Mate Rimac: Viitorul motor V16 de la Bugatti va fi aspirat natural

de Alexandru Monenciu
Joi, 09.05.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit celor mai recente informații, venite chiar din partea lui Mate Rimac, viitorul motor Bugatti, un V16, va fi aspirat natural. Noul hypercar al francezilor va fi prezentat în vara acestui an.

Motorul W16 este sinonim cu Bugatti, având în vedere că a echipat ultimele două modele ale francezilor, adică Veyron și Chiron. Dar, odată ce producția modelelor Mistral și Bolide (ambele bazate pe Chiron) va ajunge la final, tot atunci va fi pensionat și propulsorul W16.

Locul său va fi luat de o unitate V16, iar Mate Rimac, care deține 55% din Bugatti Rimac, a dezvăluit recent că agregatul va fi aspirat natural. Mai mult, propulsorul va avea o lungime de aproape 1 metru.

Chiar dacă nu va fi echipat cu turbine, noul motor V16 al francezilor va fi electrificat.

Potrivit germanilor de la Auto Motor und Sport, viitorul motor Bugatti va avea o capacitate cilindrică de 8.3 litri și va funcționa alături de 3 motoare electrice. Se va tura până la 9.000 de rotații pe minut, iar întregul ansamblu va dezvolta 1.800 de cai putere.

Din pachet va face parte și o baterie de 24.8 kWh, care va promite o autonomie pur electrică de până la 60 de kilometri.

Aceste informații nu au fost confirmate de marca franceză, astfel că, pentru moment, sunt doar speculații.

Noul hypercar Bugatti, care va fi echipat cu acest motor V16, va fi prezentat în luna iunie.

Va costa cel puțin 3.6 milioane de euro, iar primele exemplare vor ajunge la clienți în 2026.

via Motor1

Comentarii (7)

  • Diana Șosoacă
    Mai pe româneşte, odată cu trecerea la N/A, Bugatti a decis că se impune să se lepede de frigiditatea acustică.
    O decizie matură din partea lor, merită să o salut.
    2 1
  • A mai zis Mate Rimac ceva dar AM a trecut cu vederea, anume ca abia un sfert Rimac Nevera s-au vandut si ca masinile electrice speciale (super/hypercar) sunt foarte greu de vandut pentru ca defapt nu sunt deloc speciale iar bogatii cauta sunet si senzatii nu țiuituri.
    6 2
  • George Simion
    de la inceput trebuia sa fie aspirat, dar deh, termicele sunt martoage...si in sfasit nu ma e facut din 2 motoare lipite?!

    @halex, majoritatea bogatilor nu prea sunt educati, dar chiarsi asa, cei care isi permit sigur iau si perla suprema Nevera!
    2 3
  • speraclu lu manole
    Deci are mai multi CP decat Focke Wulf 190 sau Messerschmitt BF 109.
    Totusi, ca sa depaseasca un ME262, trebuie sa treaca pe electric, si nici atunci :)

    Lasand gluma la o parte, daca nici Rimac nu trece Bugatti pe electric, la ora actuala, nimeni n-o poate face. Asta e o lovitura serioasa de imagine pentru masinile electrice.
    2 2
  • Banditos
    De ce ar fi o lovitura serioasa pentru electrice? Nisa de piata in care va juca acest motor clasic prin excelenta este atat de ingusta incat nu va avea nicio influenta asupra restului industriei. Va fi o oferta absolut exclusivista pentru cei cu cu foarte multe sute de milioane in cont, oferta cu care nu vei da ochii probabil niciodata in viata asa cum nu ii vei intalni prea des nici pe proprietarii respectivi.

    Este clar ca electrificarea ofera performante brute excelente iar termicele abia fac fata.

    Si de ce ar trece Bufatti pe electric? Daca e rost de bani din termice, sa fie! Bogatii se vor bucura de ea, opinca va saliva pe margine. Asa cum a fost si pana acum.
    7 3
  • @banditos
    Corect, dar Rimac, la fel ca si Tesla, sunt companii exclusiv electrice. Sa te intorci in timp si sa bagi hidrocarburi in masina, e retrogradarea de la statia grafica la rigla si compas. Dar asta e. Banii n-are miros si nici patura sociala nu stie sa tina la staif.
    3 0
  • Nu înseamnă nimic față de ce deja se știa. Rimac, Koenigsegg, Lucid, Porsche… pot, dar nu se caută electrice, nu se vând. Ne place sau nu, majoritatea au o pasiune pentru ICE-uri și ale lor “zgomote” care activează în oameni ceva ce o electrică nu poate. Nu este chiar așa simplu să faci super performanță în zona ICE-urilor și asta costă, mult!!! Probabil o electrică ar fi la jumătate de preț sau mai puțin și atunci nu mai este ceva ce doar unii, foarte puțin pot și au.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru