Noi rezultate la testele de emisii Green NCAP: Dacia Duster a primit două stele și jumătate

de Daniel Popescu
Joi, 26.11.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Euro NCAP a evaluat 24 de modele în cadrul testelor pentru emisii Green NCAP. Dacia Duster a primit două stele și jumătate, iar Hyundai Kona Electric și Renault Zoe sunt singurele care au obținut 5 stele.

Organizația Euro NCAP a anunțat joi rezultatele unei noi sesiuni de evaluare desfășurată în cadrul testelor de emisii Green NCAP, care au fost introduse la începutul anului trecut.

Testele Green NCAP evaluează emisiile realizate în condiții de laborator și pe șosea și, în ciuda numelui, se adresează atât mașinilor electrice, cât și mașinilor care utilizează motoare diesel și pe benzină.

Sesiunea de teste din luna noiembrie a inclus nu mai puțin de 24 de modele, iar calificativul maxim de 5 stele a fost primit doar de cele două modele electrice incluse în evaluare, și anume Hyundai Kona Electric și Renault Zoe.

Printre modelele testate se numără și Dacia Duster, care a primit două stele și jumătate. SUV-ul produs la Mioveni a fost testat în versiunea cu motor diesel Blue dCi de 1.5 litri și 115 cai putere, care emite 142 de grame de dioxid de carbon pe kilometru.

Euro NCAP menționează că "vehiculul oferă valori de consum și emisii rezonabile.

Tratamentul gazelor de eșapament respectă legislația și oferă un control foarte bun pentru emisiile de particule. Unele îmbunătățiri ar putea ajuta la emisiile de oxid de azot, care în general sunt bine gestionate".

Pe baza testelor realizate pe șosea și în laborator, Duster a primit un index de calitate a aerului de 5.1 din 10, în timp ce indexul de eficiență energetică, bazat pe datele de consum obținute în testele de laborator la rece și la cald, este tot de 5.1 din 10. În schimb, indexul pentru gazele de eșapament este de numai 2.8 din 10.

În rest, Toyota C-HR a primit trei stele și jumătate datorită tehnologiei hibride, element evidențiat și de calificativul de numai două stele și jumătate primit de Honda CR-V, care utilizează un motor asemănător cu C-HR. Volkswagen Polo, Renault Clio, Seat Ibiza, Renault Captur, Peugeot 2008, Peugeot 208 și Mercedes-Benz Clasa C au primit câte trei stele.

Cele mai slabe rezultate au fost obținute de Volkswagen Transporter, Mercedes-Benz Clasa V și Opel Zafira cu numai o stea și jumătate, ca urmare a masei ridicate și a aerodinamicii precare.

Via Green NCAP

Comentarii (16)

  • Danuț Alin Niță
    2,5 stele NCAP din 5.
    Este FOARTE PUȚIN, pentru un SUV.
    Siguranță pasagerilor este ultima, acesta este adevărul, pentru un profit maxim.
    11 74
  • Marius
    Nu este o noutate la Dacia , este cosmetizată frumos, pentru a duce in eroare clientii. ATÂT.
    12 53
  • voi ati citit articolul, sau? e vorba de teste de emisii...
    55 4
  • @Danuț Alin Niță. in afara de titlu ai mai citit ceva? in testele astea nu evorba de siguranta , e vorba de poluare si daca ai fi citit ai fi vazut ca in cazul asta 2.5 stele nu e rau deloc! Honda CR-V a primit tot 2.5 stele , Toyota C-HR cre este HIBRID abia a scos 3.5 stele iar Volkswagen Transporter, Mercedes-Benz Clasa V și Opel Zafira doar 1.5!!!! Mai mult de 3.5 au scos doar electricele asa ca 2.5 e ok!!!. Inainte de a comenta nu ar fi rau sa citesti si continutul , nu doar titlul!!!
    63 7
  • Nita si Marius e vorba de emisii nu de sigurata bezmeticilor. Cititi articolele cu capul in punga?

    Daca 5 ia emisiile 0 de la electrice atunci 2.5 pentru gama fara niciun electric sau hibrid nu e rau.
    43 7
  • Ionuț
    Emisii de 142 g dioxid de carbon , pînă la 95 g , mai este mult !!!!!!!
    15 2
  • si totusi, in afara de monovolumele alea mari si grele, dusterul e cel mai de pe urma din masinile cat de cat normale.
    si vorba lui Ionut: pana la 95 mai este muuult de mers.
    12 3
  • @Sile, Mardark Or fi citit ei doar titlul, dar la testele de siguranta a luat 3 stele, deci tot pe acolo ca la astea de emisii. Asa ca si-au format o parere corecta citind doar titlul :))
    8 24
  • Pe mine mă cam lasă rece ce spun cei de la EURO NCAP. Legislația Europeana cere WLTP punct! Pentru tot ce trece peste, clientul plătește malus si constructorul amenda o data pe an funcție de cat se depășește (este vorba de media tuturor mașinilor vândute), adică tot noi clienții plătim
    Duster 2,5 mașina este 4x2 sau 4x4?
    Duster SUV 2,5 versus Volkswagen Polo, Renault Clio, Seat Ibiza, Peugeot 208 și Mercedes-Benz Clasa C, nu este un scor foarte rău!
    11 5
  • 95g este pentru WLTP
    EURO NCAP nu este abilitat pentru acest lucru, deci testul lui = 0 pentru autoritati
    8 5
  • Din ce știu, cele 95 de grame trebuie să fie media constructorului. Adică unele modele pot depăși 95, dacă altele sunt sub 95. Și ăsta e și motivul pentru care a apărut Dacia Spring, ca să fie atinse aceste 95 de grame la nivel de constructor, de marcă.
    20 3
  • Florin
    @ionuț
    Ai perfectă dreptate !!!
    Sunt cazane fumigene pe patru roți :)))
    9 11
  • @ Florin

    Nu știu cum să-ți zic, dar nu prea am văzut pe drumuri Dacii care să înece participanții la trafic în fum, nici măcar Loganuri din prima generație. Foarte puține am văzut așa ceva. Pe când Golfuri și Passaturi care scoteau fum mai mult decât hoarna unei case am văzut. Și alte mărci de asemenea, dar cel mai mult de la VW. Și nu poți să spui că Loganurile sunt puține ca să zici că de aia nu prea am văzut și nici că prima generație de Logan e prea nouă că are 16 ani deja.
    17 6
  • Ce banana-s Nita si Marius.
    Ontopic
    Rezultatele-s bune pentru un diesel mai ales cand il comparam cu un hybrid pe benzina de la Toyota.
    7 4
  • Marian
    @Dănuț Alin Niță
    Cîte clase ai frate ....???????
    4 0
  • inexorabil
    @Moldo, chiar dacă îţi produce satisfacţie faptul că “nu prea” sunt Dacii fumegoase, surpriză…ele, totuşi, există! Mai grav ştii ce mi se pare? Daciile din seria 1300/1310, care, deşi le prefer dintre toate generaţiile, mă enervează uneori la culme din cauza extrem de proastei lor iluminări (raportată la standardele prezentului). Plus că era să intru literalmente în câteva, angajat fiind pe drumul cu prioritate, noaptea. Şoferii lor au pătruns pe artera principală tocmai când mă apropiam de ei şi, cum, colac peste pupăză, erau de sesizat şi culori închise ale caroseriei, doar acuitatea vizuală m-a salvat (aveam ceva viteză, recunosc). Şi frânele docile. Dar mai nimeni nu se revoltă împotriva acestui fapt (adică de ce li se mai permite drept de circulaţie). “Legea” nici atât nu se sinchiseşte. Oricum, tot “fumigenele” lui VW tentează mai mult spre “indignare civică”.

    Apropo, poate că exagerez, dar n-ar fi exclus ca “nemţoasele” (cu precădere VAG-ul) să sugereze ideea unui…martiriu. Fiindcă le hulesc din ce în ce mai mulţi. Mă rog, aceia se cred perfect îndreptăţiţi s-o facă. Probabil din cauza faptului că Dieselgate constituie obiectul atitudinii de genul “Uităm, dar nu iertăm!”. Mai ales din partea victimelor directe…Substratul problemei transpare clar, nu? Dacă n-ai avut de suferit efectiv de pe urma marelui matrapazlâc (în principiu, greu de iertat, într-adevăr, din cauza MINCIUNII, nu a depăşirii nivelului maxim admis al noxelor), atunci de ce te pretezi la oprobriu?? Mai ales dacă te pretinzi creştin şi ştii că va fi Judecata, atunci de ce îţi arogi calitatea care se cuvine doar Judecătorului??? Preocupă-te, aşadar, pentru ce vei răspunde tu în dreptul fiinţei tale, nu pentru soarta finală a lui Winterkorn & co. Ai priceput, Mafia?!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru