Drivetest BMW i7

i7 xDrive60
4.6
BMW i7 zoom
de Gabriel Nica, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 17.05.2023
Norocosul număr 7

Să nu ne ascundem după deget: orice lansare de BMW Seria 7 aduce cu sine și un nou pas tehnologic în față. Așa a fost timp de 6 generații, așa este și acum, când ne uităm la cea de-a șaptea. Și, de parcă așa a fost scris, a șaptea generație Seria 7 vine pentru prima oară și cu o versiune pur electrică, i7, care poartă același nume de cod ca frații săi termici: G70. Ajung atâtea combinații de 7 luate câte 7?

Lăsând numerologia la o parte, noua navă amiral a celor din Munchen este importantă din mai multe motive. De obicei, ce se întâmplă pe Seria 7 se va întâmpla și pe restul modelelor din gama BMW. Așadar, uitați-vă bine la ce se află în fața voastră, pentru că, mai ales dacă sunteți fani BMW, acest design, dar și mare parte din tehnologie vor fi de găsit și pe viitoarele modele din Munchen.

Și, Slavă Domnului, chiar avem despre ce să vorbim. De la motoare electrice care combină principii de funcționare diferite, până la condus autonom, interior din cașmir, televizor pentru cei din spate sau deschiderea ușilor fără atingere.

Parcă BMW a încercat să înghesuie aici toată tehnologia existentă și inexistentă în lumea auto. Dar haideți să povestim!

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE DE NOI

BMW i7
i7 xDrive60

  • Pret de pornire 132.000 €
  • Pret model testat 193.000 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Noul Seria 7 este disponibil cu o varietate de motorizări la cheremul clienților. Motoarele mari au dispărut din oferta europeană, V8-ul fiind acum o rara Avis cam peste tot. Dar ne putem baza în continuare pe motoarele tradiționale BMW, cu șase cilindri în linie. Toate sunt hibridizate într-o mai mică sau mai mare măsură și, dacă ești fan diesel, încă mai poți alege un astfel de propulsor.

Noi, însă, am testat versiunea pur electrică, pe numele său i7. Cu aceasta  s-au deschis comenzile pentru Seria 7, încă o dovadă a importanței pe care o acordă BMW electrificării. Pentru lansare, BMW i7 a fost oferit doar în versiunea xDrive60, care, deși sugerează că are un motor termic de 6 litri sub capotă, după codurile vechi, de fapt se bazează pe două motoare electrice.

Acestea pot livra un maxim de 544 CP și 745 Nm cuplu către cele două punți ale lui i7. Astfel, cu un motor pe fiecare punte, mașina are asigurată și tracțiunea integrală pentru un plus de aderență.

Livrarea puterii se face așa cum te-ai aștepta de un motor electric: pe cât de lin apeși pedala de accelerație și la fel de liniar. Cu toate acestea, BMW folosește pe i7 ceea ce compania numește „tehnologie eDrive de a 5-a generație”.

Ce înseamnă asta? Că BMW oferă ce e mai bun, adică o combinație între motoarele electrice sincron și cele asincron. Dacă primele sunt caracterizate de folosirea de magneți permanenți în interiorul rotorului, cele din urmă sunt considerate mai „ecologice”, lipsindu-se de acele elemente rare.

Conform cercetătorilor, motoarele sincron au un răspuns în pedală mai precis. Am menționat cercetătorii, pentru că, pentru majoritatea oamenilor, răspunsul unui motor electric este instantaneu oricum. Un dezavantaj al motoarelor cu magneți permanenți este, însă, faptul că nu pot face „coasting”, iar asta, pe termen lung, poate duce la un consum de energie mai mare.

Ei bine, cei de la BMW au adus pe piață o soluție tehnică care folosește o bobină în loc de magneți permanenți, cu scopul de a obține atât rularea în gol/decuplată pe modelele lor (acel „coasting”), cât și un răspuns mai bun în pedala de accelerație, fără folosirea magneților. V-am băgat puțin în ceață, așa e? Hai să rezumăm!

Funcționează? Sigur că da. Cel mai mult se simte atunci când treci prin diferitele moduri de rulare. În modul Sport, răspunsul pedalei de accelerație este mult mai rapid, iar diferența este notabilă. E ca și cum mașina ar fi conectată la rețeaua ta neuronală. Fiecare impuls în pedală atrage o smucitură care te înfige brutal cu capul în tetieră. Trebuie să ai grijă cu cervicala.

Dacă în orice alt mod de condus noul i7 se simte ca o limuzină clasică, cu o latență special calculată pentru trenul de rulare, în modul Sport lucrurile iau o turnură diferită, acesta fiind momentul în care trebuie să te ții de orice ai la îndemână.

renovatio e-charge
De la prima stație de încărcare și până în prezent, Renovatio a totalizat aproape 400.000 de sesiuni ale utilizatorilor. S-au încărcat peste 3.2 milioane de kWh și a fost evitată eliberare a 5700 de tone de CO2.

Consum

Toate eforturile inginerilor de a aduce pe piață motoare atât de avansate trebuie să se reflecte și în utilizarea zilnică a noului i7, nu? Ei bine, consumul acestei limuzine de 2.7 tone a fost, per total, impresionant.

Bateria de 101.7 kWh din podea ar trebui să ii ofere lui BMW i7 xDrive60 o autonomie maximă estimată la 590 de kilometri conform WLTP (TEH). Asta s-ar traduce într-un consum de 17.2 kWh/100 kilometri. Nu am atins fix această valoare, dar nici nu am fost departe, mai ales pe testul de autonomie făcut între București și Ploiești, pe DN1. Cu un regim de mers normal, în limitele legale de viteză, BMW i7 xDrive60 a obținut un consum de 18.8 kWh/100 km, respectiv o autonomie de 541 kilometri. Impresionant pentru dimensiunile sale.

Pe autostradă, la 130 km/h, consumul a urcat la 24.7 kWh/100 km, adică o autonomie estimată la 412 kilometri. Iarăși nu este o valoarea uriașă, având în vedere masa totală a mașinii. Am văzut modele ca Taycan sau Audi Q8 e-tron care promit chiar valori mai mari. Nu în ultimul rând, testul prin București, a evidențiat un consum de 23.7 kWh/100 de kilometri, adică o autonomie de maxim 429 de kilometri.

Din fericire, BMW i7 se și încarcă repede. Puterea maximă de încărcare este de 195 kW, dacă găsești o stație cu o asemenea putere. Eu am testat modelul bavarez la o stație de 150 kW maxim, de unde s-a „adăpat” cu 148 kW.

Rivalii lui BMW i7 sunt foarte puțini la număr în acest moment. Desigur, cel mai apropiat este Mercedes-Benz EQS 580 4Matic, care are o baterie de 107.8 kWh, 523 CP și o autonomie estimată la 588 de kilometri WLTP (TEH).

Modelul de la Mercedes-Benz se poate încărca cu până la 207 kW și este cu 200 de kilograme mai ușor, grație platformei electrice dedicate.

Până când Audi va lansa un model rival pentru acești doi monștri, bazat pe A8, se pare că vom avea doar o cursă cu doi cai în acest segment de lux.

Performanţe

Spuneam mai sus că BMW i7 xDrive60 cântărește 2.7 tone, iar unii dintre voi deja ați crezut că asta face din limuzina bavareză un fel de melc pe drum. Ei bine, nu. Cei 544 CP sunt puși foarte eficient pe asfalt, doar 4.7 secunde fiind necesare pentru a atinge 100 km/h.

Nu e chiar de ajuns pentru a bate Mercedes-Benz EQS 580 4Matic, care are nevoie de numai 4.3 secunde pentru același sprint. BMW-ul are avantajul vitezei maxime superioare, fiind capabil să atingă maxim 240 km/h, în timp ce EQS 580 se oprește la 210 km/h.

Oricum, la astfel de viteze amețitoare, autonomia ambelor modele s-ar reduce drastic.

Interior

Fiecare BMW Seria 7 a venit cu o abordare complet nouă la interior, atunci când a fost lansat. Era de așteptat același lucru si pentru generația curentă. Iar oamenii din Munchen nu au dezamăgit, noul „Șeptar” oferind câteva premiere.

Conform celor de la BMW, Seria 7 este primul automobil din segmentul său care poate fi achiziționat cu un interior vegan. Practic, tapițeria oferită în standard este vegană, făcută din piele sintetică, o opțiune în ton cu caracterul eco al lui i7.

Desigur, dacă vrei, poți să îți comanzi și un interior din piele, Merino ca să fim mai preciși. Spre surprinderea multora, cea mai scumpă versiune este cea pe care o puteți admira în galeria noastră foto. Ea folosește cașmir, în combinație cu pielea Merino albă.

Scaunele față și cele spate sunt acoperite de materialul textil care se simte excelent la atingere și este, cu siguranță, la cel mai înalt nivel din punct de vedere al calității. În ciuda cârcotelilor inerente unei alegeri atât de curajoase, atmosfera de la bordul lui i7 este, cu siguranță, specială.

Dar nu suntem aici să vorbim doar despre tapițerie. Așa cum puteți observa, avem de-a face cu un design complet nou, cu o planșă de bord dominată de un ecran curbat masiv (practic alcătuit din două ecrane mai mici), dar și cu o serie de cristale foarte interesante.

Acestea își pot schimba culoarea în funcție de diferiți parametri și pot chiar să fie animate, pentru a oferi pasagerilor impresia că mașina „trăiește”. Trecerea prin diferitele moduri de condus ale mașinii schimbă culoarea elementelor decorative din cristal sau, dacă nu ești mulțumit de combinațiile standard, poți alege singur ce nuanțe să afișeze.

Cristalele conțin și zone sensibile la atingere, care îți permit să controlezi diferite funcții ale mașinii. De exemplu, cele de pe uși au pictograme care activează meniul pentru scaune, în ecranul sistemului multimedia.

Asta ne aduce la partea dedicată ergonomiei. Nu este în mod necesar punctul forte al lui BMW i7. Așa cum am văzut și pe BMW iX, încercarea producătorilor de a oferi interioare cât mai minimaliste, aduce câteva compromisuri.

Ergonomia la bordul lui i7 are de suferit. Multe butoane pentru diferite funcții ale mașinii au fost mutate în meniuri dedicate din sistemul multimedia, ceea ce îți va distrage atenția de la drum. Sigur, butoanele pentru reglarea scaunelor, poziționate acum pe uși, arată foarte bine, dar nu îți permit să reglezi scaunele în toate direcțiile.

Și în spate s-au schimbat lucrurile. Dacă modelul anterior avea o tabletă poziționată în interiorul cotierei centrale, care îți permitea să controlezi toate funcțiile mașinii, acum aceasta s-a transformat în două ecrane mai mici, câte unul pe mânerul fiecărei uși din spate.

Să ai ecrane pe uși este spectaculos, dar din punct de vedere ergonomic mi s-a părut că sunt mai greu de utilizat decât tableta precedentă. Tot în zona din spate ai loc berechet, însă, trebuie să reținem că noul Seria 7 este oferit acum doar în versiune cu ampatament mărit. Un ampatament de 3.215 milimetri, pe care n-ai cum să-l critici, fiind mai mult decât generos pentru pasagerii spate.

Dovada? Modelul nostru era echipat și cu o funcție care permite plierea scaunului pasagerului față și transformarea locului din dreapta spate într-un adevărat fotoliu, în care stai cu picioarele întinse, sprijinite de un suport care iese de sub scaunul față. Limuzină, frate!

Iar dacă vrei intimitate, noul Seria 7 are perdeluțe la fiecare geam, inclusiv una pentru plafonul uriaș de sticlă, care este brăzdat acum de nervurile colorate ale iluminării ambientale. Opțional, bineînțeles.

Și, de parcă nu eram destul de impresionați până acum, noul Seria 7 poate fi echipat cu un adevărat televizor de 31 de inch, ultra-lat, care glisează pe o șină montată pe plafon. Acesta are conectivitate la internet, poate face streaming de pe orice platformă (Netflix, Prime Video, Youtube, etc) și poate fi activat prin activarea modului Theater. Iar experiența cinefililor este amplificată de sistemul audio Bowers & Wilkins 4D, care știe inclusiv Dolby Atmos.

La final, merită menționat faptul că în portbagaj mai ai și loc de bagaje, chiar dacă ți-ai lăsat scaunul pe spate. Poți depozita acolo bagaje de până la 500 de litri, ceva mai puțin decât cei 610 litri de la Mercedes-Benz EQS.

 

Preţ de achiziţie

Luxul și performanțele costă, iar dacă își închipuia cineva că noul BMW i7 va veni cu un preț care să îi permită să fie eligibil pentru programul RABLA, atunci poate o verificare la medic ar fi recomandată.

Prețurile pentru i7 încep de la 132.000 de euro, în România. Desigur, e o valoare valabilă pentru versiunea de bază. Din fericire, în acest moment există o singură variantă pe care o poți comanda, respectiv xDrive60, cea pe care o avem și noi aici.

Modelul nostru de test purta, însă, o etichetă de 193.000 de euro, „grație” dotărilor extra. Printre ele regăsim: vopseaua mată de la exterior (4.000 euro), suspensia executive drive pro (3.600 euro), pachetul M Sport Pro (3.800 euro), pachetul M Sport (7.000 euro), interiorul Gran Lusso Individual (11.275 euro), pachetul Executive Lounge (6.900 euro), sistemul audio Bowers & Wilkins (5.900 euro), cristalele iluminate (2.200 euro), ușile cu închidere automată (1.500 euro), pachetul Executive (4.715 euro) și multe, multe altele.

Prețul pentru un Mercedes-Benz EQS 580 4Matic începe de la 123.000 de euro, dar, la momentul scrierii acestei recenzii, site-ul Mercedes-Benz permite doar configurarea modelului EQS 53 AMG 4Matic, care pornește de la aproximativ 172.000 de euro.

Configurate similar, modelul din Stuttgart depășește pragul psihologic de 200.000 de euro.

Siguranţă

Dacă mai era nevoie de vreo precizare în acest sens, noul BMW Seria 7 vine cu toate tehnologiile necesare pentru a obține un scor uriaș în cadrul testelor EuroNCAP. Asta, deși, nava amiral a celor din Munchen nu a fost supusă testelor mai sus menționate. Nu pentru că nu se vrea, ci pentru că bugetul necesar pentru a da de toți pereții și de toate barierele un astfel de model ar fi suficient pentru a testa o duzină de mașini din clasa mică sau compactă.

Standard, noua versiune a vârfului de gamă bavarez va fi echipată cu un sistem cruise control, cu funcție de frânare, cu sistemul Collision Warning cu funcție pentru detectarea pietonilor și a bicicliștilor, cu Speed Limit Info și cu Rear Collision Prevention cu funcție pentru avertizarea cu privire la traficul din spate.

Opțional, clienții vor putea comanda sistemul de asistență la rulare, care este pregătit pentru condus autonom de nivel 3. Acesta funcționează până la viteze de 210 km/h și poate opri complet mașina dacă, bineînțeles, vehiculul aflat în față oprește și el. În plus, prin simpla apăsarea a unui buton, sistemul poate prelua informațiile cu privire la viteza maximă a sectorului de drum respectiv, urmând ca mai apoi să respecte valoarea indicată.

La fel ca în cazul vechii versiuni, cu ajutorul sistemelor de asistare la schimbarea benzii de mers, Seria 7 devine un model capabil să ruleze semi-autonom în anumite condiții de trafic.

Ţinută de drum

Ce așteptări poți avea de la o limuzină de aproape 5.4 metri lungime, creată pentru a te duce la destinație în confort absolut? Exact ce crezi ca va livra noul BMW i7, exact asta vei primi. Și totuși, am fost surprins de modul în care acest monstru de 2.7 tone reușește să își ascundă greutatea.

Nu mă înțelegeți greșit; dacă vrei să conduci un i7 ca pe un M3 vei avea parte de o trezire bruscă la realitate. Cu fizica nu te joci. Și nici cu inerția colosală a celor 2.7 tone. Dar, ținând cont de dimensiunile noii nave amiral, lucrurile stau mai bine decât mă așteptam.

Aici joacă un rol important suspensia Executive Drive Pro, pe care am menționat-o mai devreme, precum și sistemul de direcție integrală. Primul este o versiune mai avansată a suspensiei adaptive pneumatice, care vine în dotare standard pe noul i7. Rolul său este să țină ruliul și tangajul sub control cât mai bine. Acestea, de altfel, se simt doar atunci când încerci să bruschezi mașina, fie când te afli în modul Sport, fie pentru că treci printr-un episod de nebunie temporară.

Sistemul de direcție integrală virează roțile spate în direcția opusă roților față până la 60 km/h sau în aceeași direcție peste viteza de referință (până la 4.5 grade). Astfel, i7 îți dă impresia că e mai compact decât pare și se simte foarte manevrabil prin oraș.

Tot în mediul urban vei observa, totuși, cât de mare este noua navă amiral, mai ales în lățime. Cu tot cu oglinzi, ne uităm la aproape 2.2 metri lățime, ceea ce va face parcarea acestui mastodont o adevărată aventură pe locurile compacte din București.

De cele mai multe ori, însă, tu te vei așeza pe locul din spate, iar aceste bătăi de cap vor reveni șoferului special antrenat pentru astfel de situații. În acest caz, sunt fericit să raportez că vei pluti pur și simplu peste 99% din denivelările de pe drum, fără nicio problemă. Geamurile cu protecție acustică și solară te vor menține ca într-un cocon, iar liniștea desăvârșită de la interior poate fi întreruptă doar dacă activezi așa-numitele Iconic Sounds.

Acestea sunt o suită de sunete create de faimosul compozitor de la Hollywood, Hans Zimmer (responsabil pentru coloana sonoră a unor filme ca „Pirații din Caraibe”, „Gladiatorul”, „Interstellar”), care oferă feedback acustic atunci când apeși pedala de accelerație. Cel mai evident se simt în modul de condus cu nume predestinat, Expressive, precum și în modul Sport. Ambele îți dau impresia că te afli la manșa unei nave spațiale, mai degrabă decât la volanul unui BMW.

Vizibilitate

În mod normal, vizibilitatea de la volanul noului Seria 7 este destul de bună. Problemele apar după ce începi să activezi diferite funcții ale mașinii. De exemplu, dacă activezi modul Theater, care coboară ecranul 8K de 31 de inch din spatele scaunelor față, vizibilitatea șoferului este blocată prin lunetă.

Mai mult, ridicarea perdeluței de la lunetă are cam același efect iar, ca măsură de siguranță (cel mai probabil pentru a nu distrage șoferul din spate) nu poți folosi acest ecran fără să ridici în prealabil protecția menționată anterior.

Apoi mai există și modul Lounge pentru scaunul pasagerului față. Odată pliat, pentru a permite pasagerului spate să își întindă picioarele, vizibilitatea către oglinda retrovizoare de pe partea dreaptă a mașinii este limitată.

Nici botul foarte lung și ridicat nu ajută în acest sens. Din fericire, mașina vine dotată cu o armată de senzori și camere. De exemplu, instrumentarul de bord poate oferi un stream video live cu ce se întâmplă în jur, folosind camera din parbriz.

Și sistemul de camere pentru parcare este foarte avansat, oferind o calitate video excelentă, chiar și în lumină slabă. Unde mai pui că poți memora locul de parcare de acasă, ca să nu te mai obosești cu asta de fiecare dată când ajungi acasă. 

 

Tehnologie

În mod tradițional, o navă amiral aduce cu ea și cea mai avansată tehnologie a momentului, fie că vorbim despre nave de război sau de automobile.

De-a lungul a șase generații, Seria 7 a fost un adevărat deschizător de drumuri în acest sens, numai că în ultimii ani definiția tehnologiei s-a schimbat. Dacă vechile modele se concentrau pe tehnologia pentru motoare sau șasiu/suspensie, acum se pare că tot ce vor clienții sunt tot felul de trucuri care să îți facă viața mai ușoară. Nu că mă plâng, doar că uneori pare că ne concentrăm pe lucrurile greșite.

De exemplu, cât de greu poate fi să îți deschizi și închizi ușa singur? Se pare că nu mai e la modă să tragi de portiere, iar acum, noile modele Seria 7 pot fi echipate cu uși care se pot deschide automat. Ai la dispoziție 5 moduri în care poți face asta: din cheia mașinii, folosind butoanele de pe uși, folosind aplicația de pe telefon, folosind asistentul inteligent de la bordul mașinii sau prin intermediul unei comenzi vocale, din afara acesteia. Pentru că, da, acum poți da comenzi vocale mașinii și din afara acesteia.

Tot prin intermediul asistentului inteligent de la bord poți face și o multitudine de alte acțiuni. Acum acesta știe cine îi dă comanda vocală, fiecare loc din mașină având un microfon dedicat. Noul asistent înțelege mai multe comenzi, dar încă nu știe limba română, așa că interacțiunea ta cu el va depinde de cât de bine vorbești limba engleză.

Tot noul Seria 7 vine și cu realitate augmentată proiectată în instrumentarul de bord digital al mașinii. În spatele volanului o să vezi proiectată imaginea camerei de 8MP din parbriz. Realitatea augmentată poate proiecta diferite semne pe drum, care să te avertizeze de eventuale pericole sau de poziția celorlalte mașini de pe drum. Bineînțeles, apar săgeți pentru a-ți indica direcția de mers.

Practic, noul Seria 7 este pregătit pentru nivelul 3 de condus autonom, dar acesta poate fi folosit doar în anumite țări. Chiar și în România, mașina te poate ajuta la schimbarea benzii, dacă ai sistemul activat, dar în continuare trebuie să păstrezi mâinile pe volan.

Alte tehnologii care permit noului i7 să se conducă singur sunt, practic, evoluții ale unor elemente prezente și pe vechiul Seria 7. De Reversing Assistant probabil știți deja, o tehnologie care permitea mașinilor să parcurgă singure, cu spatele, ultimii 50 de metri. Ei bine, noul i7 poate acum să meargă cu spatele până la 200 de metri, singur, ocolind chiar și anumite obstacole dacă devierea de la traseul inițial e de aproximativ 30 de centimetri. Pe scurt, o să meargă singură cu spatele.

Sistemul îți permite și să înregistrezi un traseu de până la 200 de metri, parcurs cu fața, pe care mașina să se conducă singură. Odată memorată poziția de start, noul i7 va trimite o notificare către șofer în momentul în care ajunge în punctul predefinit, pentru a prelua controlul automat. Aceasta poate fi activată și din aplicația telefonului, fără ca șoferul să fie la bord, dar nici la o distanță mai mare de 6 metri de mașină, în timp ce ea se manevrează singură.

Altă tehnologie care ne-a captat atenția este BMW Digital Key. Aceasta funcționează acum cu telefoane care sunt compatibile cu standardul UWB (iPhone și Samsung Ultra momentan) și pot transforma dispozitivul tău într-o cheie pentru mașină. Astfel, poți chiar transfera cheia către altcineva, atât timp cât au un telefon compatibil.

Design

Probabil că cel mai discutabil aspect cu privire la noul Seria 7 și BMW i7 ține de designul său exterior. BMW a fost criticat încă de la faceliftul generației precedente pentru grilele uriașe implementate pe nava sa amiral, dar se pare că întotdeauna este loc de „mai mare”.

Designul frontal al noului i7 este dominat de grila uriașă, flancată de faruri alcătuite din două bucăți. Partea superioară este, practic, lumina de rulare pe timp de zi și este creată din cristale, ca o extensie a laitmotivului găsit la interior. Aceste cristale au chiar un dans subtil atunci când deschizi sau închizi mașina.

Zona de jos reprezintă farurile propriu-zise și conține elementele necesare pentru faza scurtă și faza lungă. Pachetul M Sport aduce și elemente agresive pe bara din față, cu unghiuri ascuțite, gata de atac.

Lateralul mașinii e dominat de forme simple, drepte, iar i7 îți dă impresia că a fost sculptat pur și simplu dintr-un bloc uriaș de metal. Jantele de 21 de inch par mici, comparativ cu dimensiunile generale ale modelului german. Zona din spate este și ea simplă și cu siguranță nu a iscat atât de multe discuții în contradictoriu ca zona frontală.

Seria 7 nu te lasă indiferent. Fie că îți place sau nu, noua navă amiral a celor de la BMW atrage atenția instantaneu și are foarte multă prezență și personalitate. Va fi oare de ajuns pentru a fi un best-seller? Doar clienții vor decide.

Nu ne-a placut

  • Greutatea uriașă
  • Designul exterior controversat
  • Prețul piperat

Ultimele teste

Comentarii (6)

  • Andrei
    "nava amiral" mă lași?
    N-ai cum să te afișezi în așa o urâțenie dacă te respecți cât de cât.
    Asta e mașină pentru maneliști.
    12 9
  • @Andrei: Asta e masina pentru piata din China.
    BMW i7 acum, dupa 2 ani: O Tannenbaum. Are multa tehnologie inutila.
    3 5
  • "...achiziționat cu un interior vegan. Practic, tapițeria oferită în standard este vegană"...

    DEX-ul zice că ați ales o exprimare anapoda și vă contrazice.
    8 2
  • Eu nu inteleg modul de evaluare/punctare. Iau exemplu "Interior" evaluat la 5*. In schimb, in descriere sunt enuntate neajunsuri mari in ceea ce priveste ergonomia. Totusi, evaluarea este maxima. Ar putea sa ne explice autorul articolului de ce totusi punctaj maxim? A ajuns ergonomia ceva ce "trecem peste"? A ajuns bling-blingul mai important decat eficienta? In materie de design, unul dintre principiile de baza este "form follows function". Atunci cand aceste roluri se inverseaza, rezultatele sigur nu sunt de 5*.
    7 1
  • Andrei
    O masina pentru cocalari. Ce conteaza, daca se vinde. Urata, cu spume.
    4 2
  • @Fast_and_Curious,
    Doar nu oi avea asteptari de la Automarket, care a punctat siguranta modelului Dacia Spring Extreme cu 2.5 stele.
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru