Modelele Mercedes vor avea cutii de viteze automate cu 9 trepte fabricate în România. Încă 500 de locuri de muncă pentru ingineri

de Daniel Popescu
Marti, 05.04.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Daimler a început la fabrica de la Sebeş producţia cutiilor de viteze automate cu 9 trepte 9G-Tronic care vor echipa 20 de modele Mercedes-Benz. Germanii au investit 300 de milioane de euro şi caută încă 500 de ingineri.

Constructorul german Daimler a început luni producţia cutiilor de viteze automate cu 9 trepte la fabrica Star Transmission pe care o deţine în localitatea Sebeş din judeţul Alba.

Noile cutii de viteze echipează modele precum Mercedes-Benz Clasa E şi Mercedes-Benz GLE, iar pe viitor vor fi folosite pe 20 de modele care utilizează motoare montate longitudinal. Pentru a putea produce noile cutii de viteze, cunoscute sub numele comercial 9G-Tronic, Daimler a investit 300 de milioane de euro în extinderea fabricii de la Sebeş şi a beneficiat şi de un ajutor de stat în valoare de 37.47 milioane de euro.

Prin prisma extinderii capacităţii de produtie, Daimler a creat încă 500 de locuri de muncă, iar până la sfârşitul anului 2016 germanii vor angaja încă 500 de ingineri la fabrică.

Urmareste Automarket
"Capacităţile de producţie de cutii de viteze din Germania au fost depăşite de cerere şi mizăm foarte mult pe locaţia din România în ceea ce priveşte mixul nostru de sisteme de producţie.
În România completăm producţia noastră în mod optim"
, spune Markus Schaefer, membru în consiliul de administraţie al Mercedes Benz.

La fabrica de la Sebeş se vor produce în continuare şi cutii de viteze automate cu 5 trepte şi cutii de viteze cu dublu ambreiaj cu 7 viteze, iar Daimler mai deţine în România şi o fabrică la Cugir, prin care şi-a făcut debutul în ţara noastră în 2001. În total, cele două fabrici Daimler din România au în prezent 1.800 de angajaţi şi au exportat peste 300.000 de cutii de viteze şi 8 milioane de piese.

Via InCont, Hotnews | Foto: Adevarul Financiar

Comentarii (6)

  • deci...
    ....numai ingineri vor fi 500
    6 2
  • rotila
    coafeze nu angajeaza.
    are 500 locuri sau cauta 500 ?
    nu sunt angajati o data toti. din primul lot un sfert nu le convine si pleaca iar alt sfert nu corespund si sunt exmatriculati.procesul este continuu , si fabrica are rezerva tot timpul cativa salariati bine pregatiti pentru a putea inlocui pe oricine.
    2 0
  • în engleză-de unde aţi preluat informaţia- engineer înseamnă mecanic şi nu inginer (diplomat engineer)
    0 1
  • @gheo, pune mana pe engleza, sau cel putin uita-te in dictionar pentru cuvantul pe care il critici.

    Doua vesti super: PSA vine in America si Mercedes isi mareste productia. Nu oriunde, ci in Romania !!!
    0 1
  • @zarnesteanu
    eu am pus mâna(am învăţat) engleza la Politehnică,aşa că ştiu ce spun:dar tu ?
    cuvântul în discuţie are multe sensuri şi trebuie să-l alegi funcţie de context :fii sigur că Mercedes nu va angaja 500 de ingineri,ci 500 de mecanici (montori sau lăcătuşi) aşa cum sunt definiţi de Nomenclatorul de funcţii şi meserii
    0 0
  • @gheo, daca ai pus mana pe engleza, inseamna ca doar ai mangaiat coperta pe dinafara cu varful degetelor. Eu vorbesc engleza curent in fiecare zi si culmea, sunt tot inginer. Inca n-am intalnit nicaieri termenul de "engineer" si sa fie folosit cu intelesul pe care il sustii tu.

    Esti explicatia pentru care doar Romania e singura tara, pe unde am umblat, in care lumea isi bate joc de ingineri si suntem personaje de bancuri.

    Pentru mecanic exista cuvantul "mecahnic" sau :mechanical ..." iar pentru lacatus exista termenul de "locksmith". Daca faci un colegiu (nu facultate) poti primi diploma de Certified Engineering Technologist (CET) dar in nici un caz nu esti inginer. Cuvantul Engineer delimiteaza doar atat, ingineria si implica absolvirea unei facultati. Poti fi Mechanical Engineer, Electrical Engineer, Nuclear Engineer, Optical Engineer, etc etc.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru