Noul Ford Puma ST este aici: primul model Ford Performance produs în România are motor EcoBoost de 1.5 litri ce dezvoltă 200 CP și o cutie manuală cu 6 trepte

de Paul Cosma
Joi, 24.09.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford a prezentat oficial noul Puma ST, primul model Ford Performance produs în România, dar și în Europa. Ford Puma ST beneficiază de un motor EcoBoost de 1.5 litri ce dezvoltă 200 de cai putere, o cutie manuală cu 6 trepte și are nevoie de 6.7 secunde pentru repriza 0-100 km/h.

La jumătatea anului trecut, Ford a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul Puma, o denumire pe care publicul european o cunoștea de la finalul anilor '90. Puma a primit atunci haine de SUV, fiind asamblat din 8 octombrie 2019 la uzina Ford din Craiova.

După mai multe teasere publicate în cursul acestui an, a venit momentul ca Ford să prezinte versiunea de performanță a SUV-ului Puma. 

Noul Ford Puma ST marchează o premieră pentru constructorul american și pentru industria auto locală, fiind primul model Ford Performance produs în România, dar și Europa. 

Cel mai nou membru al familiei Ford ST este disponibil cu motorul EcoBoost de 1.5 litri și 3 cilindri, introdus pentru prima dată pe Fiesta ST, cuplat la o cutie manuală cu 6 trepte. În cazul lui Puma ST, propulsorul dezvoltă 200 de cai putere și un cuplu maxim de 320 Nm între 2.500 rpm și 3.500 rpm.

Noul model are nevoie de 6.7 secunde pentru repriza 0-100 km/h, în timp ce viteza maximă este 220 km/h. 

Consumul de combustibil conform standardului WLTP este de 6.9 litri la 100 de kilometri, în timp ce emisiile CO2 se ridică la 155 g/km. 

Prevăzut cu diferențial mecanic cu alunecare limitată (LSD), Puma ST oferă și posibilitatea selectării mai multor moduri de rulare, inclusiv modul Eco, disponibil pentru prima dată pe un vehicul Ford Performance. Celelalte “drive modes” sunt Normal, Sport și Track.

Potrivit oficialilor Ford, șasiul noului Puma ST este cu 40% mai rigid decât în cazul lui Fiesta ST. În comparație cu Puma standard, Puma ST are discuri de frână cu 17% mai mari, iar răspunsurile direcției sunt cu 25% mai rapide.

Noul vehicul Ford oferă un pachet opțional Performance, prin care șoferii pot să utilizeze sistemul Launch Control.

La exterior, Puma ST se distinge prin finisajul negru lucios al jantelor sale din aliaj de 19 inch și prin cele șase culori de caroserie: Agate Black, Desert Island Blue, Fantastic Red, Frozen White, Magnetic.

Nuanța Mean Green este disponibilă exclusiv pe modelul ST. Un finisaj negru lucios este standard pentru marginea grilei, capacele oglinzilor exterioare și bara de protecție din spate. 

În interior, Puma ST are scaune sport Recaro realizate din materialul Miko Dinamica, ce sunt încălzite și brodate cu emblema ST. Sunt prezente protecțiile de praguri Ford Performance și emblema ST pe volanul din piele și maneta schimbătorului de viteze. Scaunele, centurile de siguranță și covorașele sunt finisate cu cusături în culoarea Metal Grey. 

În varianta standard, Puma ST oferă hotspot WiFi pentru încărcare wireless, parbriz încălzit Quickclear, senzori de parcare față/ spate, ștergătoare automate și sistemul Ford SYNC 3 care permite șoferilor să controleze sistemul audio, navigația și smartphone-urile folosind comenzi vocale 

Sistemul oferă compatibilitatea Apple CarPlay și Android Auto fără costuri suplimentare și este susținut de un display tactil central de 8 inch care afișează logo-ul Ford Performance la pornire. 

Tehnologia FordPass Connect permite clienților de Puma ST să controleze de la distanță o serie de funcții ale vehiculului - inclusiv blocarea portierelor și localizarea vehiculului - prin intermediul aplicației mobile FordPass.

Modemul oferă, de asemenea, informații despre pericolele locale prin aplicația Local Hazard Information conectată în cloud, care informează șoferii despre orice situație periculoasă de pe drum, chiar dacă incidentul nu este vizibil din cauza unei curbe sau a altor vehicule aflate în față. 

Alte tehnologii disponibile de asistență a șoferului includ asistența pre-coliziune cu frânare activă, asistență activă la parcare, sistemul de alertă la intersecția cu traficul perpendicular cu frânare activă, tempomat adaptiv cu recunoașterea indicatoarelor rutiere și sistemul de centrare pe mijlocul benzii de rulare. 

Oficialii Ford susțin că prețurile pentru noul Puma ST vor fi anunțate până la sfârșitul lunii septembrie. Primele exemplare Puma ST au intrat deja pe liniile de asamblare ale uzinei din Craiova, iar producția în masă va începe în octombrie.

Comentarii (25)

  • o fi poate cea mai rapida masina produsa in romania pana in prezent, dar pe mine unul nu prea ma incanta. forma aia de gogoasa cu ochi bulbucati si motorul benzina de 1.5 plin de probleme, m-au facut sa zic pas.

    aici unde stau eu in spania foarte slab se vinde masina asta de la craiova, duster-ul este mult mai prezent pe strazi, ca de altfel si celelalte masini similare din segment, cum ar fi captur, 2008, etc. pe mine ma tenteaza la anul sa schimb masina, cred ca voi alege un 2008 electric sau captur hibrid pentru ca fac multi km pe ridesharing, la cabify. iar de la anul, daca incepe si uberul aici cum se zvoneste, trec pe uber cu electric 2008.

    salutari din spania, veniti la alicante la vara la mare si va plimb pe unde doriti, veti avea un sejur de vis.
    28 41
  • oltean craiovean
    Bravo, în sfârșit o mașină cu motor decent și manuală se fabrică în România. Bucuria șofatului. Spre disperarea unora ca Edică, dar totuși un pas mare înainte. Vânzări bune.
    40 19
  • La fel de simpatică p-afară, iar așa verde-brotac seamănă și mai bine cu Kermit the Frog.

    Totuși, suspensiile (NU șasiul, AM; că nu-i Jeep) mai dure cu 40% vs Fiesta ST care nu-i vreo barcă + jantele pe 19 mi-e teamă c-or să îndesească vizitele la dentist pentru plombe sărite.
    (n.b. E vorba de fapt despre efortul de torsionare mărit cu 40% pe puntea-spate, dar hai să nu mă-ntind prea mult, că voi ar trebui s-o faceți.)

    Important însă: diferențialul LSD Quaife e opțional și aici, AM, nu de serie, deci la fel ca pe Fiesta ST.
    Și accelerația / sprintul 0-100 km/h cu doar 0,2 s sub cea a Fiestei (NU REpriza, că doar nu RE-iei accelerația din mers) surprinde plăcut.
    Cutia man.6 zic că-i în ton cu eticheta sportivă, deși mulți preferă automaticele.
    Absența practică a frânei de motor nu va fi însă vreo surpriză.
    Și nici prețul, abordabil cred la noi (adică sub 30K €) -- prietenii știu de ce. ;-)
    51 6
  • Misto masinuta,pacat de culoare,ii statea mai bine intr-un racing green englezesc sau un verde praz oltenesc. Foarte tare ca are si cutie manuala,pacat ca o sa sara sigur de 35000e la noi.
    8 22
  • netam-nissan
    are DOAR cutie manuala, dle tatraurs. si pretul la noi o sa fie sub 30 de mii euroi.
    mi-a zis un oltean platit cu 400 euro pe luna si tichete de masa la ford.
    50 2
  • Voi astia obsedati de manuale sunteti o minoritate deja foarte vocala si agresiva in exprimare. In Romania omul de rand inca isi ia masina cu manuala pentru ca e mai ieftina si nu are bani de automata, ca oricine cred ca si-ar dori confortul unei automate. Cine a apucat sa conduca automata si isi permite sa cumpere automata, nu mai revine in veci la manuala.

    Mari piloti sunteti voi si o tot dati inainte cu placerea condusului. Care placere? Aia de a sta juma de ora pe 200 metri pe podul lui Firea?

    In America nici nu stiu fraierii aia ce inseamna cutie manuala si asta nu de azi de ieri, de vreo 50 ani cel putin.

    Mergeti si spuneti si la Ferrari, la AMG, la McLaren si la toti constructorii din Formula1 ca numai cutia manuala e pentru pilotii adevarati, ca aia sunt prosti si nu stiu treaba asta, pun doar automate pe masinile lor.
    28 39
  • @Netam-nissan. Daca are "doar" manuala cu atat mai bine. Ultima oara cand m-am uitat la cat costa o Puma olteneasca,aia de 1.0 si 140 de cai cu pachetul sport, costa de la 27000e fara optiuni. Cred c-o sa sara de 35000e cu cateva optiuni bifate.
    7 7
  • @nicule Ce te faci cu aia care au condus toate tipurile de automate si nu dau doi bani pe ele si prefera manualele? Care e problema ta ca imi place sa schimb viteza cand vreau eu,sa ii fac varf-calcai pe retrogradare,sa mestec in mamaliga mai pe intelesul tau.Ma amuza ca astia"bastanii" care isi permit automate,chitaie la service-uri cand li se strica ceva la cutie,si se strixa des,e plin Bucurestiul de serviceuri care repara acum automata,cred ca sunt zeci(inainte cunoasteam doar unul in Crangasi).ps nu uita sa schimbi uleiul la automata la 60000-80000,vezi ca daca e aparat de spalat cutia auto su schimbat automat uleiul din ea,dupa20 000km o sa inceapa sa iti smuceasca discret la schimbarea vitezelor mai alea cand e rece.
    22 16
  • someone
    am condus puma de 155, si e chiar ok. a fost drive-test, deci nu stiu cum e pe termen lung. insa musai cu jante pe 18, ca pe 19 e prea mult pentru zona mea lombara.
    chiar daca are motor in 3 cilindri, are performante bune pt un crossover, insa acel LSD trebuia sa fie stock.
    @ all: discutia manuala vs automata e prea mare pentru spatiul disponibil in internet. asa ca hai sa vb despre puma verde ce arata a broasca, iar cei ce prefera si isi [permit auto sa isi ia auto, iar cei ce prefera manuala si au picior stang tare, sa isi ia manuala si sa "amestece"
    19 6
  • @Tatraurs: Îți răspund în locul vecinului @netam-nissan, că taman a plecat cu stivuitorul într-un workshop ne-comparativ #stivuim_kilovați_sustenabili_dar_scumpi. :-)

    Deci Puma ST-Line manuală e 23K € preț listă cu motorul 1.0 mild-hybrid de 155 CP (140 nu există.)
    ST-ul de bază FĂRĂ baterie va avea doar mici plusuri de echipare și mai mult de 5-6 mii € nu poate costa pt upgrade-urile motoristice + tren de rulare.

    Nu mai zic de prețurile reale, cu discount *de lansare* devenit cam permanent și la Ford, ca la Hyundai (baza Puma 1.0 / 125 CP de 20.300 € în listă costă de fapt 16.500.)

    P.S: *Automaticii* agresiv-intoleranți verbal... ei de fapt nu merită replici.
    33 10
  • @Kirotractor. Va multumesc pentru raspuns,traiam cu impresia gresita ca e mult mai scumpa masinuta,imi aduceam aminte deformat si da,155cai nu 140.Inseamna ca o sa aiba un pret competitiv raportat la alte masini,chiar ieri citeam ca un A3 chel de 1.5 incepe de pe la 28 000euro.
    @someone. Aveti dreptate despre discutia automata-manuala. Unde mi se pare mie ca nu sunt pe aceeasu lungime de unda e la design"arata a broasca". Mie mi se pare(o sa imi pun oltenii in cap si nu numai),mi se para ca arata ca un carabus de balegar mai ales cand o vada in verdele asta tipator.
    16 6
  • @Tatraurs: Pentru puțin. Pronosticul tău (+/- 35K €) e însă corect ca preț listă în Vest.
    N-are rost să mai subscriu la părerea ta realistă (și-a lui @someone de fapt) ref. la c.v.auto.
    ...Care au ajuns într-adevăr să fie niște consumabile (scumpe și de întreținut, că de reparat nici nu poate fi vorba)... dar asta-i și direcția *evoluției* pur consumiste a #societății_libere, doar cu mici-mari interdicții deghizate-n taxe+amenzi.

    Toate, cuplate cu multe discriminării pozitive doar aparent (cazul e-pomenilor statale.)
    P.S: Liber la dat cu pietre, ba chiar la azvârlit cu fulgere DC la 350 kW :-)
    23 6
  • hai ca mi-am facut si eu cont sa fiu in rand cu lumea
    @ tatraurs : pls pers 2 singular.
    @ kiro : asa e, aproape orice la masina a devenit piesa de schimb, iar intretinerea la o AT e groaznica:; la zf-ul de pe bmw, doar uleiul , fara manopera, 11L, e peste 2500 lei, daca il iei de calitate. nu ma intelege gresit, mi-as lua asa cutie,, confort, economie, performanta toate intr-un singur pachet, dar numai daca mi-as permite sa o intretin ca la carte. si momentan nu imi permit. ma descurc insa cu dieselul meu manual. pacat ca nu are rev-matching la retrogradare :D
    11 5
  • @someone23. In afara de ulei, mai intra la costuri si filtrul de ulei (care e toata partea de jos a cutiei zf,care e din plastic si se strange doar la dinamometrica intr-o anumita ordine ) plus priza electrica a cutiei (se sparge si pierde uleiul,la bmw e din plastic,la alte masini cu aceeasi cutie zf,nu). Alti bani,alta distractie in plus.PS. Evo stiu ca prinde destula viteza,dar in poza de profil vad c-a prins ceva viteza si Fordul1.6d(Fusion sau Fiesta).
    8 5
  • @ tatra: atunci cand nu erau radare pe A3, am zis sa vad cat prinde un ford fiesta 1.4 tdci maxim. nu am intrat in rosu ca sa pot face si poza.
    si chiar merge la acest articol despre ford, sa vorbim despre alt ford. 12 ani l-am tinut luat de nou din showroom, nici o problema decat din vina altora.
    7 3
  • @someone. Impresionant pentru un motor de 1.4 si parca 68 de cai. Puteam sa jur ca e de 1.6.Fordul inca mai facea masini acum 12 ani,foarte fiabile.
    4 2
  • @Tatraurs: da, acum 12-15 ani ford inca facea masini fiabiee, am avut si eu pana in 2007 un fiesta pe benzina motorul de baza, slabut ca putere dar si-a facut treaba fara sa comenteze, din pacate la ora actuaula fordurile sunt niste carpe de masini
    8 3
  • Manuala vs automata, sunt ok amandoua, depinde pe ce masini.

    Schimbul de ulei si filtru la automata este destul de scump, dar si la manuala cand trebuie sa schimbi volanta+ambreiaj parca se echilibreaza costurile :).
    7 3
  • @ionut: Spre nenorocul meu, asta-i realitatea. Eu ma chinui de aproape un an sa scap de un Focus 1.5 benzina cu motorul stricat si inlocuit, il dau aproape de pomana dar nu se inghesuie lumea. L-am pus pe olx ca anunt promovat - cel verde 2018 de BV, daca intereseaza pe careva.
    5 1
  • Am uitat sa il felicit pe @dan_grc pentru cel mai bun si realist comentariu din disputa de mai sus automata vs manuala, a pus perfect punctul pe i.
    5 3
  • @dan grec. Voiam sa caut pentru e39-ul pe care-l ai la avatar dar e destul de vechi,las aici pt un e60 din 2010,diesel. Un set de ambreiaj complet,las si codurile,300 951 933,este 670lei. E drept,o volanta e 1250 lei(2294001364). Daca e condusa corect,trebuie sa te tina un ambreiaj la o nemtoaica(la asiatice sunt cam firave) min 200 000km.Manopera e max 600 lei dar nu la reprezentanta(se schimba si usor ca e motorul montat longitudinal ). Acum,sa vedem cat costa un schimb de ulei la automata la acelasi bmw, de 3000lei cu aparat automat.Daca se mai si strica cutia automata...
    3 1
  • Ps. Volanta,chit ca e cu masa dubla,trebuie sa tina min 400 000km daca nu are defecte ascunse sau nubse merge supturat cu masina sau opresti motorul fara sa apesi ambreiajul
    4 1
  • Un prieten tot cu E39 manual a schimbat acum 60.000 km ambreiajul, acum trebuie sa-l schimbe din nou, plus volanta. Chiar daca procuri piese originale, nu mai tin ca cele puse din fabrica, in niciun caz nu te mai tine volanta 400.000 km, indiferent de cat atent mergi.

    Acum nu mai am.E39, dar cand l-am vandut la inceputul anului, avea 270.000 km, cu volanta si ambreiajul originale, acum am F11 automat.
    8 3
  • Am patit-o si eu cu un amreiaj cica nemtesc,stricat in 500 km dupa montaj,defect de fabricatie.Am mers si eu cu f11,nu mi-a placut cutia in D ca imi tinea motorul subturat rau,moartea dieselurilor in oras. Parca pe la 60 eram in treapta a 6-a daca nu ma insel. Pe DS s-a schimbat treaba,era peste orice dsg umed.
    5 1
  • Corocsenie Adrian
    @Nicu
    Corect ! Dar daca te referi la cele cu convertizor de cuplu, in ciuda fiabilitatii lor foarte bune, sunt niste porcarii de cutii care schimba aiurea si smucesc grosolan cateodata de zici ca se rupe masina cu tine. Clar in cazul asta ai prefera manuala macar daca stii sa conduci merge ca unsa. Dar daca vrei cu adevarat cutii automate, cele cu dublu ambreaj mai ales cele din ultima perioada DA ! Alea au un sens. Sunt cel mai mare fan automate dar asta nu ma face sa spun ca nu orice cutie automata e buna depinde de marca auto , model auto ce tip de cutii pun pe ele. Dar cu manuala nu prea sunt probleme in general indiferent pe ce masina e. Iar unii chiar le face placere sa fie activi la volan nu in stare vegetativa. Ii inteleg. Fiecare isi cumpara ce le place si ce isi permit. Dar viitorul auto e clar in favoarea celei automate. Cred ca in 2035 nu vom mai vedea masini manuale noi indiferent de cat de iefine sau scumpe ar fi.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru