Mercedes S63 AMG, ultimul model care va mai folosi motorul V8 de 5.5 litri

de Bogdan Mirică
Miercuri, 18.09.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes se va despărţi de actualul motor V8 de 5.5 litri, regăsit pe majoritatea modelelor AMG. Propulsorul a fost recent instalat pe noul S63 AMG, însă limuzina ar putea fi ultimul model care a primit agregatul.

În prezent, sunetul şi performanţele modelelor AMGg se datorează, în mare parte, prezenţei motorului V8 de 5.5 litri. Propulsorul se găseşte pe majoritatea modelelor transformate de divizia din Affalterbach, însă ar putea fi scos la pensie curând.

Potrivit unor surse din interiorul Mercedes, actualul S63 AMG, lansat la Frankfurt, ar urma să fie ultimul produs gata să adopte unitatea de 5.5 litri. Motorul V8 respectă normele Euro 6 şi este capabil să livreze 585 de cai putere şi 900 de Nm pe limuzina proaspăt lansată.

Mercedes S63 AMG - detalii şi galerie foto

Unitatea nu va putea primi mai multă putere fără a influenţa negativ emisiile de CO2

Tobias Moers
şeful diviziei AMG
Chiar şi aşa, prezenţa motorului pe viitoare modele nu mai este fezabilă. Tobias Moers, şeful diviziei AMG, a explicat: „Unitatea nu va putea primi mai multă putere fără a influenţa negativ emisiile de CO2. Moers a refuzat să dezvăluie dacă vom vedea unitatea şi pe celelalte derivate de caroserie ale modelului S-Klasse: S63 AMG Coupe şi S63 AMG Cabrio.
Varianta coupe a limuzinei, urmaşul actualului CL, a fost anticipat deja de un concept în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt.

Mercedes Concept S-Klasse Coupe - detalii şi fotografii oficiale

Având în vedere că actualele emisii se supun normelor Euro 6, motorul ar urma să fie folosit şi pe faceliftul lui CLS63 AMG.

Esential 585 de cai putere oferă motorul V8 de 5.5 litri pe noul S63 AMG.
Locul unităţii V8 de 5.5 litri ar urma să fie luat, în cazul produselor AMG de dimensiuni mari, de un V8 de 4.0 litri combinat cu o propulsie electrică, rezultând astfel un ansamblu hibrid de performanţă.

Motorul V8 de 4.0 litri este şi el o necunoscută. Mai multe voci vorbesc despre alăturarea a două unităţi supraalimentate, de patru cilindri şi 2.0 litri, regăsite în prezent pe A45 AMG. Configuraţia ar urma să anime viitoarea generaţie C63 AMG şi viitorul rival al lui Porsche 911, despre care vă povesteam ieri. 

via worldcarfans

Comentarii (6)

  • inexorabil
    Păi sigur că trebuie eliminat, fir-ar mama lui de motor filoamerican. Să-i dăm înainte cu isteria "eco", că de! invocăm stringenţa unui mediu natural mai curat (dar de cel uman cine se ocupă?). În fine, toate drumurile auto vor duce la litrişor cu trei cilindrişori în liniuţă, yupiiiiiiiiii
    17 3
  • Euro 6 ce sa faci da eu ca am un 1,8 si euro 4 trebuie sa dau 1500 euro taxa de mediu si aia in libia sa joaca cu bombele.Lu aia cine le mai plateste taxa de mediu?
    8 2
  • Dar S 600 Long (V12) cand apare ? Ca ala e S-ul adevarat. AMG-urile merg la CL sau S coupe care va urma.
    5 2
  • Dacia Plant
    Ecologismul si penibilitatea unora, o sa faca ca in maxim 10 ani sa nu mai existe motoare sport pur sange, ci doar idiotismuri de genul (OTTO/DIESEL + motor electric). In curand spunem adio si gamei V12.
    9 1
  • Mercedes S63 AMG, ultimul model care va mai folosi motorul V8 de 5.5 litri.Va fi inlocuit de 1.6 turbo copresor si....foale, de la Rematult.Ca tot s-au combinat!
    2 6
  • Cu evolutia bateriilor de acum, care e sublima dar lipseste cu desavarsire, in 20-30 de ani o sa dam din pedale in masina, ceva in genul desenelor cu Flintstone.
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru