Mercedes explică utilizarea platformei lui Navara pentru Clasa X: "Timpul de dezvoltare a fost scurt, iar prețul trebuie să fie atractiv"

de Daniel Popescu
Joi, 20.07.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes susține că timpul scurt avut la dispoziție și necesitatea unui preț competitiv au determinat ca noul pick-up Clasa X să împrumute platforma și o parte din tehnologiile disponibile pe Nissan Navara.

Mercedes a prezentat în această săptămână noul model Clasa X prin care marchează debutul nișei de pick-up-uri premium, însă utilizarea platformei și a unei părți din tehnologiile lui Nissan Navara au generat numeroase critici la adresa constructorului german.

Parțial, aceste afirmații se bazează și pe faptul că designul este unul mai cuminte decât liniile curajoase prezentate anterior pe conceptul Clasei X, însă oficialii mărcii susțin că toate aceste asemănări sunt normale în segmentul de piață în care activează modelul.

"Ne-am concentrat pe avantajele și dezavantajele concurenței pentru a vedea ce trebuie să facem. Dacă asta a însemnat să lucrăm cu partenerii de la Renault-Nissan și să folosim componentele lor, de ce să nu fi făcut asta când nu ai nevoie să te diferențiezi cu lucruri pe care clientul nu le vede sau nu le simte?", se întreabă Volker Mornhinweg, șeful diviziei de utilitare din cadrul Mercedes.

În plus, acesta afirmă că inginerii Mercedes au avut puțin timp la dispoziție pentru dezvoltarea noului model și că acesta trebuia să aibă și un preț atractiv, chiar dacă este premium.

"Dacă vrem să fim atractivi din perspectiva prețului trebuie să lucrăm împreună.

Nu putem obține cifrele mari de vânzări ale diviziei de mașini. În plus, am avut un termen scurt la dispoziție pentru introducerea mașinii și nu puteam construi o fabrică pentru acest model, pentru că este unul global. Așa că am întrebat la Nissan dacă vor să lucreze cu noi", a adăugat Mornhinweg.

Via Motoring

Comentarii (13)

  • Asta era, dar i-a grăbit cineva sa-l lanseze anul ăsta?
    Următorul C sa-l facă pe platforma de Talisman, sunt fix aceleași argumente.
    25 7
  • babacloanta
    Pai parca vroiau sa se diferentieze de ceilalti ( conceptul era din alt film fata de modelul de serie)....acum vin si o baga asta cu pretul competitiv si cu timpul scurt...Pina la urma e un fas. Eu nu as scoate mai multi bani din buzunar doar pentru ca Mercedes si-a pus sigla pe un Nissan. Atunci mi-as lua un Navarra frate! Sunt putin dezamagit de mutarea asta.
    15 4
  • @dan_grc & babacloanta

    Nu, nu i-a grabit nimeni. Insa pur si simplu aceasta masina este destinata pietei americane de unde Mercedes incearca sa mai rupa cateva firimituri din vanzarile monstrilor sacrii Ford si GM.... Ori pentru asta un pret competitiv este vital. Asta-i motivul concret pentru care au renuntat sa investeasca intr-o platforma proprie si au preferat sa cumpere una.

    Am auzit pareri in sensul in care ar fi putut utiliza o platforma de G ... Nimic mai gresit! Un pick-up are un sasiu cu totul diferit, iar G-uri pick-up nu se mai fabrica de ceva vreme ....
    7 8
  • Dan si babacloanta...v-ati nascut ieri? :))

    Macar un nume din triada face fix acelasi lucru. Aceeasi triada foloseste scaune pe care si le gasesti la marcile de volum pentru ca au acelasi furnizor. Aston preluase ceasuri de la Ford iar cheia de Mondeo pe care nu se mai obosisera sa omodifice ci doar imbracata cu piele stantata Aston. Cu toatea astea AM7 a resurscitat compania...

    Da-ti'o'ncolo de treaba...un surub e un surub iaf solutiile tehnice sunt sunt solutii tehnice, niste ingineri si-au stors creierii sa faca ceva bun, dar (va convine ori ba) badge-ul face diferenta...de pret. Numai exista costructori de elita si afafici...ci doar bani mai multi sau mai putini

    Sunt dezamagit doar de faruri..astea faceau sarea si piperu...restul arata asa cum trebuie sa arate.
    8 7
  • @vianu

    Mie mi se pare amuzant acest comunicat, pentru ce-au dat explicatii? Se simt cu musca pe caciula?:)

    Una este sa folosesti aceeasi furnizori, sau aceleasi scaune imbracate cu textil sau piele, in functie de marca, alta este o sigla pe o masina care nu este a ta, iar la acest lucru sa vii cu explicatii, de parca nu era evident.

    Sa vorbim si de pretul competitiv, pai Navara are pret de pornire de circa 30.000 euro, la versiunea de top Tekna, ajunge la 40.000, X-ul sare deja la 37.000 ,pret de pornire anuntat pentru Germania, cum orice doritor nu-si va alege o versiune saracacioasa in dotari, ca nu-i vad rostul, va ajunge lejer la cel putin 47.000 euro intr-o versiune dotata.

    Asta este diferenta de sigla, aproximativ 7000 euro, pret de pornire. Nu-i rau:).
    4 3
  • Nu e doar sigla pusa cum e cazul Alaskan. La X bordul e complet diferit de Navara. Mai mult ca sigur ca si materialele sunt superioare in cazul X-ului.
    7 7
  • Dan

    Misha a explicat destul de clar care e treaba cu X, pe de o parte,pe de alta cumperi Merc adica badge-ul adica status adica ai niste bani de dat pe imagine, in primul rand, apoi pe o calitate perceputa in al doilea rand (vezi ce zice si Andy)

    Despre explicatii...s-au dat pentru ca s-a starnit un rahat inutil de niste unii. Daca nu ar fi aparut criticile si observatiile nici Merc n-ar fi justificat. Acuma nu stiu daca explicatiile astea au fost o buna strategie (nu sunt primii care isi pun sigla peste alta) da' poate are legatura si cu scandalul in fasa legat de emisii si o eventuala silwntio stampa ar fi fost perceputa ca o oarecare ingamfare...zic

    Sa vedem ce zice si piata...Merc e pe val; posibil sa profite lejer de inertie si inclusiv X sa se vanda bine, nu neaparat in Eu pentru ca nu e chiar pe gustul europenilor aceasta arhitectura
    8 5
  • Să nu uităm că și serviciile, de la showroom până la post garanție sunt diferite de la o marcă la alta. Produsul singur nu e totul. Când îți cumperi o mașină, îți alegi dealerul și pachetul de servicii pe care acesta le oferă.
    5 6
  • babacloanta
    @ vianu

    Una e sa imprumuti anumite piese sau butoane si alta e sa iei pur si simplu alta masina, sa-ti pui sigla ta pe ea si sa ceri inca 7000 de eur in plus...Chiar daca interiorul e mai premium (?) cine cumpara o masina din categoria asta nu cred ca se uita la astfel de lucruri. Si apoi sa nu ne imaginam ca va avea interior de S class! Vezi Citan!
    4 4
  • Deși cele trei modele ( Navara, Alaskan, X ) sunt înrudite și au foarte multe elemente comune ( unele prea comune din păcate ) totuși, chiar dacă ne place sau nu, se adresează unor segmente de piață ( adresabilitate la tipul de cumpărători ) total diferite...iar ordinea lor valorică ( cel puțin de calitate, de piață și de imagine ) este foarte clară și anume 1. X, 2. Navara, 3.Alaskan...de fapt reprezintă ordinea mărcilor cărora aparțin și în clasa pick-upurilor.
    7 2
  • @babacloanta

    si la ce se uita? adica chiar nu pricep care sunt asteptarile voastre de la un astfel de model. Adica niciunul dintre noi nu s-a urcat in asa ceva si totusi strambam din nas doar pentru ca la baza e un Renault/Nissan? Hmmm....
    3 5
  • babacloanta
    Merc-ul trebuia să fie unul pur sânge și nu făcut pe genunchi. Vorba ta, macar de păstrau farurile. E prea Navara. Nu am nimic cu Nissan/Renault , mai ales daca fac masini bune.
    3 3
  • Merc a mai facut o alianta. Cu americanii. Care au dat-o in bara pentru ca, calitativ, erau la ani lumina in trecut dupa pretentiile nemtilor. Ma gandesc ca Mercedes a invatat ceva si ca alegerea unei platforme deja existente nu s-a facut chiar "pe genunchi" si ca toata aceasta tevatura e doar un mare circ
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru