Noile Skoda Scala și Kamiq facelift: faruri LED Matrix, în premieră

de Alexandru Monenciu
Marti, 01.08.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul ceh de automobile a publicat primele imagini și informații despre noile Scala și Kamiq facelift. Pentru prima oară, cele două modele pot fi comandate, opțional, cu faruri LED Matrix.

Scala și Kamiq sunt două dintre cele mai populare modele Skoda. Dacă primul a fost comercializat în aproximativ 230.000 de exemplare, în ulitmii 4 ani, cel de-al doilea a fost asamblat în mai mult de 351.000 de unități.

Mai mult, Kamiq a fost cel mai vândut SUV din portofoliul Skoda în 2021 și 2022.

Acum, Skoda Scala și Kamiq au primit un bine meritat facelift, pentru a duce acest succes mai departe. Le vom lua pe rând, pentru a vedea ce noutăți propun cele două modele.

FARURI LED MATRIX, ÎN PREMIERĂ

Așadar, Skoda Scala facelift vine cu o grilă restilizată, spoilere modificate, inspirate de conceptul Vision RS, faruri mai înguste, jante noi cu diametrul cuprins între 16 și 18 inch, iar paleta de culori exteriore include 9 nuanțe.

În premieră, clienții au la dispoziție farurile LED Matrix. Desigur, pe nivelurile de echipare inferioare, acestea sunt opționale.

De partea cealaltă, Skoda Kamiq facelift se laudă cu o grilă care a crescut în dimensiuni, prize de aer revizuite, iar blocurile de lumini frontale au fost restilizate: concret, luminile de zi sunt mai subțiri, iar farurile propriu zise sunt ceva mai generoase.

La fel ca în cazul lui Scala, și Kamiq facelift poate fi comandat, opțional, cu faruri LED Matrix.

Jantele noi primite de Scala facelift le regăsim și aici.

Paleta de culori include tot 9 nuanțe, inclusiv Portocaliu Phoenix Metallic.

Ambele modele sunt disponibile în 3 niveluri de echipare: SE, SE L și versiunea de top Monte Carlo. Aceasta din urmă propune, printre altele, o serie de accente negre, tapițerie din piele artificială și embleme speciale. În cazul ei, farurile LED Matrix sunt standard.

Că tot veni vorba de interior, atât Scala facelift cât și Kamiq facelift vin în standard cu instrumentar de bord digital de 8 inch și un ecran central, pentru sistemul multimedia, de 8.25 inch. Opțional, clienții pot bifa sistemul Virtual Cockpit cu ecran de 10.25 inch și display-ul central de 9.2 inch, cu navigație încorporată.

MATERIALE SUSTENABILE PENTRU INTERIOR

Cehii utilizează o serie de materiale sustenabile pentru tapițerie, preșuri și mochetă. Spre exemplu, panourile portierelor sunt confecționate parțial din fibre de cânepă.

Sunt disponibile 6 variante de configurare a habitaclului, inclusiv Studio, Loft, Lodge, Suite, Dynamic și Monte Carlo.

În ceea ce privește gama de motorizări, noile Skoda Scala facelift și Kamiq facelift pot fi comandate alături de motorizarea de 1.0 litri TSI, disponibilă în versiuni de 95 și 115 CP.

Dacă prima poate fi alăturată unei transmisii manuale cu 5 rapoarte, cea de-a două vine fie în compania unei cutii manuale cu 6 trepte, fie în compania uneia automate DSG cu 7 rapoarte.

Motorizarea de top este agregatul de 1.5 litri TSI, cu 150 de cai putere.

Ultimele două variante de transmisie sunt rezervate și pentru aceasta.

Totodată, ambele modele pot fi comandate cu o suspensie de drumuri grele (ridică garda la sol cu 15 mm în cazul lui Scala), dar și cu suspensia Sport Chassis Control care aduce Scala cu 15 milimetri mai aproape de asfalt și Kamiq cu 10 milimetri.

Să nu uităm de soluțiile Simply Clever, specifice Skoda. În premieră, Scala și Kamiq facelift beneficiază de așa numita Virtual Pedal care permite deschiderea hayonului printr-o mișcare a piciorului. Desigur, este o dotare opțională.

Nu în ultimul rând, trebuie să trecem în revistă sistemele de asistență oferite în standard. Amintim, printre altele, Front Assist cu funcție de monitorizare a pietonilor, Lane Assist și Traffic Sign Recognition.

via Skoda

Comentarii (2)

  • Octavian
    Arata mult mai bine Scala părerea mea , Kamiq arata de parca nu i sa schimbat nimic . Ce bine ca nu mai sunt motorizarii diesel , nu le vad rostul pe masini de clasa B ( SI C in unele excepții )
    6 10
  • Andrei
    S-au uitat cu admirație la Citroen și BMW, dar nu s-au hotărât ce le place mai mult. Așa că le-au combinat.
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru