Mazda ar putea lansa un model sport echipat cu motor rotativ

de Alexandru Monenciu
Luni, 15.01.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Președintele Mazda, Katsuhiro Moro, a dat de înțeles că producătorul nipon ar putea lansa un model sport echipat cu motor rotativ. Acesta ar putea fi inspirat de conceptul Iconic SP, care tocmai a debutat la Tokyo.

După o pauză lungă, motorul rotativ a revenit pe un model Mazda, dar nu așa cum se așteptau fanii mărcii. Unitatea a revenit ca un range extender pentru modelul cu zero emisii MX-30.

Acum însă, cu ocazia Salonului Auto de la Tokyo, președintele companiei a dat de înțeles că Mazda ar putea lansa, în viitorul nu foarte îndepărtat, un model sport echipat cu motor rotativ. Acesta ar urma să fie inspirat de conceptul Ioconic SP.

În acest context, în data de 1 februarie, Mazda va desemna o echipă care să se ocupe de dezvoltarea motorului rotativ.

"Sunt foarte fericit și profund mișcat de tot sprijinul și încurajările pe care le-am primit pentru conceptul de mașină sport compactă. Aș dori să profit de această ocazie pentru a vă mulțumi tuturor. Cu încurajările dumneavoastră, la 1 februarie vom lansa un grup de dezvoltare a motoarelor rotative pentru a ne apropia de acest vis," a spus Katsuhiro Moto.

Până vom face cunoștință cu modelul de serie, trebuie să menționăm că acest concept, Iconic SP, are o lungime de 4.180 de milimetri, o lățime de 1.850 mm, o înălțime de 1.150 mm și un ampatament care măsoară 2.590 mm.

Masa proprie este de 1.450 kilograme.

Cu alte cuvinte, șeful Mazda susține că mașina cu 365 CP este destul de încăpătoare pentru doi pasageri și bagajele lor.

via Motor1

Comentarii (2)

  • atata vreme cat rotile masinii sunt rotunde si forta primita prin transmisie este tot o miscare de rotatie, teoretic ar trebui ca motorul rotativ, daca trece cu bine de problema cu etanseitatea, sa fie mai potrivit decat tacanitoarea cu pistoane.

    s-ar elimina astfel o gramada de vibratii si de pierderi de randament pe care orice tacanitoare le are cand trebuie sa transforme extrem de ineficienta miscare de pendula a pistoanelor in miscare rotativa. le urez succes japonezilor, o mai exista poate undeva prin lume vreo benzinarie cand sunt ei gata cu motorul lor.
    8 2
  • oricine
    Motorul Wankel care se trage dintr-o pompă de apă nu poate realiza randamentul unui motor cu piston deoarece nu poate copia ciclul Carnot și deci va consuma mai mult. De asemenea Wankel mai este renumit prin fiabilitatea lui (dacă ești norocos duce 50000 km). De asemenea fiscul român a stabilit el că la o cilindree de 1300 cmc la un Wankel să plătești cât pentru unul de 2500 cmc. Cât despre zgomotul unui benzinar modern care deranjează pe unii acesta se poate atenua cu pastile pentru piticii de pe creier.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru