Mazda a creat o semnalizare care se aprinde asemeni bătăilor inimii

de Alexandru Monenciu
Luni, 23.01.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul japonez de automobile oferă detalii despre semnalizarea care se aprinde asemeni bătăilor inimii. Aceasta a debutat pe modelul CX-30 și este creația unui designer, pe nume Atsushi Yoshida.

Mazda este unul dintre constructorii de automobile care pun accentul pe detalii. Spre exemplu, nu multă lume știe, dar semnalizarea modelului CX-30 (și a celorlalte care au debutat după) se aprinde asemeni bătăilor inimii.

Cum s-a ajuns la acest artificiu de design? Mulțumită designerului Atsushi Yoshida. Potrivit acestuia, semnalizările obișnuite, care se aprind și se sting instant, sunt mult prea "reci" și digitale, așa că la un moment dat s-a decis să le facă mai umane.

Nu a fost deloc ușor. După ce a studiat o serie de electrocardiograme, Yoshida a dezvoltat o semnalizare care se aprinde asemeni bătăilor inimii.

"Lumina de semnalizare trebuie să comunice intenția celui de volan și să atragă atenția pietonilor și a altor șoferi. Speram că o semnalizare care se aprinde asemeni bătăilor inimii, adică se aprinde instant și apoi se diminuează treptat, poate reduce stresul șoferilor și poate transmite un sentiment de calm și siguranță pentru privitori," susține Atsushi Yoshida.

Echipei conduse de acesta i-a luat nu mai puțin de 2 ani pentru a implementa această semnalizare.

Mai mult, trebuia să debuteze pe Mazda3, dar Yoshida nu a finalizat proiectul la timp, astfel că SUV-ul CX-30 este primul care a primit acest tip de semnalizare.

via Carscoops

Comentarii (16)

  • Dacă puneai și un filmuleț pentru exemplificare era mai bine.
    Ai preferat să lași treaba neterminată.

    https://www.mazda.com.au/mazda-news/zoom-zoom-magazine/design-without-compromise-signals-from-the-heart/
    24 1
  • Pffff... te doare mintea, măi Automarket. Practic ați pus juma' de știre. Video-ul era contra cost, sau cum?
    14 1
  • Deputy
    LOL
    4 0
  • Mircea Badea
    nebuni! creierul se obisnuieste la anumiti stimuli, daca schimbi ceva, multe chestii din "inconstient" vor fi derutate, deci mai mari sansele sa nu observi sau sa observi/interpretezi corect mai tarziu.

    care mai e diferenta intre un panou publicitar sau semafor si o semnalizare daca fiecare face cum il taie capul?

    eu asa as pune semnul pacii la semnalizare, pe sistemul "partie, ca vin!!"
    0 18
  • Mircea, ca de obicei vorbești la plesneala.
    Fiecare masina (model) inclusiv caracteristicile esențiale trebuie aprobate pe fiecare piața. Tu probabil crezi ca mașinile sunt așa niște globuri de pus le pomul de iarna.
    Dacă cei de la Mazda vin cu o asemenea opțiune înseamnă ca modul de funcționare al semnalizărilor respectă (intensitate, suprafața etc.) cerințele, iar dacă sunt țări unde acestea nu sunt respectate, respectiva opțiune nu va fi disponibilă si sunt numeroase situații.
    Revenind la subiect, nu-i chiar o știre… la Audi e plin podul de “specialități” pe parte de lumini.
    14 3
  • @dutzu
    te inchini la "legi"? sunt sigur ca nu au intrebat nici un neurolog cand au stabilit normele. si cred ca e cazul, aparand atatea dileli tehnologice..

    eu vorbesc deep, incearca sa folosesti mai multi neuroni cand ma citesti..
    3 20
  • Tu știi tot, pe cine si ce au întrebat… si ești așa deep ca nu iese nimic la suprafața. Nimic din ce spui nu necesita neuroni, ce spui este previzibil si inutil. Tu știi una si gata, toți trebuie sa se alinieze logicii tale (SUV-urile sunt nașpa). De un obsedat am “scăpat”, sa vedem tu cât mai insiști in inepții.
    15 2
  • @dutzu
    voi fi aici forever, iar ce zic eu e logic etern si se va dovedi.

    apropo de suv, de ce nu existau acum 20-30 de ani? pt ca lumea avea mai multa educatie, cocalareala nu era la ea acasa.
    1 18
  • Ce-i interesant ca aceeași oameni care acum 30 de ani aveau sedan sau SW acuma au SUV sau SUV-uleț, ai rămas tu singurul educat. Ca de exemplu părinții mei care apreciază ca pot sa între si sa iasă din masina fără sa transpire sau sa-si sucească “bătrânețile”… Nu depășesc 100 km/h, deci partea de aerodinamică nu reprezintă o problema, iar casa de la țara este pe un drum mai românesc, cu un 4X4 cu o garda puțin mai înaltă, nu mai lovesc eșapamentele la fiecare câteva luni. Posibil sa fi cel mai “deștept” din cercul tău de prieteni, altfel nu-mi explic cum vi cu abordări așa penibile si nu ai pe nimeni care sa-ți spună ca ești varză. Ți-am mai spus odată ca oroganța nu este pentru oricine si este nevoie de o inteligenta pe care clar ca nu o ai.
    19 2
  • Între timp au pus şi la Mazda 3, fabricaţie noiembrie 2022. Articolul e din octombrie 2021.
    7 0
  • degeaba dutz o sa ne umplem de pensati retarzi!
    5 1
  • @dutzu
    da, aroganta nu e pt tine de exemplu....dar nici pt persoanele inteligente pe care desigur le intelegi gresit.
    sunt sigur ca daca se face un test de iq, nu se va gasi prea mult in suv-uri de exemplu.
    1 12
  • @@dutzu
    În studiul tău, amatorii de electrice au IQ mai mic chiar decât al șoferilor de BMW.
    Este cumva un aspect pe care n-ai dorit să-l scoți în evidență?
    4 2
  • scrie tot hibrid acolo. plus ca sunt inca putini, depinde pe cine a nimerit, ce clasa....asa nici chestia cu albul nu are sens.
    1 4
  • @@dutzu
    That was unexpected. Acolo scrie prostii, dar există și text dacă ai IQ peste 90. Nu-i frumos să pozezi în deștept și apoi să scrii astfel de gogomănii.
    4 0
  • Ideea este foarte deșteaptă cu o lumină a semnalizatorului care se stinge treptat. Totuși din articol nu am înțeles dacă și semnalizatorul se umflă și se dezumflă la fiecare pulsație luminoasă așa cum ar trebui pentru mai multă veridicitate.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru