Mercedes-Benz Tourride este un autocar de lux creat pentru America

de Bogdan Mirică
Sambata, 02.10.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Cum arată un autocar premium? Mercedes-Benz ne propune o soluție de transport inspirată de confortul mașinilor sale de pasageri.

De când nu ați mai mers cu autocarul? Dacă nu ați mai făcut-o de mult, probabil imaginile următoare o să vă facă dor de o astfel de excursie. E drept, un astfel de autocar e cam greu de găsit la noi în țară.

Ceea ce vedeți în imagini este un autocar construit de Mercedes-Benz pentru Statele Unite și botezat Tourrider. Este oferit în două niveluri de echipare, denumite sugestiv Business și Premium. Autocarul de aproape 14 metri lungime oferă confort la superlativ, chiar și pentru persoanele cu mobilitate redusă. Există un lift care asigură urcarea lor în autocar, precum și două locuri special create.

Ceilalți pasageri dispun și ei de scaune generoase, îmbrăcate în piele, cu spațiu generos la nivelul picioarelor. Există mai multe opțiuni de colorare a interiorului, cusături contrastante, câte două prize USB pentru fiecare scaun și prize de 110V (asta pentru că suntem în SUA). Pentru călătoriile pe timp de noapte, Mercedes-Benz oferă iluminare ambientală LED, atât la interior (ca lampă de citit), cât și în zona de bagaje, amplasată în podeaua autocarului.

Opțional, clienții pot comanda și un acoperiș panoramic. Confortul este asigurat și de un sistem de aer condiționat uriaș, de 35 kW.

Pe lista sistemelor de siguranță, autocarul adaugă un ansamblu bazat pe tehnologia radar, capabil să ajute autocarul la virajele strânse și să monitorizeze pietonii din jur. Sistemul avertizează șoferul despre prezența pietonilor și bicicicliștilor, precum și de prezența unui stâlp. Nu lipsește pilotul automat adaptiv, capabil să frâneze automat.

Deplasarea este asigurată de un motor cu șase cilindri și o capacitate de 12.8 litri. Acesta livrează 450 de cai putere și 2300 de Nm.

via carscoops

Comentarii (21)

  • De ce nu este electric daca electricitatea este viitorul?
    10 9
  • Interior luxos, LED, USB, exterior luxos....

    6 cilindri aruncând noxe şi CO2 pentru toţi, aşa de sus cu sânge regal, se k în capul la restu.

    Asta e de admirat ?
    Stau şi mă întreb.
    3 39
  • Adrian
    @AM
    Voi chiar nu vedeti ca lumea evita sa mai comenteze din cauza acestui personaj E-dick? Nu vedeti ca afecteaza negativ interesul oamenilor pentru site? Comunitatea asta care comenteaza este ceea ce va diferentiaza fata de restul paginilor auto, nu vreti sa o pastrati fidela? Rezolvati cu personalul asta daca vreti sa mai aveti cititori.
    29 2
  • @edikk
    Vezi c-ai mancat un k!
    10 4
  • Pentru edikk si alti fani electrificare: pe asemenea vehicule nu este viabila electrificarea. Necesita probabil acumulatori care cantaresc 5 tone sa poti propulsa acest autocar aprox 800km sau mai mult. Undele autocare au 2 soferi care conduc cu schimbul chiar si 16 ore incontinuu cu realimentare de 10min. Incarca tu bateria asta in 10min. Poate 10 ore... Cat polueaza producerea bateriilor? Dar reciclarea lor? Curentul cum e produs? (Lasa povestile ca poate fi produs de eoliene si fotovoltaice ca procentul e f. mic in realitate. Apropo: stii cat ulei fosil intra intro eoliana pentru lubrifiere si la ce interval se face schimbul?)
    Vapoare cu baterii de ce nu se produc?
    20 4
  • @adig01
    Se produc si vapoare cu baterii
    Insa n-ai dat tu search.
    2 5
  • @Adrian de ce nu îţi vezi de treaba ta?
    Plus, că este posibil ca unele articole să aibă mai multe comentarii, când comentez eu, pentru că mai sunt vreo câţiva ca tine, care tot îi interesează de alţii.
    4 24
  • @eDick
    Oare fanatismul tău bolnav și dezgustător față de mașinile electrice e de admirat?
    Stăm și noi și ne întrebăm...
    ...Dar, spre deosebire de tine, găsim repede răspunsul și ni-l exprimăm clar prin multele voturi negative la comentariile tale.
    17 2
  • Eu zic sa trecem direct pe nucleare :))
    Oricum este singura soluție pentru a face fata consumului de energie in creștere și fără mașini electrice.
    Deocamdată noile mega nave se fac pe gaz și din câte am prins și camioane pe gaz sunt tot mai multe… autonomie cam 400 Km, dar realimentarea este intru-un timp decent.
    10 1
  • Octavian
    Lasati-l in pace pe edickk ca azi-maine vin tezele si nu a invatat nimic. Iar o sa-l certe doamna. :)
    9 2
  • Hai că destul am fost pe “off topic” în ultima vreme. Să mai ating şi “fibra” acestui site (da, bre, fix auto, ca să previn intervenţia “moralizatoare” a “prietenilor” mei cu ochi albaştri).

    Eu, unul, socotesc că luxul poate fi asociat doar cu…confortul, başca maxim. În orice alte mijloace de transport decât autoturismele (în această ultimă categorie includ SUV/CUV), nu mi s-a părut niciodată că aş sta confortabil, prin urmare nici în autobuze/autocare.

    De pildă, în ultima vreme mă bazez pe microbuz (MB Vito CDI) pentru deplasarea înspre/dinspre locul de activitate (nu este al meu personal, ci prestează o firmă de specialitate). De fiecare dată, de-abia aştept să cobor din el! Mă foiesc întruna; niciodată nu-mi găsesc poziţia convenabilă. Când s-a întâmplat să nu mai funcţioneze (din varii motive), au introdus în loc un VW Transporter. Parcă a fost mai comod şi tot senzaţia de tanc ţi-o inspiră (ca în epoca emblematicului T3), dar…manivela macaralei geamului dreapta faţă mă jena la pulpă. În 202X, vorba lui Electrikkk.

    Legat de autocarul din articol, ce lux o mai fi şi acela cu atâta “sintetice” pe tabloul de comandă? Metal şi lemn în mod masiv – sau nu discutăm.

    Păi eu am “vizionat” la faţa locului (în Bucale) un Oldsmobile Toronado, nota bene, din generaţia a treia (“downsized” din cauza stupidelor standarde de stat CAFE). Să leşin, nu alta. Măiestrie la pătrat. Atunci am înţeles de ce noi, europenii, nu prea asimilăm noţiunea de “personal luxury car”.

    În concluzie, chiar dacă aş călători (invariabil inconfortabil) cu un asemenea autovehicul, tot nu m-aş abţine să nu mă întreb, privind de jur împrejur: “Ce-i lipseşte chelului? Tichie de mărgăritar”.
    8 0
  • Este vorba doar de un autobuz...
    6 1
  • Autocar, nu autobuz
    1 8
  • Mai ...ăsta... te-am mai rugat să-mi ignori comentariile și văd ca te ții ca râia de mine...înțelege ca îmi provoacă sila comentariile tale și cu celelalte conturi cu care postezi... in codul rutier roman exista doar noțiunea de autobuz care se conduce cu categoria D... categorie pe care o posed de vreo 17 ani... in același cod rutier nu exista termenul pe care tu îl invoci acela de autocar...acelasi termen de autocar nu exista in nicio clasificare RAR, ci doar acela de autobuz
    10 0
  • Că ne place sau nu, observaţia lui @dCi este fundamentată! Mă rog, cel puţin eu uzez de termenul “autocar” de vreo 40 de ani. Iar definiţia prezentă în ultima ediţie a DEX-ului nu te trimite neapărat cu gândul la autobuz.
    Corespondentul în engleză este “coach”, cu explicaţia “bus used for longer-distance service”.
    5 0
  • @dci

    meai dci, diferenţa dintre autocar şi autobuz este faptul că autocarul nu are decât locuri pe scaune, nu are locuri în picioare, fiind destinat călătoriilor lungi şi deci şi unui regim de viteză mare (chiar şi autostradă)
    iar autobuzul are şi un număr de locuri în picioare, fiind destinat transportului urban, maxim ceva uşor extra urban, cu regim de viteză mult redus, de multe ori chiar cu viteza limitată.

    Că pentru permis există o singură categorie care le include pe amandouă este cu totul altă poveste.

    Dar în legislaţia europeană este o diferenţă clară între ele.
    1 9
  • Hooo, prrr cu tata! Ai cam luat-o la galop. Tratezi chestiuni de legislaţie europeană, când tu nu poţi trece de pretenţiile claselor primare?! Te crezi cumva Serghei Bubka sărind peste ştacheta ridicată la 7 m?
    Te tot întreabă lumea pe aici: ţi-ai făcut temele, te-ai pregătit pentru teze? Deşi n-ar fi exclus să ne acoperim de ridicol abordând astfel un băiat cu ochi albaştri…Oricum, pentru a afla adevărul, vom avea nevoie de acelaşi timp ca în cazul “misterelor” loviluţiei.

    PS. Da’ virgulele cui le laşi, junincă scăpată din staul? Indiferent că postezi de-acasă sau din “Mihai Viteazul” (eh, nu statuia).
    3 1
  • “Număr de locuri în picioare” ? I-auzi, ia! Păi una este să urce numai pasageri de 60 kg şi alta numai pasageri de 100 kg. Că se înghesuie acolo nişte gabarite şi gabarite. Başca în ecuaţie intervin şi…rucsacurile (mulţi nu se sinchisesc să şi le dea jos în aglomeraţie).

    De fapt, mi-a şoptit mie o păsărea care este riscul de a fi “apărător al siguranţei naţionale” : să tot faci pe prostu’ şi să rămâi aşa.
    3 1
  • @inexo

    Ăia doi neuroni, greu....

    Problema locurilor în picioare au legătură cu siguranţa pasagerilor şi apoi cu confortul lor.

    În autocar nu sunt prevăzute, pentru că având un regim mare de viteză, la o frână pot muri, fii aruncaţi pe culoar sau chiar prin parbriz.
    Apoi autocarul având trasee inter oraşe, lungi, nu poţi sta cu orele şi orele în picioare.

    Got it?
    1 3
  • Nu au nicio legătură cu greutatea, diferenţa de greutate mai exact, între diferiţi pasageri
    1 3
  • Damblagikkk, bre, chiar nu realizezi enormitatea expresiei “locuri în picioare” ?!?! Iată ce am vrut să scot în relief. Dar mai bine mă las păgubaş cu mata’. Doar Domnul Se poate milostivi de tine…

    PS. Da, ştiu că pot muri la o frână. Şi la un strănut de cangur. Şi la un fâlfâit de Colibri.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru