Drivetest Jeep Grand Cherokee Trackhawk

6.2 Benzina (V8 Supercharged) 710CP Aut8
Jeep Grand Cherokee Trackhawk zoom
de Mircea Meşter
Luni, 28.10.2019
Monstruos

Strămoșii SUV-urilor moderne nu ar fi pariat niciodată că se va ajunge într-un moment în care mașinile astea, dezvoltate pornind de la modele de teren, vor depăși 500 de cai putere și vor deveni supercar-uri cocoțate pe suspensii sport care oferă șasiuri dinamice și performanțe pe alocuri incredibile. 

Și totuși, ele există. Și nu doar că există, dar piața e în floare. Mizând probabil pe faptul că posesorii de SUV-uri premium nu vor dori niciodată să se întoarcă la turisme, constructorii auto au inventat o nișă aparte: Super SUV-urile. Ele arată ca niște mașini cu care poți urca munții, doar că poți face asta cu un simplu kickdown, fără să te bazezi neapărat pe "detalii" precum un sistem de tracțiune integrală foarte complex sau o gardă la sol masivă.

Ne aflăm în zona SUV-urilor de 500-700 de cai putere, acolo unde, la nevoie, munții se pot muta din loc dacă nu-i poți urca din cauza talonului îngust care ar putea zgâria jantele. 

Și oferte există: clienții care vor să facă un upgrade și nu știu încotro s-o ia, au la dispoziție, pentru o sumă mai mult sau mai puțin indecentă, monștri precum Porsche Cayenne Turbo S (550 CP), Range Rover Sport SVR (575 CP), BMW X5 M Competition (626 CP) și, urcând spre o zonă cu aer fin, Bentley Bentayga Speed (635 CP) și Lamborghini Urus (650 CP). Ar mai fi în listă și Cayenne Turbo S E-Hybrid, hibridul de performanță din gama Porsche, care oferă 680 de cai putere. Dar pentru asta are nevoie de două motoare.

În toată această constelație de meteoriți gata să se agațe de fiecare petic de șosea pe care-l întâlnesc în cale, apare o surpriză. Și nu doar că apare, ci se așază confortabil în fața tuturor la capitolul putere. Și performanțe. Și preț de achiziție.

Un Jeep. Versiunea Trackhawk a lui Grand Cherokee este, fără îndoială, una dintre cele mai surprinzătoare mașini pe care le poți găsi pe piață în anul 2019.

Este cel mai puternic SUV de serie pe care îl poți cumpăra în Europa. Este depășit doar de Lamborghini Urus când vine vorba de accelerație. Și este un mastodont de 2.5 tone care vine cu un motor V8 supraalimentat de 6.2 litri care urlă din toți rărunchii. Așa că astăzi nu vorbim de ecologie (ba chiar îi sfătuiesc pe cei care caut așa ceva să închidă acestă pagină, pentru că vor trece prin minute groaznice), ci de putere pură și de ambiția unui constructor de a dovedi că poate să se lupte de la egal la egal cu băieții mari. La anumite capitole.

Jeep Grand Cherokee Trackhawk
6.2 Benzina (V8 Supercharged) 710CP Aut8

  • Pret de pornire 124.500 €
  • Pret model testat 130.500 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Încep fără filtre, că nici mașina asta nu te prea scutește de senzații tari: Grand Cherokee Trackhawk are sub capotă un imens V8 HEMI de 6.2 litri, 710 cai putere atinși la 6000 rpm și un cuplu de 868 Nm la 4800 rpm. 

Nu trebuie să fii expert în industria auto pentru a înțelege că vorbim despre un monstru conceput pentru ca marca Jeep să le dovedească "greilor" că nu se pricepe doar la asamblarea mașinilor care se cațără pe stânci sau care, mai nou, acoperă orașele, ci și la modele aflate în zona diametral opusă a capacităților dinamice.

Bineînțeles că motorul nu e vreo invenție Jeep, ci este preluat de pe Dodge Challenger Hellcat, un muscle car care definește era modernă americană. Și este - alături de V8-ul de pe Mustang - și singura legătură pe care clienții europeni o pot avea cu zona roșie a mașinilor americane.

60 de cai în plus față de următorul model în clasamentul puterii, care se întâmplă să fie un Lamborghini. Sau 30 de cai peste Cayenne Turbo S E-Hybrid, vârful tehnologic și de putere din gama Porsche. Simțiți mirosul de aroganță?

Aș avea nevoie de vreo trei teste pentru a-ți explica cum se simte mașina asta atunci când te afli cocoțat pe scaun (stai foarte sus, mult mai sus decât te-ai aștepta să stai într-o mașină care face 0-100 km/h în sub 4.0 secunde). Dar cert e că toată povestea are rădăcini adânc înfipte în inimă, urechi și creier.

În primul rând e sunetul. Un huruit specific motoarelor aspirate care își face simțită prezența încă de la ralanti, fără să fie nevoie să apeși vreo pedală. Atunci când o apeși, totuși, lucrurile încep să o ia razna. Înmulțiți huruitul cu urletul contondent al celor 8 cilindri și cu acompaniamentul deloc subtil al supraalimentării și iese un concert pe care probabil că vecinii îl vor resimți cel mai bine la nivel fonic.

Dinamic, motorul e un monstru. Acompaniat de o transmisie automată cu opt trepte construită special pentru această versiune (poate "duce" până la 950 Nm), acesta face ca mașina să sprinteze de pe loc - deloc subtil la nivel sonor - ca o săgeată obeză, aruncându-te în mâinile hazardului când vine vorba de limitele de viteză. Indiferent de viteza cu care rulezi, apăsarea pedalei de accelerație va ridica acul vitezometrului atât de rapid spre creste, încât vei avea nevoie de antrenament serios ca să nu ieși involuntar din codul rutier.  

N-am știut exact dacă e o chestie paradisiacă sau ruptă din iad, dar cert e că senzațiile pe care ți le oferă Trackhawk atunci când te înfigi în pedale sunt mult peste ceea ce credeai că poate să aducă Jeep la nivel dinamic în această lume. 

Consum

Dacă-ți iei un Grand Cherokee Trackhawk, e de preferat să ai casă în afara orașului, o benzinărie deschisă non stop în drumul spre birou și să mergi spre locul de muncă (sau spre grădiniță și școală, că spațiul e acolo, în ciuda senzațiilor) în special pe șosea sau autostradă. Eventual să te întorci spre casă fără să pui roata prin oraș.

Motivul nu e legat (neapărat) de taxe și de sunet - deși ambele pot să trezească două cartiere la o adică, ci de faptul că Trackhawk este mașina cu cel mai mare consum urban pe care am testat-o în ultimii 10 ani de presă auto. Indecent de mult. În cartea tehnică, cei de la Jeep nu se sfiesc să anunțe că vorbim de 25.6 litri/100 km. Și asta e valoarea calculată în regim NEDC, ceea ce înseamnă că ar fi consumul ideal, minim. În realitate, computerul de bord mi-a indicat 31 de litri/100 km în scurtele segmentele pe care le-am bifat prin Torino. Singura parte pozitivă în povestea asta e că rezervorul lui Grand Cherokee are aproape 100 de litri, ceea ce înseamnă că drumurile spre benzinării nu vor fi, totuși, la fel de dese precum cele spre birou.

Nici consumul extraurban nu e tocmai punctul forte al mașinii, însă lucrurile sunt mult mai ușor de digerat decât atunci când vine vorba de oraș. Jeep anunță 11.8 litri/100 km, testul nostru ne-a demonstrat că un 15-20 de litri (în funcție de ritm) e o valoarea cât se poate de realist. Asta înseamnă că un concediu cu mașina asta te va obliga să te oprești la realimentare la fiecare 450-600 de kilometri. Bate electricele.

Comparațiile directe cu rivalii de putere nu-și au rostul, pentru că monstruosul V8-ul de 6.2 litri al lui Trackhawk este de departe cel mai gurmand motor din segment. Nici măcar motorul V12 al lui Bentley Bentayga Speed nu se apropie de aceste valori, deci nu e cazul să mai punem în balanță "modestele" motoare V8 de 5.0 sau 4.0 litri pe care le aruncă ceilalți rivali la bătaie. 

Notăm însă faptul că cel mai economic model din zona stratosferică de putere este Cayenne Turbo S, al cărui V8 Turbo de 4.0 litri permite o medie oficială de 11.4 litri/100 km. 

Performanţe

Cât timp ne-am lămurit că ultima întrebare pe care o adresa clienții în showroom este "Cât consumă?", să trecem la lucruri serioase. Cum ar fi performanțele.

Zona SUV-urilor mari de performanță este singurul loc din lume în care Lamborghini și Jeep sunt mărci direct concurente. Treaba asta sună atât de neobișnuit, încât sunt nevoit s-o mai scriu o dată, pentru că se întâmplă rar să vedem asocieri de genul ăsta fără să cădem în derizoriu. Așadar, zona SUV-urilor mari de performanță este singurul loc din lume în care Lamborghini și Jeep sunt mărci direct concurente.

Cel mai rapid SUV de serie din lume (cu motor termic, că Tesla Model X e din alt film) este Lamborghini Urus. Cu 3.6 secunde pentru 0-100 km/h, modelul italienilor bifează scopul pentru a care a fost creat. Asta după ce te face să lungești ochii după el pe șosea, bineînțeles. Acesta fiind celălalt scop pentru care a fost creat.

Ei bine, Jeep Grand Cherokee Trackhawk accelerează de la 0 la 100 de km/h în 3.7 secunde. Diferența e minimă și vă garantez că din scaunul șoferului, în modul Launch Control (al cărui buton e așezat lângă levier, să fie la îndemână), această diferență nu se simte absolut deloc. Pentru că 3.7 secunde pentru un SUV de 2.5 tone - Trackhawk este cel mai greu dintre toate modelele aflate în acest segment - este o valoare aproape științifico-fantastică.

În realitate, habar n-ai când ajungi la 100 de km/h, pentru că la kickdown lucrurile se întâmplă rapid și în straturi. Primul e stratul sonor, apoi stratul care face apel la senzații externe, apoi interne, apoi un vârf de cuțit de panică, pentru că trebuie să și oprești mastodontul. Toate astea au loc într-un segment de timp mai scurt decât și-a luat ție să citești fraza asta. 

La capitolul viteză maximă, Trackhawk stă bine: 290 de kilometri pe oră. N-ai pe unde să-i atingi dacă nu locuiești în Herzogenaurach, dar e bine de știut că există.

Interior

Jeep Grand Cherokee Trackhawk este cel mai accesibil model din segmentul SUV-urilor mari de performanță, dar asta nu înseamnă că e ieftin. Pleacă de la 125.000 de euro și reprezintă, deci, un efort financiar chiar și pentru cei care nu urmăresc lunar notificările privind mișcările din conturile personale. 

Dar, dacă tot ce înseamnă dinamică și tren de rulare pe această mașină reprezintă elemente 100% dedicate versiunii Trackhawk, interiorul este preluat în mare de la Grand Cherokee, cu mici îmbunătățiri și picanterii. Iar cum modelul celor de la Jeep nu se ridică la nivelul aproape ostentativ al interioarelor rivalilor mai recent lansați pe piață, și Trackhawk va suferi într-o comparație directă la nivelul calității percepute.

Asta pentru că, deși materialele sunt în general de calitate, detaliile suferă. Ai scaune foarte confortabile din piele plăcută la atingere, dar în același timp ai plastic îndoielnic prin unele zone ale bordului, pe consola centrală sau pe pereții portbagajului. Butoanele nu oferă același sentiment "solid" pe care îl ai în mașinile concurente, iar suprafețele masive netexturate (consola centrală) sunt și ele dovada faptului că Grand Cherokee este creat de o marcă ai cărei clienți ies mult în off-road și nu au nevoie de probleme suplimentare când se adună praf în mașină.

Nici grafica și sistemul multimedia nu ajută la îmbunătățirea senzației, fiind depășite estetic de ofertele glossy de epocă recentă ale industriei.

Însă, dacă Grand Cherokee Trackhawk excelează la ceva, acel ceva este spațiul. Mașina este un supercar de familie în adevăratul sens al cuvântului, pentru că poate fi oricând vehiculul de zi cu zi, mașină de concedii sau mașina în care zecile de locuri de depozitare te fac să uiți de problemele practice pe care le au multe modele contemporane. Faci 3.6 secunde de la 0 la 100 km/h cu o mașină care poate fi singura a familiei, la o adică. 

Există și elemente specifice Trackhawk care apar la interior: scaunele cu logo presat, pedalierul specific, inserția metalică de la baza volanului și decorul care imită fibra de carbon lăcuită. Apropo de scaune, mi-ar fi plăcut să ofere un sprijin lateral ceva mai serios. Sunt extrem de confortabile, dar și complet atipice pentru pentru o mașină care poate să accelereze mai repede decât jumătate dintre modelele din gama actuală Ferrari.

Portbagajul imens oferă 800 de litri în versiunea locurile pe poziție și poate fi extins până la 1700 de litri dacă bancheta e rabatată. 

Preţ de achiziţie

Vă spuneam câteva rânduri mai sus că un Cherokee Trackhawk poate fi achiziționat contra sumei deloc modice de 125.000 de euro cu taxe incluse. Este de departe cel mai scump model Jeep disponibil pe piață.

Cert e că, în cazul lui Trackhawk, banii ăștia îți oferă acces la o mașină cu adevărat specială. Nu te poți lăuda în fiecare zi cu modele care se bat umăr la umăr cu Lamborghini, deci cu SUV-uri de 710 CP și cu cuplu demn de utiliajele industriale care mută șantiere.

Partea și mai bună este că peisajul segmentului îi este net favorabil lui Trackhawk. Modelul american este cel mai accesibil dintr-o zonă a pieței în care concurenții nu coboară sub 138.000 de euro (Range Rover Sport SVR) și pot ajunge până departe, spre 250.000 de euro (cazul lui Bentley Bentayga Speed).

Așa că raportul preț/ofertă este unul excelent pentru Jeep, oricât de ciudat ar suna această frază când la mijloc stau peste 100.000 de euro. 

Siguranţă

Jeep are o istorie zbuciumată când vine vorba de testele de siguranță Euro NCAP, pentru că marca americană a amestecat rezultatele excelente cu rezultate pe alocuri șocante. Vă reamintesc, de exemplu, că noul Wrangler a primit o singură stea la testul Euro NCAP din 2018, un rezultat care a făcut valuri și a suscitat discuții interminabile legate de caracterul mașinii și de relevanța unui test de acest tip pentru un off-roader prin definiție.

Totuși, cu un an înainte, Jeep Compass reușise fără probleme să adune 5 stele la testele de siguranță, iar noua generație Cherokee a fost testată chiar în acest an și a reușit un rating de 4 stele.

În tot acest peisaj care nu ne lămurește deloc cu privire la poziția Jeep față de testele europene de siguranță, Grand Cherokee vine cu un semn de întrebare suplimentar. Asta pentru că Trackhawk are la bază versiunea cu facelift a generației actuale, iar Euro NCAP nu a mai testat un Grand Cherokee din 2011. Când mașina a primit 4 stele.

În general, mașina oferă suita de sisteme active de siguranță care se ridică la nivelul așteptărilor anului 2019. Sistemele Adaptive Cruise Control cu funcție stop and go, Advanced Brake Assist, Blind-spot Monitoring cu Rear Cross Path Detection, Forward Collision Warning cu Autonomous Braking, Lane Departure Warning cu Active Steering and Parallel și Perpendicular Park Assist fac parte toate din pachetul oferit de Grand Cherokee în această versiune.

Ţinută de drum

Grand Cherokee Trackhawk este o mașinărie monstruoasă atunci când vorbim de performanțe și de sunetele generate. Ne-am lămurit deja în legătură cu asta în capitolele anterioare. 

"Monstrul" este însă ceva mai puțin adaptat la circuite și la rularea pe șosele pline de viraje. Sau, mai exact, ceva mai puțin adaptat decât te-ai aștepta de la un model al cărui nume este Trackhawk. Apropo, în gama Jeep există și Trailhawk, o versiune concentrată pe performanțe în off-road. Nu e tocmai inspirat să le confundați.

Așadar, Trackhawk este aproape imbatabil când vine vorba de sprint în linie dreaptă. Când luăm însă direcția în brațe și începem să croșetăm viraje, Trackhawk își arată limitele impuse mai ales de masa imensă (peste 2500 de kilograme) și de faptul că direcția este artificială și departe de sentimentul medical de bisturiu pe care îl poți găsi în SUV-urile sportive concurente.

Nu mă înțelegeți greșit: mașina stă mult mai bine pe șosea decât 95% dintre SUV-urile planetei. Însă așteptările pe care le ai de la o "armă" de 710 CP nu sunt acoperite îndeajuns de apăsat de ceea ce găsești în realitate pe acest model. În limitele decente ale unui șofer care se adaptează la șoselele românești, de exemplu, mașina se va menține la fel de decent pe viraje cu ajutorul sistemelor montate pe mașină. Dar aruncă-te cu avânt și curiozitate pe o succesiune de viraje și senzația de subvirare va fi evidentă după un anumit punct. Frânele Brembo altfel imense (400 de mm pe față, 350 de mm pe spate) pot să rezolve orice problemă cotidiană, dar sunt chinuite când mașinăria pe care trebuie s-o oprească încearcă să se bată cu legile fizicii. 

Trebuie menționat sistemul Selec-Track (parte a sistemului de tracțiune integrală Selec-Terrain), care îți permite să jonglezi între diferite moduri de rulare cu ajutorul unui selector central. Vei jonga în special între Auto și Sport, pentru că modul Track (care permite ca 70% din resurse să meargă spre puntea spate) e destinat circuitului. Mai ai la dispoziție și Snow sau Tow, moduri pe care le vei folosi on demand doar la nevoie.

Vizibilitate

Problema de adaptare când vine vorba de Grand Cherokee Trackhawk nu e legată de vizibilitate, ci mai ales de dimensiuni. La fel ca în orice alt SUV de acest gabarit, Trackhawk necesita timp și spațiu pentru ca cel de la volan să prindă încredere în reperele pe care și le ia în jur. Lucrurile sunt îmbunătățite de poziția înaltă la volan, dar stâlpii parbrizului te vor face să-și întinzi serios gâtul de fiecare dată când vei avea nevoie de manevre pe spații înguste.

Bineînțeles că lucrurile sunt îmbunătățire de sistemul de camere care te va juta la parcări. Nu e cel mai bun nivel grafic din lume, dar înțelegi care sunt limitele zonei în care poți muta mașina în marșarier.

 

Tehnologie

Chiar dacă vorbim de un model aflat pe piață în această versiune de peste 4 ani (și de o generație care împlinește 8 ani de carieră), Grand Cherokee se achită decent de problema tehnologiei la bord când e luat la bani mărunți. Ba chiar mai mult decât atât, pentru că mașina a fost îmbunătățită pe parcurs pentru a fi la zi cu elemente moderne precum adaptarea Android Auto sau Apple CarPlay.

Display-ul central de 8.4 inch și cel mixt care ia locul ceasurilor de bord sunt părți componente ale ofertei tehnologice pe Trackhawk, iar cu ajutorul acestora poți să intri în detaliile pachetelor de infotainment disponibile pe acest model. Nu oferă cea mai bună grafică din lume, dar funcționalitatea lor e corectă.

Sistemul audio standard de pe Grand Cherokee primește un upgrade serios pe Trackhawk cu ajutorul pachetului Harman-Kardon de 825W cu 19 incinte acustice, deci muzica preferată se va auzi bine mai ales când le vei asorta cu sunetele nebune ale motorului. 

Cât despre sisteme tehnologice avansate cum sunt farurile LED, head-up display-ul, sistemele de condus semi-autonom sau sistemele active de frânare cu detectarea pietonilor, animalelor, bicicliștilor și a traficului perpendicular, trebuie să așteptăm probabil noua generație a modelului. În speranța că Trackhawk nu va sări din schemă, bineînțeles.

Design

Jeep Grand Cherokee este o apariție masivă pe străzi și șosele și nu prea trece neobservat. E o mașină care combină statutul și capacitățile dinamice (în special în off-road) așa cum o fac puține în momentul ăsta pe piață. Poate doar în gama Mercedes-Benz să găsești unele modele care se bat de la egal la egal pe aceleași calități cu modelul celor de la Jeep la acest capitol.

În iterarea Trackhawk, Jeep a încercat o poziționare diametral opusă și care completează interesant oferta mărcii. Estetic, Trackhawk nu se diferențiază major de modelul de la care s-a pornit. Apar sigle și insigne suplimentare, apar patru țevi de evacuare, apar jante de 20 de inch, două fante de aerisire pe capotă, apare un eleron care completează profilul și mai ales apar grile și logo-ul Jeep negre. Îți dai seama că e vorba de un Grand Cherokee diferit, dar nimic nu "urlă" insistent că sub capotă stau ascunși 710 cai putere.

În funcție de profilul fiecărui cumpărător, acest aspect poate fi sau nu un avantaj. Dacă ești tipul care nu vrea să iasă în evidență, dar vrea să știe că are mereu un as în mânecă, Grand Cherokee Trackhawk e mașina perfectă și mai mult decât atât. Dacă vrei să fii cel care sare în ochi în trafic, trebuie fie să te orientezi spre alte mărci, fie să mizezi pe sunetul fabulos al motorului pentru a demonstra că nu ai alocația mică.

Nu ne-a placut

  • Consum imens
  • Unele materiale la interior
  • Direcție incertă
  • Suport lateral scaune
Date tehnice - Jeep Grand Cherokee Trackhawk 6.2 Benzina (V8 Supercharged) 710CP Aut8
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
V
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
6166
Lungime mm
4846
Putere maxima CP (rpm)
710 (6000)
Latime mm
1954
Cuplu maxim Nm (rpm)
868 (4800)
Inaltime mm
1749
Viteza maxima km/h
290
Greutate kg
2531
Acceleratie 0-100 km/h s
3.7
Ampatament mm
2915
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
93
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
495
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Jeep Grand Cherokee Trackhawk

Ultimele teste

Comentarii (18)

  • Ca de obicei, Mercedes Benz lipseste strategic din articol desi are cel putin doua modele care concureaza direct cu Trackhawk, off road sau pe sosea :) G 63 AMG (+ G65 AMG) sau GLE 63 AMG. Dar e bine si asa :) Faptul ca sunt ignorati, poate sa insemne "dispret" sau ... "teama".

    Legat de Jeep, jos palaria. Au reusit sa joace in liga profesionista la performante si sa tina pretul cel mai jos fata de concurenta. Fiind o masina bazata pe un SUV de serie mare, interiorul a fost oarecum penalizat. Nu e Bentley dar nici n-a fost gandit de la inceput pentru asa ceva.

    Consumul, e absolut dezastruos, chiar si pentru cineva pentru care banii exista doar ca notiune abstracta. Sau pentru cineva care are capacitatea sa-i ignore complet din viata de zi cu zi.

    Dar cred ca aici comparatia cu Tesla Model X devine brutala. Nu doar ca Model X e mai rapid, dar emisiile in timpul rularii sunt zero. Tesla reuseste o acceleratie mai rapida, (cu 0.1 sec), are putere mai mare si repet, consum zero daca ai access la superchargers. Nu cred ca mai e nevoie sa adaug ceva.

    Atata doar ca nu vreau sa fiu nazistul eco, pentru ca nu sunt, si nici nu vreau sa stric petrecerea petrolistilor. Dar masinile electrice sunt doar la inceput de drum, si totusi reusesc sa stea in fata apogeului motoarelor cu combustie interna. Daca motoarele cu combustie interna si-au atins limitele, cele electrice sunt abia la inceput.
    17 8
  • mircea
    @zarnesteanu

    Noul GLE tocmai s-a lansat și nu există încă în versiunea asta (avem doar GLE 53 AMG, care are "doar" 457 de cai și sare de 5.0 secunde pentru 0-100), iar G-ul n-are nicio legătură cu modelul Jeep. Poate cu un viitor Wrangler Trackhawk, dacă o exista vreodată așa ceva.

    Also, n-ai citit până la capăt: "Poate doar în gama Mercedes-Benz să găsești unele modele care se bat de la egal la egal pe aceleași calități cu modelul celor de la Jeep la acest capitol".
    20 4
  • @Mircea, "vechiul" GLE 63 AMG e inca in oferta si face 100 la ora in 4.2 sec.

    Am citit pe nerasuflate de la cap la coada, dar daca tot ai mentionat la inceput X5M, SVR, cred ca merita si Benz niste litere aruncate pe-acolo :) E ok, promit ca data viitoare nu mai zic nimic.
    12 3
  • ovidiu_c
    La tinuta de drum - "departe de sentimentul medical de bisturiu pe care îl poți găsi în SUV-urile sportive concurente" - asta insemna ca e mai 'precar' decat toti? Si decat Range Rover SRV sau Bentayga Speed? Intreb de curiozitate, nu cred ca voi avea vreodata dilema de a alege ce SUV de 150k de euroi m-ar satisface :-)
    13 1
  • mircea
    @ovidiu_c
    Afirmativ.

    @zarnesteanu
    Ba să zici :)
    17 1
  • Monstruoasa masinarie. Am vazut pe net niste poze spion cu un trackhawk camuflat,probabil cei de la jeep vor sa "dea la bataie" o versiune si mai nebuna decat aceasta.
    5 1
  • Niggapls
    @zarneseanu

    Foarte bune observatiile tale, de specialist,la fel ca si cele ale persoanei care a scris/tradus articolul.

    A da, mai aveti un lucru in comun: Niciunul dintre voi nu se va urca vreodata la volanul masinilor pomenite in text. De unde parerile atat de puternice atunci?
    2 13
  • "masina ba, nu jucarie !", asa zice un coleg de munca ...

    @AM ... pe cind un test cu F 150 Shelby ???
    ala e cu vreo 45 CP mai vinjos !

    pt Jeep ... respect !
    atit ca vind cam prea scump cam tot ce au la taraba ...
    chiar daca anumite modele sunt legende parca nu ar trebui exagerat chiar asa ...

    parerea mea ...

    drumuri bune s-aveti !
    15 1
  • @mip: You lucky bastards! :-) -- invidie pozitivă, fiindcă p-acolo pe la voi vă puteți da la fel de ușor ca stimabilul M.Meșter cu monstruleți din ăștia.
    ...Scumpi la modul absolut (parcă-i 88K $ fără taxe-n USA Trackhawkul MY 2020), dar par ieftinache comparativ cu hiper-taxata Europă.

    (n.b. Din pură curiozitate, am calculat prețul logic-normal-comercial cu toate taxele la noi -- adică 10% vamă de import UE, 19% TVA plus transport/asigurare peste Marea Băltoacă -- și mi-a ieșit vreo 103K €.... dar nicidecum 124.500... prea lacomi FCA ăștia, cred că n-au bani pentru parastasurile lu Marchionne :-)))

    Ceva mai serios, nu credeam să trăiesc în orice caz ziua-n care capitolul *fascinație* al unei reviste/website auto va fi susținută de un... Jeep în definitiv.
    Care rămâne totuși o inutilitate flagrantă (aici vorbește P1 = prima din personalitățile mele multiple -- aia rațională. :-P)

    Și totuși, FCA vinde 5-600 exemplare lunar (nu doar în USA, clar). Probabil însă că la noi doar 5-6... anual (aș fi curios de-o statistică), fiindcă AMG-urile sau X-urile M bavareze, deși mult mai scumpe, au magnetismul lor targetat pe cei (era să zic parveniții :-)) cărora nu le pasă de consum, anvelope, RCA sau impozit (hmm, V8 de 6,2 litri?! - egal +12.000 lei sau vreo 3.000 $ doar impozitul anual...)

    Strict ontopic, mai remarc că, dacă cea mai forțoasă versiune a primei generații Grand Cherokee avea 220 CP, acum cea mai anemică are 290 CP...
    *Cui prodest* așadar ?! (zic asta în cunoștință de cauză... chiar dacă relativă, având ocazia să testez *doar* un V8 Hemi SRT8 de 6,1 l și 420 CP din fosta generație, a treia adică -- și, drept concluzie: mașină absurd de puternică și aproape necontrolabilă la limită, în ciuda AWD.)

    OK, ar trebui să ne amintim totuși că scopul principal al mașinilor de genul ăsta e de fapt... să fie scumpe. :-)
    Și să dea apă la moară unora victorioși mai ales în *pub braggings*.

    P.S.1 - Spre la vară om lua și legătura -- chiar mi-ar face plăcere să stăm și la taclale efective, în cvartet poate :-) (acu văzui propunerea ta mai veche.) Drumuri bune să ai / aveți până atunci !!!

    P.S.2 (ontopic indirect): Azi am avut timp de povești fiind iar cu treburi, dar oarecum liber în vârf de munte -- n.b., ajuns aici la-ntâlnirea cu vechea mea prietenă ursoaica la volanul unui alt gen de 4x4.

    Mai precis, o Lada Niva monstruoasă și ea... dar ajunsă la o monstruozitate a eficienței prin simplitate aproape primitivă. Și mai ales la un preț redus spre mai nimic. :-)
    (Nu, nu-s rusofil și nici rusofon, dar, pur obiectiv vorbind, bate Jimny-ul în offroad dificil... spre imposibil.)
    26 1
  • @mip: fata de concurenta amintita in articol, pretul exemplarului testat putem zice ca e chiar chilipir. Luate separat, ai dreptate, Jeep-urile sunt scumpe pt ce ofera, mai ales ca tot continua sa foloseasca tabla aia ordinara, potrivita mai degraba pentru conservele de peste, decat pt caroserii auto.

    Oricum, niciodata eu personal nu ma voi vedea in acest gen de masina. Urasc ce simbolizeaza si cui i se adreseaza, nu partea tehnica in sine, care n-are nicio vina saraca, desi daca e sa fim cinstiti si-a cam trait si ea traiu' si si-a mancat malaiu'.
    15 2
  • as face un drum lung cu masina asta, cred ca este extaz. Dar in nici un caz nu mi-as cumpara o masina care consuma 31% :)))) ca o parere personala, nu a fost facuta masina asta pt a avea vanzari mari, ci doar pe principiul "cine scoate mai multi cai"
    13 2
  • @Kiro, te asteptam :)
    6 0
  • @unu ...

    ehei ...
    ma refeream la preturile lor in general, nu la acest caz particular ...
    in cazul asta e adevarat e se zice in articol ... adica si eu sunt de acord.
    cele mai supra-evaluate modele ale lor sunt Wrangler; astea sunt marcile/modelele care se depreciaza cel mai putin pe piata nord-amerikna, apoi vine Grand Cheerooke ...

    drumuri bune sa ai !
    6 0
  • @k-tractor ...

    "blea" ca sa zic ca rusii ...
    ladoanta aia a ta e in stare de multe ghidusii !
    am vazut multe pe net ... ce sa-ti spui, ca au ajuns si pe-aci, pe la noi prin catune !!! atit ca iernile astea le cam sifoneaza camesile ...

    JGC ...
    mi s-a pus pata pe ele dinainte sa vin incoace ...
    mai bine de 19 ani deja !!! (blea !);
    era unu la mine-n sat cu un Cherooke ... nu stiu de ce mi-a placut asa mult; imi plac si acum GC pt sunt mult mai elegante si confortabile decit Wrangler, se pot si ele modifica pt off-road extrem chiar ...
    mi-a placut generatia 1999-2004 ca erau cu garda la sol mai generoasa ...
    un vecin are un JGC din 2011 ... zice ca e super multumit, chiar daca a avut oarece cheltuieli; oricum pina la aprox. 180.000 km nu a schimbat nici un rulment sau rotule, frinele originale l-au tinut pina la 91.000 km ... uzura cauciucurilor uniforma ...
    au motoare pentastar ...
    zic astia din presa ca pina prin 2014 au fost ceva bube la motoare ...
    d-apoi eu am vazut multe de vinzare cu 350-400 mii km !!!
    V8-urile cele de 4.7L erau so-so ...
    astea de 5.7 sunt mai fiabile ...
    cele de peste 6 L sunt prea fortate si sa pare ca au avut/produs neplaceri ...
    motoare f bune au fost cele de 4.0L, 6 cil. in linie ...

    ma bucur ca -in sfirsit- ai zis ceva de apropo-ul ce ti l-am lansat cu ceva timp in urma ... semn bun pt tine ca nu te-a cautat inca tanti (scle)Roza !!!
    daca intri si tu in echipa, ar fi cvintet, nu cvartet ... deja suntem 4 muschetari ... si ... cu totii te apreciem si dorim sa ni te alaturi, cit mai degraba, daca s-ar putea in perioada Sfintelor Sarbatori, cind vom avea mai mult liber de la munca ... macar in domeniul virtual, via "skype/what's up" ca asa ne putem gasi mai usor si muuult mai ieftin :) !!!

    cit despre o intrevedere fata-in-fata, pe viu, mda ...
    la vara, daca oi veni prin Patrie, am putea sa incercam o intilnire probabil in 3 ... sau 4 daca se nimere' si @zarne' pe-acasa ...

    daca am condus cu oarice ocazii pentastar-ul sa sti ca de variantele alea "turbo-te" n-am apucat inca sa ma ating ... dar nu e chiar imposibil, as putea inchiria una pt citeva ore/zile, depinde de pret ...

    PS: despre simplitatea masinilor rusesti ...
    te-ai cascat pe net dupa UAZ ? si capabile si simple si flamindeee !!!
    modelul Hunter e cel mai fain dupa parerea mea ... cam mic, da' hmm!
    m-am uitat pe net daca nu cumva le aduc rusii pe-aci pe la noi ...
    am dat de o firma ce zicea ca ar aduce, din State erau afaceristii ...
    si in Mexic ... acolo pare ca au chiar o afacere bine inchegata; am configurat una si m-am spariet de pret : peste 45.000 $ ..... !!!!!
    daca mai pun si vama si alte cheltuieli ... trec de 50.000 $ pt un "Aro" rusesc ... cam prea mult !

    drumuri bune tuturor !
    7 0
  • inexorabil
    Cvintet...Mirabilă perspectivă :) Eu sunt mezinul grupului, recte cel mic și neștiutor de nimic (jubilați, voi, acei "prieteni" ai mei :P).

    Cert este că nu mă pricep la "cifre". Mi-aduc aminte de o emisiune memorabilă a defunctului post TV "Tele 7 abc", în care Florin Piersic a exclamat la un moment dat, uitându-se năuc la Dem Rădulescu și Romulus Vulpescu: "Mă, ce le mai suciți, ce le mai învârtiți, ce le mai filosofați voi!". Aceeași senzație mă cuprinde și pe mine parcurgând dialogul spumos de mai sus...

    De fapt, oricâte "bube" tehnice i s-ar găsi (pe bună dreptate) lui Jeep, în optica mea incurabil "americanistă" rămâne nr. 1 la SUV-uri (că produce și CUV-uri...eh, pădure fără uscături...știți domniile voastre). Iar rivalitatea emblematică nu se poate desfășura decât în tandem cu Land Rover. Bine, Zărne ar obiecta că trebuie inclus și MB în ecuație. Da, indiscutabil (cuvânt care nu admite niciodată conjuncții adversative după dânsul, DAR..."americana" și "englezoaica" sunt născute pentru a se afirma/duela în domeniu).

    Dar japele? Păi, sunt femei de treabă, de casă, de caracter și nu te lasă la greu, dar (fir-ar să fie de conjuncție dizarmonică :D) eu, unul, prefer să mă întorc pe partea cealaltă dacă aș dormi cu vreuna dintre ele... Cine poate să înțeleagă, să înțeleagă!

    @mip, eu tot încerc să uit de bestia hipnotică Shelby F-150 755 HP Supercharged [care (pro)vine de pe altă planetă, clar] și tu răsucești cuțitul în rana mea :) Așa ceva aș fura (la propriu) fără să preget, scuturându-mă de orice "balast" moral. Numai că sticleții m-ar repera imediat, că doar n-aș răpi o picătură din vastul ocean rutier de zi cu zi. Serios acum, dacă aș avea porcăriile (așa am poreclit eu...banii), m-aș dota cu bijuteria lui Ford în doi timpi și trei mișcări. Totuși, în acele momente, nu m-aș putea abține să nu lansez niște torpile (verbale) către...RenCen (alias Turnul Lenei și Prostiei --- ordinea enumerării acestor două "calități" nu este aleatorie).

    O mențiune favorabilă (și) pentru Wrangler, versiunea Rubicon. Pur și simplu arată a univers off-road. Și pur și simplu americanilor nu le poți contesta abilitățile în abordarea terenurilor ostile.

    Drumuri bune să aveți (@mip, îți voi trimite niște porcării în cont, ca plată pentru drepturi de autor), inclusiv către...marea întâlnire ;)
    7 2
  • @inexo ...

    ba-frate-ba,
    nici nu-mi aduc aminte de cind nu am cetit un comentariu de-al tau sa ma unga ase la inimioara !!!
    simplu si concis ...
    deh, respectind standardele "inexorabile" nu altele ... bleah !!!

    ps: esti tu mezinu' hal mareee ... daca ne luam dupa alt criteriu ! bleah !!!

    drumuri bune sa ai !
    5 0
  • @mip, era un tip care imediat dupa revolutie si-a pornit o firma de transport si in scurt timp a devenit milionar. Una din primele lui masini a fost un Cherokee cu un motor enorm, mai ales pentru vremurile alea. Era mai corpolent, si la un moment dat a zis ca i-a dat o talpa de s-a rupt scaunul cu el :):):)

    @inexorabil, toti suntem cei mai mici sau cei mai mari, fiecare cu ce i-a fost dat. Important este sa stim ca toti avem locul nostru pe pamant si fara oricare din noi, lumea n-ar fi completa.

    In alta ordine de idei, Mercedes e o firma superba, dar cu siguranta nu perfecta. Si eu sunt primul care sa admita asa ceva. Nici o firma nu e. Dar frumusetea consta in a gasi ceea ce ti se potriveste cel mai mult si sa inchizi ochii la lucrurile minore pe care le vezi perfectibile. Exact ca intr-o relatie. Sau in viata de zi cu zi.
    3 0
  • Iar KIROTRACTOR, ba tu n-ai de lucru?
    Scrii si prost.
    0 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru