria 8 Cabriolet, versiunea M850i xDrive cu motorul V8 de 4.4 litri și 530 de cai putere.

Prezentarea celor șase mașini participante la a doua ediție Romanian Roads by Michelin continuă cu BMW Seria 8 Cabriolet. Decapotabila germană produsă la Dingolfing ne va purta în turul de 7 zile al celor mai frumoase conace, hoteluri, castele și restaurante din România. 

BMW Seria 8 Cabriolet face parte din oferta constructorului bavarez din 2018. Versiunea M850i xDrive folosește un propulsor V8 ce dezvoltă 530 de cai putere și un cuplu de 750 Nm. 

Cu o lungime de 4.851 de milimetri, o lăţime de 1.902 milimetri şi o înălţime de 1.345 de milimetri, dar şi un ampatament de 2.822 de milimetri, dimensiunile sale le egalează aproape cu exactitate pe cele ale lui BMW Seria 8 Coupé. 

DINAMISMUL EMBLEMATIC BMW 

Din punct de vedere estetic, Seria 8 Cabriolet propune un spoiler frontal proeminent pentru o prezenţă sportivă, evidenţiată de prizele de aer largi. Farurile LED adaptive fac parte din configuraţia standard. Totodată, farurile BMW laser - disponibile opţional - cu luminare variabilă a drumului şi Selective Beam generează o rază de acţiune a fazei lungi de aproximativ 600 de metri. Liniile orizontale, blocurile optice care se extind mult în flancuri şi o a treia lumină de frână integrată în capota portbagajului contribuie la dinamismul mașinii.

Seria 8 Cabriolet este prevăzut cu scaune sport ajustabile electric şi cu tapiţerie din piele Vernasca. Volanul sport M îmbrăcat în piele dispune de butoane multifuncţionale şi clapete de schimbare a vitezelor. 

Soft top-ul de culoare neagră în echiparea standard este disponibil şi cu efect Anthracite Silver ca opţiune. Se deschide şi se închide complet automat la atingerea unui buton în doar 15 secunde, un sistem pe care îl vom testa cu siguranță în cadrul Romanian Roads Luxury Edition by Michelin. Operarea silenţioasă a plafonului poate fi activată la viteze de până la 50 km/h. 

Echiparea standard a lui BMW Seria 8 Cabriolet include un deflector de vânt care poate fi montat în zona scaunelor spate pentru a preveni turbulenţele de aer nedorite atunci când se conduce cu soft topul coborât.

Decapotabila beneficiază opțional și de sistemul de încălzire în tetiere. Alte dotări opţionale includ scaunele răcite şi ventilate, pachetul Heat Comfort cu volan încălzit şi BMW Display Key. 

MOTOARE PE BENZINĂ, DIESEL MILD-HYBRID ÎN CURÂND 

Seria 8 Cabriolet beneficiază în prezent de două motoare pe benzină: un propulsor de 3.0 litri turbo ce dezvoltă 333 de cai putere, respectiv un V8 biturbo de 4.4 litri cu 530 CP sau 625 CP (în cazul M8).

La momentul lansării, Seria 8 Cabriolet era disponibil și cu motor diesel de 3.0 litri care oferea 320 CP la 4.400 rpm și 680 Nm între 1.750 și 2.250 rpm. Acea motorizare nu mai este disponibilă momentan, însă bavarezii au anunțat că, din noiembrie, Seria 8 va beneficia de un diesel de 3.0 litri cu sistem mild-hybrid pe varianta 840d xDrive Convertible. 

Versiunea M850i xDrive, care va fi prezentă la Romanian Roads în acest an, dispune de propulsorul V8 care oferă 520 de cai putere la 5.500 rpm și 750 Nm între 1.800 rpm și 4.600 rpm. Modelul vine cu o cutie automată Steptronic Sport cu 8 trepte și un sistem de tracțiune integrală xDrive. Patru secunde sunt suficiente pentru ca BMW M850i xDrive Cabrio să accelereze de la 0 la 100 km/h. 

Consumul mediu mixt anunțat de BMW este de 10.8 litri la 100 de kilometri, conform WLTP. Emisiile lui M850i xDrive Cabriolet se ridică la 247 grame de CO2/ 100 km. 

TEHNOLOGII DE ULTIMĂ ORĂ 

Seria 8 Cabriolet beneficiază de un instrumentar digital de bord cu o diagonală 12.3 inch și de cea mai recentă versiune a sistemului de infotainment BMW. Sistemul multimedia integrează un ecran tactil cu diagonala de 10.25 de inch. De asemenea, sistemul Head-Up Display este disponibil pe lista de dotări standard. 

Alte dotări standard sunt suspensia Adaptive M cu amortizoare controlate electronic și direcția integrală, care în cazul celor de la BMW poartă numele Integral Active Steering. Conform BMW, până la viteze de maxim 75 km/h, roțile de pe puntea spate virează în direcția opusă celor de pe puntea față. La viteze mai mari de 75 km/h, roțile spate virează în direcția celor de pe față. 

Seria 8 Cabrio este oferit cu o gama variată de sisteme de siguranță sau de asistare.

Standard, nemții oferă un pilot automat cu funcție de frânare (funcționează începând cu 30 km/h). Opțional, BMW propune varianta Active Cruise Control cu funcție Stop&Go. Pachetul Driving Assistant vine și el standard și oferă următoarele: Lane Departure Warning, Lane Change Warning, Collision Warning,  Pedestrian Warning cu funcție City Braking, Speed Limit Info, Rear Cross Traffic Alert și Rear Collision Warning. 

Pachetul Driving Assistant Professional (opțional) integrează pilotul automat adaptiv cu funcție Stop&Go, dar și următoarele tehnologii: Priority Warning, Wrong-way Warning și o versiune avansată a sistemului Cross Traffic Alert. Pe lista de opționale, clienții vor găsi BMW Night Vision și Parking Assistant Plus. 

BMW SERIA 8 CABRIOLET ȘI CONCURENȚA DIN SEGMENT 

Pe piața din România, principalul rival al lui BMW Seria 8 Cabrio este Mercedes-Benz Clasa S Cabrio. Versiunea S560 Cabrio echipată cu motorul V8 de 4.0 litri fără sistemul 4Matic are un preț de pornire de aproape 150.000 de euro. 

În cazul vârfului de gamă de la BMW, prețurile pornesc de la 105.077 de euro pentru versiunea 840i, cu motor pe benzină de 3.0 litri si 333 de cai putere.

Versiunea M850i xDrive, care va lua startul în Romanian Roads, are un preț de pornire de 137.386 de euro. Mașina testată în tur beneficiază de opțiuni suplimentare precum suspensie adaptivă M Professional, sistem audio surround Bowers & Wilkins Diamond, scaune față ventilate sau piele BMW Individual Merino Alb Ivory, astfel că prețul total ajunge la aproape 156.000 de euro.

LISTĂ DE PREȚURI BMW Seria 8 Cabriolet
MOTORIZĂRI

PREȚ DE BAZĂ 

(Euro, TVA inclus)


VERSIUNE PUTERE
(CP)
MOTOR
840i 333 L6 3.0 litri 105.077
840i xDrive 333 L6 3.0 litri 108.588
M850i xDrive 520 V8 4.4 litri 137.386
M8 625 V8 4.4 litri 167.909

FIȘA MAȘINII CARE NE VA ÎNSOȚI ÎN #ROMANIANROADS LUXURY EDITION BY MICHELIN

 

Comentarii (5)

  • Este si nu prea este reperul in segmentul decapotabilelor de lux. Reperele-s mai degraba pe la Porsche pentru categoria asta de masini.
    6 8
  • Nu mai fiti rai. Chiar este un reper in segment. Vorbim despre singura decapotabila de lux cu un motor diesel in dotare.
    PS: Nu stiu de unde ati scos pretul la S-Class Cabrio. Masina nu mai exista in configuratorul Mercedes Romania. Sau Germania. Sau Marea Britanie. Etc. Banuiesc ca nu se mai vinde / nu se mai fabrica.
    11 3
  • netam-nissan
    mai frumos ca coupeul ala tesit in orice caz dar eu astept ce zice a.m. in teste sau ce vor fi ele.
    poate masoara acceleratia ospatarilor din localurile lucsury-premium?
    18 2
  • Fainosag
    Cand ma gandesc la decapotabile de lux ma gandesc automat la Bentley Ct, S coupe si apoi la Bmw 8 cabrio (newcomer). Adica de lux. Ce treaba are Porsche @alex?
    8 2
  • Andrei
    Sper sa nu aveti soferi inalti, pentru ca masina asta nu e facuta pentru nimeni de peste 1.8m inaltime, altfel privesti direct in rama parbrizului. E o masina imensa, cu atat de putin loc pe inaltime si atat de mic spatiu in spate, incat e aproape ridicol.
    9 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru