Nissan confirmă participarea la clasa LMP1 a Campionatului Mondial de Anduranţă în sezonul 2015

de Sebastian Toma
Vineri, 23.05.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Japonezii de la Nissan au confirmat oficial participarea la Cursa de 24 de ore de la Le Mans din 2015 şi a celorlalte etape din Campionatul Mondial de Aduranţă cu un monopost al clasei-regină, LMP1, numit GT-R LM Nismo.

Nissan şi-a anunţat oficial revenirea în "clasa-regină" a curselor de anduranţă, LMP1. Producătorul japonez va alerga în 2015 în Cursa de 24 de ore de la Le Mans cu model numit Nissan GT-R LM Nismo, despre care ne-au spus doar că este un model diferit de ceea ce au prezentat competitorii de la Porsche, Audi şi Toyota. Intrarea celor de la Nissan în cel mai înalt nivel al curselor de anduranţă vine la un an după ce Porsche revine în celebra competiţie derulată pe circuitul de la Sarthe. Recordul de tur pe circuitul care găzduieşte Cursa de 24 de ore de la Le Mans a fost obţinut în 2010 de un Peugeot 908 HDi FAP condus de Loic Duval, care a reuşit să parcurgă distanţa de 13.629 kilometri în 3:09:074.

FEATURE: Le Mans 24h - Vârful curselor de anduranţă a ajuns la ediţia 80

Esential 13.6 kilometri este lungimea unui tur al circuitului Le Mans.
400 CP dezvoltă motorul 1.5 turbo al vehiculului experimental cu care Nissan va alerga în 2014 la Cursa de 24 de ore de la Le Mans.
2012 marchează ultima participare Nissan în Le Mans 24h cu un vehicul experimental, când au folosit celebrul DeltaWing.
Până la participarea din 2015, Nissan va alerga în Cursa de 24 de ore de la Le Mans din 2014 cu un model experimental căruia i-a fost rezervat deja celebrul Garaj 56 din paddock, Nissan ZEOD RC. Numele modelului provine de la Zero Emission On Demand Race Car, iar rezultatele sale nu vor fi incluse în clasamentul general.
Ce-i special la ZEOD RC este prezenţa sistemului hibrid capabil să-i asigure autonomie în modul 100% electric în regim de competiţie preţ de un singur tur. Acest mod va fi folosit în fiecare prim tur al unui stint de către fiecare pilot, începând cu ieşirea de la boxe. În rest, propulsia este asigurată de un motor 1.5 turbo, cu trei cilindri în linie, care dezvoltă 400 CP şi cântăreşte 40 de kilograme.

Nissan aduce un Batmobil modern în Le Mans 24h: conceptul DeltaWing

În baza respectivei participări, cei de la Nissan vor avea ocazia să-şi pună la treabă echipa de piloţi şi de ingineri şi să testeze tehnologiile şi elementele aerodinamice pe care le vor folosi în 2015. Până acum, Nissan nu a câştigat niciodată la Cursa de 24 de ore de la Le Mans, iar modelul GT-R LM Nismo, aşteptat să fie prezentat ulterior, este cel care le aduce japonezilor speranţe la titlul respectiv. Coincidenţă sau nu, cei de la Porsche revin în Le Mans tot în 2014 şi sunt cea mai de succes marcă în competiţia de anduranţă, deci japonezii de la Nissan nu trebuie să se teamă doar de Audi şi Toyota, după ce Peugeot a ieşit din scenă de doi ani.

POVEŞTI AUTO: Evoluţia Nismo - divizia pentru performanţă Nissan

Nissan a prezentat un teaser interesant al modelului de competiţie pe care-l va folosi la Le Mans în 2015. Ideea a fost folosită în 2010 într-o campanie de promovare a celor de la MINI.

Urmareste Automarket
"Design-ul şi construcţia lui Nissan GT-R LM Nismo reprezintă un proiect global pentru noi, dar are ADN-ul înrădăcinat în Japonia.
Echipa a fost compusă din ingineri şi tehnicieni din Japonia, SUA şi Europa. Ştim că la clasa LMP1 există un nivel înalt al competitorilor, datorită implicării echipelor de uzină, dar suntem hotărâţi să ne facem maşini competitive şi să luptăm de la egal la rival cu aceştia. Numele de GT-R l-am ales pentru că simbolizează vârful performanţei pentru Nissan şi este un brand aspiraţional în sine, adorat de fanii şi de clienţii mărcii. GT-R are experienţă în motorsport, cu participări în Super GT (Japonia) şi GT3, dar LMP1 va fi testul suprem pentru noi, iar acum este şansa noastră la victorie"
, explică Shoichi Miyatani, preşedintele diviziei Nismo de la Nissan.

POVEŞTI AUTO: De la Playstation la pilot în cursele de anduranţă

Via Autocar | Nissan | FIAWEC

Comentarii (2)

  • metallica1991
    3:09.074??????????????

    imposibil

    poate 3:19.074
    2 0
  • super:-))))))))
    de-abia astept sa treaca anul
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru