Noul Ford F-150 Lightning: primul pick-up electric din istoria Ford are 482 km autonomie și costă 40.000 dolari

de Alexandru Monenciu
Joi, 20.05.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul american de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul F-150 Lightning, versiunea cu zero emisii a celebrului pick-up.

În urmă cu o săptămână, Ford a confirmat că versiunea electrică a lui F-150 va fi denumită Lightning. Un nume care revine în portofoliul americanilor după o pauză de 17 ani.

Acum, după ce prototipul a fost condus inclusiv de președintele SUA, Joe Biden, constructorul din Dearborn a lansat oficial noul F-150 Lightning. Acesta este disponibil într-o singură variantă de caroserie (SuperCrew cu patru uși), iar clienții au la dispoziție patru niveluri de echipare: Standard, XLT, Lariat și Platinum.

DESIGN FAMILIAR

Din punct de vedere estetic, noul F-150 Lightning nu s-a depărtat foarte mult de modelul pe care este bazat. Sunt, totuși, câteva elemente care îți dau de înteles că sub capotă nu se află un motor termic: grila frontală închisă, farurile și stopurile LED, unite cu o bandă luminoasă (pe anumite niveluri de echipare), prizele de încărcare montate pe aripi și jantele cu design nou.

În funcție de varianta aleasă, pasagerii vor găsi la interior un display de 12 inch pentru sistemul multimedia Sync 4A, sau unul de 15 inch montat pe verticală.

Instrumentarul de bord digital este standard, indiferent de nivelul de echipare bifat.

DOUĂ MOTOARE ELECTRICE ȘI PÂNĂ LA 563 CP

Sistemul de propulsie este compus din două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte. Ford oferă două versiuni pentru baterie: Standard-Range și Extended-Range. Prima dispune de 426 CP, iar cea de-a doua oferă 563 de cai putere. În ambele cazuri, cuplul maxim dezvoltat este de 1.050 Nm.

Viteza maximă nu a fost anunțată de producător, dar repriza 0-100 km/h ar dura circa 4.6 secunde. Puterea de tractare este cuprinsă între 2.3 și 4.5 tone.

În funcție de bateria comandată, autonomia maximă este cuprinsă între 370 și 482 de kilometri. La prize cu puteri de până la 150 kW sunt suficiente 41 de minute pentru ca bateria să ajungă de la 15% la 80%. Dacă este utilizată o priză casnică, repriza 15% - 100% durează 8 (19.2 kW) sau 10 ore.

Pentru un plus de manevrabilitate, noul Ford F-150 Lightning are o suspensie spate independentă, iar bateriile sunt poziționate sub podea, rezultând astfel un centru de greutate coborât.

La capitolul tehnologie, pick-up-ul cu zero emisii impresionează cu internet Wi-Fi, actualizări over-the-air pentru sistemul multimedia, asistentul la condus BlueCruise (preia direcția, accelerația și frânarea în anumite condiții) și prize de încărcare, montate în benă, pentru diverse echipamente electronice.

F-150 Lightning poate juca și rolul unui generator.

Mulțumită sistemului Pro Power Onboard, dacă mașina este conectată la o priză casnică și se întrerupe alimentarea cu energie electrică, sistemul inversează fluxul de curent dinspre mașină spre casă.

Pentru a funcționa, casa trebuie să aibă un inverter AC-DC și priza de încărcare opțională Charge Station Pro. În aceste condiții, Ford susține că F-150 Lightning poate alimenta o casă chiar și trei zile.

START DE LA 39.974 DOLARI

Debutul comercial este programat pentru 2022, iar prețul de pornire în SUA este de 39.974 de dolari.

via Ford

Comentarii (24)

  • Amerlocia
    Start de la 40 000 dolari,adica 32,752 euro. Asta asa,sa vada toti cat dau europenii pe troacele lor,toate,nu numai electrice.
    19 9
  • "fost condus inclusiv de președintele SUA, Joe Biden",oare cine a tinut sforile?
    12 8
  • Impresionant cuplul și demarajul 0-100.
    13 4
  • Oau!
    Asta-i poate cea mai tare lansare de masina electrica facuta pana acum.
    Versiunea XLT V6 3.3L 4x2 costa 35k iar versiunea electrica, cu 4x4 si mult mai puternica costa cu doar 5k mai mult????

    Daca specificatiile si pretul se pastreaza se poate spune ca masinile electrice au ajuns IN SFARSIT la acelasi cost de achizitie cu cele termice. Si trebuie avut in vedere ca toata caroseria e din aluminiu deci nu e vreo platforma din anii 80.
    Ma tem insa ca pretul nu e cel real si e subventionat consistent din vanzarile termicelor iar productia va fi neoficial foarte limitata.

    Poate inteleg si electrocutatii de pe aici cum trebuie sa arate o masina electrica mai ales ca pret. Nu dubla sau tripla la pret ci cu vreo 2-3-4k cel mult.
    20 3
  • netam-nissan
    întrebare: ce se întâmplă dacă ștecherul e-camionului cade-n piscina d-lui Edikkk când înoată, începe să-i livreze curent ?
    24 8
  • @netam-nissan
    Electroliza apei,am si uitat se ea.I-auzi,Edikk,"Epilarea prin electroliza este cea mai veche metoda de epilare definitiva",cu asta o sa impusti doi ursi dintr-o lovitura, exact ca printisorii Ue.
    16 5
  • OK, si bateria aia are 100 kWh? Omg... Masina asta cred ca are 4 tone. Si pretul e doar 40.000 de dolari? Ceva nu se leaga...
    12 4
  • Ba se leaga,mai ales la pret.
    https://rca.ro/blog/masini-electrice-rca-online
    6 1
  • @PMC (de la Prea-Multe-Consternări? :-)) : Ford -- care nu va produce totuși Lightning-ul la juveți, asta ca să- previn un Bravo-Ford-ACE -- e secretos și n-a dezvăluit decât greutatea bateriilor lui Biden înainte să cadă pe scări: 1.800 lbs, adică vreo 816 kg.

    O bacterie Tezla de 85 kWh trage 1.200 lbs la cântar, deci +125 kWh ar fi capacitatea F-150-ului (în versiune ER.)
    În rest nu mă pronunț asupra mutantului, că iar îmi auto-cotonogesc Karma.
    24 5
  • Superbă și este prima maşină care va aduce vehicle to grid

    Extrem de spaţioasă, frunk este extrem de generos, foarte puternică, bateria pentru power tools.

    Nu de alta dar majoritatea sculelor se... electrizează.

    Există şi picamere electrice, drujbe electrice azi...

    Dacă o astfel de maşină electrică care îndeplineşte toate nevoile, doar că trebuie să încarci noaptea odată la câteva zile
    Şi ar avea acelaşi preţ cu o termică...

    De ce nu ai face trecerea la electrică?

    Nu are sens.

    Chestia cu range.... sunt zeci de youtuberi care prezintă zeci de maşini cu care fac video cu călătorii de 1000 km
    Nu e problema atât de mare, de fapt, cu o minimă planificare, această problemă nici nu există.
    9 13
  • Daewoo Hamas
    Mai iedique,bag de seama ca n-ai folosit niciodata alte scule electrice in afara de mica surubelnita electrica. Mai stiu eu pe cineva care si-a luat masina de tuns iarba pe baterie,mandru ca e ecologist,a aruncat-o intr-o luna la reciclari,atat de buna a fost,a trecut la aia pe venzina acum,nici macar electrica cu stecher.Picamer electric zici? Pai ala e legat tot la retea,ca la ala pe baterie te tine bateria 4min si oricum n-ai ce sparge cu el.
    10 6
  • Lucrurile sunt la început... şi cine ştie ce noname şi-a cumpărat

    baţi câmpii Daewoo, vai de capul tău

    Aspiratoarele mici autonome pe baterii.... azi şi au un mic mop şi sterg cu mopul umed după ce aspiră, au aplicaţii pe telefon....

    Şi asta după doar 1 an de la apariţie !!!

    Şi prima dată zici... mmmm.. copilării... jucării.... când colo sunt de fapt foarte bune, pentru ce îşi propun să facă !!

    Apoi vezi jack Hammer pe baterii de la Makita, de la Milwaukee... habar n-ai...

    Şi poate versiuni să nu fie cordless, le cuplezi la maşină şi lucrezi !

    Hai, data viitoare, caută argumente mai bune
    5 11
  • Aplaud schimbarea de paradigma, pt prima data s-a indurat un producator de BEV sa puna niste prize de 220V pe masina! Ca poate unde te opresti ti-ar fi de folos pe langa masina de un aspirator/bormasina/veioza/frigider/televizor/blender/storcator/expresor/etc. Ca s-au gandit si la ce poti face cu masina cand sta, nu doar cum te deplasezi din A in B.
    8 3
  • Aplaud schimbarea de paradigma, pt prima data s-a indurat un producator de BEV sa puna niste prize de 220V pe masina! Ca poate unde te opresti ti-ar fi de folos pe langa masina un aspirator/ bormasina/ veioza/ frigider/ televizor/ blender/ storcator/ expresor/ etc. Ca s-au gandit si la ce poti face cu masina cand sta, nu doar cum te deplasezi din A in B.
    4 3
  • @iedikk
    Las.o jos ca macane,singura masina pe baterii care isi face treaba perfect e aia de spalat creiere.
    12 4
  • Presupunand ca m-ar da banii afara din casa,,e singura masina de ”fitze”,electrica,care mi-as lua-o! Petru o mai buna simbioza cu gropile Romaniei, a celor care imi ies in fatza in vreo curba.Si la bani dramuiti,,m-as multumi si cu o Dacie electrica,am uitat numele..)) Inca trag cu ochiul cand vor fi amplasate statii de incarcare pe drumuri europene,autostrazi,,cu minim10 posturi de incarcare.Ca nu am chef sa ma abat de la drum sa caut Kaufland,Lidl.Dar mai presus de orice,parca as mai astepta vreo doi ani,,sa vad noile baterii care le descopera ,,si vad ca nu s produse in serie.
    8 5
  • Alo secolul XXI

    Toate maşinile noi, mai ales cele electrice vin cu navigaţie şi hărţi şi îţi face ruta automat pentru timpul cel mai scurt

    Chiar dacă cine ştie cum nu ar avea navigaţie maşina, avem pe telefon Apple, Android o sumedenie de astfel de aplicaţii
    3 6
  • care îţi fac traseul, evident, cu tot cu staţiile de încărcare şi timpul de mers, de încărcare, etc
    2 6
  • @Naivu... priza aia externă nu este de fason, în primul rand mașina este pentru folosința fermierilor/meseriașilor/profesioniștilor în domenii ce presupun depanare la fața locului și folosirea sculelor/uneltelor electrice.
    5 1
  • Mama ce se mai bate campii prin comentarii pe fel de fel de subiecte care mai de care mai neimportante gen navigatii, epilari, aspiratoare si vibratoare.
    Hai sa reluam un pic:
    - camioneta
    - cabina dubla
    - tracteaza 3 tone+
    - cara o tona in bena
    - portbagaj in fata de 400L
    - e integral din aluminiu
    - autonomie 300+km
    - priza AC (uz profesional/domestic)
    - baterie ~100kwh
    - 40 000 dolari!!!

    Pentru toate astea pretul e fantastic.
    Iata ca tot un producator clasic e cel ce alege sa atace frontal marea problema a masinilor electrice, anume, pretul. Si face asta cu un model extram de popular (1+milioane bucati vandute anual).
    Daca Ford face 150-ul la banii astia sa fie si profitabil, sigur poate face un Focus la 20k si sa fie profitabil.

    Cred ca lansarea asta e mult mai importanta decat isi dau multi seama. Va schimba radical piata masinilor electrice si va inhiba foarte multi producatori de la a mai promova modele in genul Leaf sau Zoe la peste 30k. Va rasari tot timpul intrebarea "de ce sa dau x pe o masinuta cand pot da tot x pe de 2 ori mai multa masina"
    7 4
  • netam-nissan
    atenție la neatenție dle @alex, fiindcă:
    - costă 90K $ fără taxe la amerloci ce lăudați dvs... care se transformă în +100K € după traversarea marii băltoace
    - sarcina totală e de 2.000 lbs adică 900 kile și nu doar cartofii din benă
    - e-camionetuța de 40K $ teoretici nu tractează 3 tone+ și oricum autonomia se înjumătățește cu remorcă (aia practică, deja jumate față de aia din prospect.)

    în nemernicia mea recunosc totuși că, deși f. propagandistic lansat, electro-F150 e mai util ca aberația Cybertruck.
    11 1
  • Seriff
    Nu o sa fie niciodata masina asta in Europa 40.000 de $, cine crede asta viseaza ursi polari.
    Oricum penibil sa cumperi asa ceva electric, masina e facuta sa fie pusa la munca nu sa caute pe aplicatii statiile lui edikk
    7 1
  • Nu stiu unde ai gasit ca va fi 90k$ fara taxe.
    Pana acum am gasit cam peste tot pretul de 40k.
    Inclusiv aici (de remarcat ~600 comentarii la articolul de pe arstechnica):
    https://arstechnica.com/cars/2021/05/heres-what-we-know-about-fords-electric-f-150-lightning-pickup/?comments=1&start=120

    Ford will sell basic models with the (smaller) standard battery pack, aimed at commercial use, for $39,974 before tax credits.

    A standard-range Lightning on 18-inch tires can carry 2,000-lb (907 kg) loads in its bed or tow loads of 7,700 lbs (3,493 kg). Extended-range Lightnings have a reduced cargo rating of 1,800 lbs but will be able to tow 10,000 lbs (4,536 kg) if fitted with the extended-range battery and the Max Trailer Tow package.

    A better-equipped F-150 Lightning XLT with the standard battery pack will start at $52,974 before tax credits. (aici am gresit in primul comentariu pentru ca XLT pe benzina 4x4 e sub 40K iar XLT-ul electric e 53K deci diferenta intre electric si benzina ar fi spre 15k)

    Oricum ramane remarcabil daca versiunea de baza cu 2 motoare, range 300+km, 5 locuri o sa coste 40k$
    4 4
  • @ds, nici n-am zis ca prizele externe sunt de fason. Inteleg ca pt meseriasi sunt aur curat, dar si pt restul sunt utile. De exemplu pt cineva care vrea sa curete interiorul cu aspiratorul (in loc sa vina cu o jucarioara pe baterii poate baga in priza un aspirator adevarat!), ca sa nu mai vorbesc de cineva aflat in camping.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru