Nio pregătește un sedan electric cu baterie de 150 kWh și autonomie de până la 900 de kilometri: lansare în 9 ianuarie

de Paul Cosma
Miercuri, 06.01.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul chinez Nio a publicat un teaser pentru un sedan electric ce va avea o baterie de 150 kWh și o autonomie de până la 900 de kilometri. Lansarea noului model este programată în data de 9 ianuarie.

Constructorul Nio a anunțat recent că pregătește lansarea unei noi baterii pentru mașini electrice, a cărei principală caracteristică este capacitatea de 150 kWh. O astfel de capacitate este de circa două ori mai mare decât capacitatea bateriilor utilizate de cele mai multe modele de pe piață.

Nio a publicat acum un teaser care anunță un sedan electric ce va avea o baterie de 150 kWh. Lansarea este programată pentru data de 9 ianuarie 2021. Producătorul chinez susține că modelele electrice care vor fi echipate cu o astfel de baterie vor avea o autonomie de circa 900 de kilometri. 

Aceasta a fost însă calculată pe baza standardului NEDC, folosit în continuare în China, dar care în Europa a fost deja înlocuit de standardul mai realist WLTP.

Cel mai probabil, autonomia va fi de 700-750 de kilometri când va fi calculată pe baza protocolului WLTP.

În prezent, modelele Nio sunt echipate cu baterii de 70 kWh și 84 kWh, iar în curând vor fi disponibile și cu baterii de 100 kWh.

Via Nio

Comentarii (14)

  • Din păcate chinezii o să ne facă muci în viitor, dacă nu ne protejăm.

    Această maşină poate nu contează pentru consumer dar toate firmele de taxi care ar trece pe aşa ceva, şi-ar acoperi investiţia şi ar face profituri foarte bune.
    16 13
  • Johnny
    Pai Edikk, cand iti ziceam (m- am semnat - un cititor ocazional- la care renunt ca- i prea lung
    4 4
  • Andrei
    Incredibil,atat merge tata care are talpa grea cu Passat-ul lui diesel din 2000 cu un singur plin,daca cu o baterie de 150kwh ai autonomie de "pana la" 900km,atunci cu o baterie de 75kwh ai autonomia de pana la 450 km. A se calcula autonomia pe bune a unui id3 care are baterie neta de vreo 40kwh.
    11 7
  • Johnny
    Continuarea: ziceam ca e important cum e sustinuta electrificarea si cine trage sforile in industria auto, dar parea ca ma contrazici.
    3 4
  • Johnny
    Ajutorul de stat determina taxe vamale si bariere pe alte piete, motiv pt care unele state il ascund..
    Din pacate sau din fericire, nu e clar inca, UE a sembat un tratat cu China care evita taxele la masini electrice deci vom vedea bijuteria asta pe strazi in curand
    7 6
  • Batman
    Preturi avem?
    4 0
  • Ovidiu
    Sunt uimit puțin! Că văd oameni care apreciaza Nio și în Romania! Johnny numește "bijuterie", mă bucur!
    Eu urmăresc Nio de ceva vreme, am devenit și investitor în august cu 500 acțiuni la 18$!
    Nio creste foarte rapid, nici Tesla nu s-a dezvoltat așa repede! Nio sparge recorduri cu EP9!
    Au livrat 7007 mașini ES6,ES8 și EC6 doar in luna decembrie în China, e foarte apreciată, anul ăsta ajunge în Europa, deja în Norvegia se caută personal pentru angajări!
    Nio au mașini foarte calitative și oferă servicii mult peste Tesla! În plus au un CEO de nota 1000!
    Bravo Nio! Bravo celor care înțeleg valoarea Nio!
    4 8
  • Autonomia cu care se lauda companiile producatoare de masini electrice este cea fara consumatorii electrici in functiune. Ramane intrebarea de cat este autonomia cu toti consumatorii pusi in functiune: radio, faruri, climatizare (incalzire/AC), radio? Conteaza si conditiile in care parcurgi o distanta mai mare cu o masina electrica nu doar sa o parcurgi si atat, doar nu vrea nimeni sa dea de la 20sau 30 de mii de euro in sus pe o asemenea masina ca sa calatoreasca in aceleasi conditii cu cele din Dacia 1310 de pe vremea lui nea Nicu : vara sauna si iarna la -20 de grade cu patura pe genunchi.
    5 2
  • Sunt curios câte stele va scoate la Euro NCAP?!
    4 0
  • Este deosebit ce au făcut, dar este o soluție pe termen scurt. In următorii 5 ani prețul bateriilor vor scade simțitor. Viteza de încărcare va fi sub 10min (eu estimez la 5min) pentru o baterie de 40-50kWh adică o autonomie de 200km, fără emoții. Problema ca nu va fi o rețea de distribuire dimensionata se rezolva relativ repede.
    Nu sunt fan electrice, dar folosirea lor va rezolva o parte a unei problema actuale complicat de gestionat, sistemele de stocare în masă. Operatorii rețelelor de transmisie pot asigura rezerve funcționale. Dacă frecvența la rețea crește din cauza excesului de energie, sistemele de stocare preiau energie. Dacă frecvența scade din cauza generării insuficiente de energie, sistemele de stocare eliberează energie. Aceste unități de stocare industrială acoperă capacități de pana la câțiva megawaţi/h si sunt făcute pentru atenuarea sarcinilor maxime, adică „netezirea vârfurilor”. Este foarte scump sa oprești/repornești centrale electrice termice si mai ales cele nucleare( nu este o singura apăsare de buton) Toate acestea costa foarte mult, un număr mare de consumatori „controlabili” va ajuta. Ca prețul energie sa scadă ideal ar fi ca, cantitatea de energie produse=energie consumata. Mașina electrica face parte din acest plan. Îmi pare rău nu știu sa explic mai simplu
    Referitor la China, cei care nu au lucrat/trăit acolo efectiv ii rog sa nu-si dea cu părerea, le reamintesc doar ca, prețul mașinii pe care si-o doresc este cu 15% mai mic datorita lor!
    3 4
  • Edik tu esti?

    Numa ala n-a trecut pe la scoala si nu stie a scrie corect viitorul in limba romana.

    In rest binecunoscutele aberatii. Mai nou timpul de incarcare va fi de 5 minute!!! Buna marfa fumezi coane! Da si mie.
    Acum dam si curent din masini la retea. Ma prapadesc de ras. Ti-am dat o manuta verde. Ha ha ha...
    1 0
  • Dap dle xxx, aşa este cu cei 15%
    1 3
  • @xxx
    1. Nu da vina pe Edikkk
    2. Dunhill albastru se găsește la magazin.
    3. Doar pentru tine cei de la Fiat reușesc acum încărcarea in 5min pentru 50km, peste 5 ani înmulțește cu minim 4 numărul de kilometri
    0 0
  • @xxx
    Am scris separat, fac un efort ca sa-ti explic:
    Europa a trecut săptămâna trecuta printr-o mare criza de gestionare a puterii instalate (nu dezvolt)
    Ținta de vânzări pentru mașinile electrice in acest moment sunt persoanele care stau la „casa pe pământ” aceștia având posibilitatea sa-si bage „mașina in priza” (in Europa sunt 37% din populație) Consumul de energie scade începând după ora 18 (eu am si rețea 380, curentul după ora 18h este mai ieftin) pana la ora 6 dimineața, in weekend si in perioada de concedii iulie-august. Este mai rentabil pentru ei ca tu sa-ti încarci mașina seara cand ajungi acasa, decât sa „plimbe” surplusul de curent (îți zic așa ca sa înțelegi tu) ca sa-l stocheze sau mai grav sa oprească unități de producere curent electric. Deci vor sa niveleze pe cat posibil fluctuația puterii instalate.
    Idem pentru weekend/concediu (fie acasa, fie in statii de incarcare)
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru