Noi regulamente auto din 2020: UE va putea să verifice și să retragă mașinile poluante de pe orice piață europeană

de Petre Barac
Sambata, 09.12.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Negociatorii UE au obținut dreptul să fie deasupra autorităților naționale în domeniul normelor de emisii (precum RAR), astfel încât pot să verifice și să retragă de pe piață mașinile poluante atunci când e cazul. Noile regulamente ar urma să intre în vigoare în 2020.

Autoritățile europene au semnat un acord pentru condiții mai aspre de intrare pe piață a autoturismelor cu un grad de poluare peste limita admisă.

Potrivit noului acord, Comisia Europeană poate să treacă peste instituțiile naționale de omologare și verificare, așa cum este RAR în România.

Autoritățile vor putea fi verificate, auditate, iar reprezentanții UE vor avea dreptul să retragă omologări și să declanșeze chemări în cazul în care sunt constatate încălcări ale normelor de emisii. Vor putea fi aplicate amenzi de până la 30.000 de euro pe mașină în cazul încălcărilor standardelor UE.

Autoritățile naționale de omologare vor fi auditate de Comisie pentru ca normele relevante să fie respectate pe tot teritoriul UE.

În plus, acordul prevede sporirea numărului de controale ale autovehiculelor care sunt deja pe piața europeană.

Acordul politic preliminar la care au ajuns Parlamentul European, Consiliul și Comisia prin negocieri tripartite este, în prezent, supus aprobării oficiale a Parlamentului European și a Consiliului.

Regulamentul va fi apoi direct aplicabil în toate statele membre și va deveni obligatoriu la 1 septembrie 2020.

Via Profit

Comentarii (9)

  • ni se duc pe pu.. sambetei drepturile iar noi continuam sa aplaudam ca nsite smintiti cum ni se baga binele cu forta pe gat, adica cei care o fac, stiu ei care sunt.
    13 20
  • someone
    dar oare nu e asta o chestie buna? face UE ceea ce RAR si conducerea noastra corupta / incompetenta nu e in stare sa faca. dar oare acea amenda nu ar trebui data RAR-ului care a acordat dreptul de circulatie acelei masini?
    e o chestie initiala, mai sant multe de pus la punct pana la forma finala. vom vedea
    21 2
  • Si sa vezi atunci parcuri pline de piele fina de Audi si Passat Tdi cu euro 3....total de acord asa scapam de cazane....
    6 0
  • mircea badea
    dar de ce nu din 2018?!
    8 0
  • inexorabil
    UE: cel mai sfidător imperiu din istorie…Carevasăzică, acolo, ȋn inima lor, stimabilii Uniunii tratează Dieselgate-ul cu o totală lipsă de interes pe plan judiciar (ȋn contrast, americanii nu i-au iertat pe trișori: amenzi plus despăgubiri ȋn valoare totală de 23 miliarde USD), dar vor să se avânte la vânătoare de vrăjitoare prin colțurile imperiului.

    “30.000 € pe mașină” ? Au și găsit modalitatea de sancțiune…Cu ce vor ȋncepe, drept exemplu grăitor? Cu “Gas Auto” ? Dintre cele cca. opt milioane de “afumători” v.ag din Europa, poate că vor mai circula un sfert dintre ele după 2020, deci ar urma ca UE să “ușureze” colosul german de vreo 60 de miliarde €? Ah, scuze, uitasem că mașinile respective se află ȋn proprietatea altor persoane decât producătorii.

    De fapt, va fi dispus mastodontul birocratic din Bruxelles să controleze emisiile a milioane de…rable? Ar fi o cheltuială imensă, dar și consum de timp. Ȋn același timp ȋnsă, drujbele și gaterele unor multinaționale vor continua să “prelucreze” aurul verde al unor țări membre de “viteza a doua” (gen rromanika), deși știm cu toții ce rol esențial joacă pădurile ȋn reținerea CO2. Așadar, nu mai vorbim doar despre ecofascism, ci și despre ecobarbarie…

    Din nefericire, numărul idolatrilor “dumnezeului” europeist presupus atotspecialist și absolut necorupt tot crește, dar există și destui care nu vor ȋngenunchea niciodată ȋn fața drapelului “sacrosanct” al celor 12 stele galbene pe fond albastru și cărora conștiința nu le permite să manifeste bunăvoință și “deschidere” față de “democrația occidentală”, care ne-a transformat din falnici producători (chiar eurofili de-ai noștri afirmă că, pe vremea puterii socialiste, am fost “necompetitivi”, ignorând ȋnsă priceperea și forța economiei, științei și cercetării românești) ȋn consumatori pasivi, perseverenți și, desigur, “brainwashed” (de către noii “educatori” : televiziunea, internetul și tehnologia digitală).

    Evident, mă aștept la etichetele “cuvenite”, ȋncepând cu “schizofrenic/delirant irecuperabil”, trecând prin “retorică naționalistă răsuflată” și terminând cu “taliban ortodox” :)
    7 5
  • octav71
    Reactia UE la celebrele taxe(poluare, prima inmatriculare) a fost destul de lenta. De ce ar fi de data asta mai rapida? Doar pentru ca vor?
    Sunt entitati multe in acest calcul, fiecare cu legislatia interna specifica. Si cu coruptia aferenta!
    Poate ca ar trebui inceput de la nivel local, cu miile de microbuze, tractoare, autobuze cu milioane de Km la bord, DPF anulat, care genereaza ceata artificiala in mod deliberat.
    Ce ar fi fost daca s-ar fi respectat legea?
    Buna dimineata!
    1 0
  • hector
    nu stiu ce e mai poluant. o masina euro 3 sau producerea unei noi masini euro 6 sau si mai rau, una hibrida sau electrica. am gasit undeva pe un site din america de masini uzate, cati pomi salvezi daca cumperi o masina veche, pentru ca asa reciclai ceva folosit deja (in loc sa arunci) si evitai producerea (adica consumul de resurse) pentru un automobil nou, care in fond foloseste cam aceleasi tehnologii ca si un euro 3. in cazul celor electrice si hibride, procesul de fabricare e super poluant (din cauza materialelor folosite in acumulatori). interesant va fi si cine se va ocupa de stocarea acumulatorilor iesiti din uz la masinile electrice si hibride.
    3 0
  • inexorabil
    @hector, chiar dacă n-ai scris foarte mult, ai atins niște puncte foarte sensibile, care, din păcate, ȋn mod sigur nu vor capta atenția (se subȋnțelege că nici nu vor stimula judecata) multora…

    La urma urmei, nu mă pot lămuri de ce ține neapărat UE ca toate statele integrate ȋn Imperiu să se alinieze la niște standarde drastice, din moment ce diferențele de infrastructură dintre ele sunt destul de pronunțate…Doar ce s-a lansat de curând conceptul “Europa cu două viteze”, ceea ce confirmă și chiar fortifică existența a două direcții de dezvoltare și anume antagoniste! Noi “trebuie” să rămânem “proștii” din fostul bloc comunist, de care vesticii “avansați” au nevoie VITALĂ, ca guri de halit surplusul lor alimentar, ca brațe de muncă și ca minți slabe, nediferențiate, influențabile, conformiste, fricoase, obediente, servile.

    Bun. Să se instaureze dictatura globală a “electricelor” ! Dar, inevitabil, se naște ȋntrebarea firească: ȋn timp, “electricele” vor deveni și ele “second hand” ? Atunci noi, românașii, cum vom proceda? Ca de obicei, vom ținti tot Jermănica, pentru a ne bucura de ceea ce vor arunca – fără niciun regret – teutonii? Dar – foarte important – nivelul nostru de trai cum va fi peste decenii? Ar fi de prevăzut vreo ameliorare vizibilă sau…am scăpat vreo glumă proastă?

    Sau te pomenești că “electricele” vor denota o fiabilitate extremă, astfel ȋncât să ȋmbătrânești cu ele, multe dintre cele noi să ȋncremenească ȋn showroom-uri, iar service-urile și magazinele de piese să ajungă istorie?
    2 0
  • @inexo
    Ideea de uniune inseamna tocmai aderarea la valori si principii comune. Cu cat situatia economica si sociala este mai uniforma constructia este mai puternica si este mai greu de dezbinat (ceea ce se incearca din plin acum).
    Diferentele dintre statele membre sunt o realitate, pe care UE incearca sa o reduca prin fondurile alocate. Dar problema e ca in timp ce unele state folosesc banii si reduc din decalaje (ex. Polonia) altele nu sunt in stare sa faca mare lucru cu banii (pentru ca se fura greu) si mai dau vina si pe EU cand ii cere inapoi. De aici a aparut conceptul cu 2 viteze, daca nu sunteti in stare sa mergeti cu noi va facem clasa "speciala". NU este ce s-a dorit ci realitate unor mentalitati diferite in zone din europa incremenite in feudalism.
    Probabil ca in timp conducerea de la Bruxelles va prelua tot mai mult din atributiile guvernelor locale, pentru a asigura un grad mai mare de integrare si cnsecventa in decizii/programe.
    Puterea sta in unitate.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru