Noul Ford Mustang GTD, o mașină de curse pentru stradă: 800 de cai putere și aerodinamică activă

de Tiberiu Safta
Vineri, 18.08.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford a prezentat oficial o nouă versiune pentru Mustang. Aceasta se numește GTD și este o mașină de curse transformată special într-un model de stradă. Noul Mustang GTD primește un motor de 800 de cai putere, suspensie nouă și aerodinamică activă, printre altele.

Constructorul american tocmai a dezvăluit o nouă versiune mai puternică pentru noua generație Mustang. De această dată avem de-a face cu noul Mustang GTD, o versiune care își are originea în Mustang GT3, modelul destinat exclusiv competițiilor. De altfel, noul Mustang GTD este o mașină de curse care a fost modificată pentru a putea fi folosită legal pe drumurile publice.

Față de un Mustang obișnuit, noua versiune GTD primește o caroserie complet nouă, confecționată din fibră de carbon și cu un design concentrat pe performanțe aerodinamice. Practic, toate panourile exterioare sunt noi, iar aici putem vedea elemente aerodinamice precum: un spoiler față, o bară nouă cu prize de aer mai mari, aripi evazate, o capotă nouă cu două prize de aer, praguri noi, bară spate cu difuzor integrat și cu evacuare dublă și, bineînțeles, un eleron mare, montat în două puncte imediat lângă lunetă.

Ca opțiune, clienții pot să aleagă și un pachet special care adaugă elemente aerodinamice active.

Astfel, eleronul, precum și unele elemente aerodinamice din față vor putea fi acționate hidraulic. Pachetul mai aduce și un scut de protecție din fibră de carbon, montat sub podea.

Nu doar exteriorul este schimbat complet, ci și habitaclul noului model. Chiar dacă Ford nu a publicat imagini cu interiorul noului Mustang GTD, acesta cuprinde materiale din fibră de carbon, piele naturală și piele întoarsă, alături de ornamente din titaniu create cu imprimante 3D și provenite de la un avion Lockheed Martin F-22 Raptor. În locul unor scaune convenționale avem scaune sport de tip scoică, furnizate de Recaro, în timp ce bancheta este eliminată complet.

Mai multe elemente, precum padelele pentru schimbarea treptelor de viteză, comenzile rotative și chiar numărul cu seria modelului sunt confecționate din titaniu.

Sub capota noului Mustang GTD se află un motor V8 de 5.2 litri supraalimentat care dezvoltă peste 800 de cai putere. Acesta este cuplat la o cutie automată cu 8 trepte și cu ambreiaj dublu.

Mai mult, evacuarea este confecționată din titaniu și conține și valve pentru reglarea sunetului motorului în funcție de modul de rulare ales. Unul dintre aceste moduri este Track Mode, iar modelul primește și un sistem variabil de control al aderenței.

Inclusiv suspensia este complet nouă, fiind semi-activă și care cuprinde și tije de împingere. Astfel, garda la sol este coborâtă cu 40 de milimetri atunci când este selectat modul de rulare Track Mode, iar reglajul activ al suspensiei este realizat cu ajutorul unui sistem hidraulic.

Noul Ford Mustang GTD va încerca, în viitorul apropiat, să stabilească un timp de sub 7 minute pe circuitul Nurburgring din Germania. Pe lângă acest lucru, noua versiune de performanță va avea un preț de pornire de circa 300.000 de dolari, iar vânzările vor începe la sfârșitul lui 2024 sau la începutul lui 2025.

via Ford

Comentarii (16)

  • Pt. pasionati ca...Mikkke !
    6 5
  • Seriff
    Daca vede Mike articolul iar incepe ca s-a fiert apa marii ca ciorba uitat pe aragaz:)))
    7 6
  • Octavian
    Imi place că Ford este de acord cu ambele părții, au modele electrice destul de faine și au modele cum Sunt Astea
    5 5
  • Am venit....

    Daaaa.... V8 de 5 litri, papă oxigen pe bandă rulantă şi aruncă CO2 în atmosferă în mod iremediabil.

    Deja în România culturile de roşii de vară SE PĂLESC !!!
    Este cam imposibil să cultivi roşii sub cerul liber azi !
    Ceea ce se făcea de sute de ani, datorită căldurii excesive... plantele mor.

    Soluţia legumiltorilor români este instalarea de pânze de umbrire cu costuri adiţionale importante.

    Nu ştiu ce va urma când va trece pragul ca animalele să nu mai reziste !!!

    Le punem AC???

    Dar cele sălbatice?? Extincţie???

    Şi unii mai produc asemenea monştri poluanţi. Incredibil.
    7 6
  • Seriff
    @Mike:)))))) De cand te asteptam, nu ai dezamagit, buna asta cu rosiile:)))
    Bag o salata in cinstea ta, sper sa nu vad vreun Mustang prin zona sa mi se strice rosiile si ceapa din salata:)))
    7 6
  • Spre deosebire de marea majoritate de masini prezentate, care nu reusesc sa imbine elementele de design, asta e chiar reusit.
    Arata si agresiv, dar elementele se imbina cu gust. Bravo celor care au desenesat acest body.
    Mai departe eleronul ala e smecher rau de tot cum e agatat, nu mai e lipit de portbagaj.
    Dar din ce vad e fixat de caroserie, si cum se deschide portbagajul?! Sigur se poate deschide, dar din unghiurile pozelor pare ca loveste "masa de calcat" :D aerodinamica.
    Dar ii zice GTD?! A imprumutat 2.0 teedeeiii de la voltvagan?!
    6 2
  • Marius
    Mike să știi că sunt și combustibili alternativi pentru mașini ca asta, așa că tu cumpărați DACIA Spring ca să salvezi roșiile eu am să aștept să alimentez de la pompă cu combustibil Bio AMG-ul meu ca să fiu și eu in trendul actual de a salva planeta și mai ales roșiile.
    2 6
  • Sorinn
    Intr adevar, pentru cel care il vor cumpara in SUA, gtd ul poate ca va suna ca un alt gts..dar sa l aduci in Germania cu acronimul asta?...prima spranceana ridicata va fi: e pe diesel? Dar si in SUA cred ca Golf GTD s a vandut bine in anii 2000...
    1 0
  • @Marius
    combustibili 100% bio nu există
    Combustibili alternativi există doar pe hârtie şi înafară de experiment în care au demonstrat un preţ prohibitiv, nu există practic

    Companiile petroliere aduc mereu aminte de aceşti combustibili alternativi că sunt verzi, doar ca să distragă atenţia de la distrugerea masivă neagră care o fac.

    Combustibili artificiali au făcut armata SUA pe portavion pentru avioane, întrun experiment reușit dar cu consum mare de energie, dar au energie nucleară

    Celălalt experiment este făcut întrun laborator Audi dar la fel cu preţ prohibitiv.

    Deci în REALITATE există doar combustibilul cel POLUANT , cel artificial, bio, eco, verde e doar vrăjeală.
    7 4
  • Seriff
    @Octavian, nu conteaza ca a poluat razboiul cat toata Europa in 10 ani, conteaza sa nu mai mergi tu cu 1.5 diesel ca omori bebelusii, se strica rosiile, creste temperatura marii de 4 ori si te fierbi cand intri, tu si restul sunteti de vina ca mergeti cu niste masini care aduc apocalipsa.
    Sunt ironic, evident, dar asa gandesc spalatii pe creier gen Mike si restul care vorbesc numai de baterii si de alte aberatii pe care le conduc unii care stau in vile de 200 mp si care consuma curent si gaz de rup, dar ei salveaza planeta.
    5 5
  • @sherifutzu
    in orasul in care sunt baterii nu sunt noxe! deci mai putin cancer, boli etc
    3 1
  • Seriff
    @04:52, degeaba nu sunt noxe de la masini in orase, atata timp cat poluarea e fix langa la fabrici si uzine, aeroporturi, pe santierele de constructii, plus ca nu face nimeni cancer de la noxele masinilor, stai tu linistit, daca era adevarat eram toti morti demult, nu mai pune botul la vrajeala. Aia in America ce sa mai zica, merg cu masini cu motoare imense de 100 de ani, ar fi trebuit sa dispara precum dinozaurii pana acum, tu chiar nu gandesti?
    5 3
  • Seriff
    Dar vilele cu 7 camere de 300 mp nu produc noxe? Intreb pentru un prieten?
    Sa stai in vila si sa mergi cu electrica sa salvezi planeta e ipocrizia suprema.
    1 2
  • Banditos
    Deci

    1. Cocioabele de 25m2 din cartierele "bune" ale Bucurestiului de pe ferestrele carora sar sar zilnic gunoaie polueaza mai putin decat o vila
    2. Sa ai masina electrica + villa inseamna ipocrizie

    Mentalitate de haurist bolnav de ura, care ii acuza pe altii de comunism si se lauda ca el nu judeca pe nimeni.
    2 3
  • @Seriff
    mai ia o pauza cu aberatiile, iti iese invidia prin toti porii
    1 2
  • Seriff
    @Bandtios, da prietene, e ipocrizie sa zici ca o masina electrica nu polueaza cand tu consumi curent de rupi, curent obtinut pe baza arderii de combustibili, daca te deranjeaza asa mult masinile inchide geamul sau mai bine muta-te in padure.
    @13:50 invidie ca ce? Ca nu dau 40.000 de euro pe o masina cu care nu pot sa ma duc linisit nici macar pana la mare, nu sunt invidios pe fraierii care stau sa caute statii de incarcare, stai linisit, dar apreciez grija.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru