OFICIAL: Cei 10 finalişti World Car of the Year 2013

de Sebastian Toma
Luni, 04.02.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Organizaţia care decernează premiile World Car of the Year a anunţat finaliştii ediţiei 2013. Câştigătorul va fi anunţat în 28 martie, la Salonul Auto de la New York.

Juriul World Car of the Year a anunţat finaliştii ediţiei 2013. La fel ca şi până acum, avem zece modele finaliste la două categorii: World Car of the Year şi World Performance Car. Categoria Green Car of the Year va fi disputată între cinci modele, care vor fi analizate de experţii WCOTY şi propunerile lor vor fi jurizate ulterior de experţii din juriu. Premiul pentru cel mai bun design auto al anului va fi acordat în urma unei decizii a unui juriu format din cinci experţi în domeniu.

Ediţia 2013 a World Car of the Year marchează o candidatură dublă pentru modelele Subaru BRZ / Toyota GT86 şi pentru Porsche Boxster/Cayman, care concurează la două categorii: World Car of the Year şi World Performance Car.

Finaliştii 2013 World Car of the Year:

Audi A3
Land Rover Range Rover
Mazda6
• Mazda CX5
• Mercedes-Benz A-Klasse
Peugeot 208
• Porsche Boxster / Cayman
• Subaru BRZ / Toyota GT86
Volkswagen Golf
Volvo V40

Finaliştii 2013 World Performance Car:

Aston Martin Vanquish
Audi RS5
BMW M6 Coupe / Convertible
• BMW M135i
Ferrari F12 Berlinetta
Mercedes-Benz SL 63 AMG
• Mercedes-Benz SLS AMG Roadster
• Porsche Boxster / Cayman
Renault Clio Sport
• Subaru BRZ / Toyota GT86

Finaliştii 2013 World Green Car of the Year:

Renault Zoe
• Smart Electric Drive
Tesla Model S
• Volkswagen Jetta Hybrid
Volvo V60 Plug-in Hybrid Diesel

CÂŞTIGĂTORII EDIŢIILOR PRECEDENTE

Ediţie WCOTY World Car of the Year World Performance Car World Green Car World Car Design of the Year
2005 Audi A6
2006 BMW Seria 3 Porsche Cayman S Honda Civic Hybrid Citroen C4
2007 Lexus LS 460 Audi RS4 Mercedes-Benz E320 Bluetec Audi TT
2008 Mazda2 Audi R8 BMW 118d ED Audi R8
2009 Volkswagen Golf Nissan GT-R Honda FCX Clarity Fiat 500
2010 Volkswagen Polo Audi R8 V10 Volkswagen BlueMotion Chevrolet Camaro
2011 Nissan Leaf Ferrari 458 Italia Chevrolet Volt Aston Martin Rapide
2012 Volkswagen Up! Porsche 911 Mercedes-Benz S250 CDI BE Range Rover Evoque

CINE VOTEAZĂ ŞI CÂND SE ANUNŢĂ REZULTATELE

Urmareste Automarket

Juriul este format din 66 de jurnalişti auto care reprezintă mai multe pieţe importante, România nefiind însă inclusă în această listă. Vehiculele eligibile pentru această distincţie trebuie să fie disponibile pe cel puţin o piaţă importantă în perioada 01.01.2012 şi 30.05.2013.

Rezultatele ediţiei World Car of the Year vor fi anunţate la Salonul Auto Internaţional de la New York.

Până atunci, ocupanţii celor trei poziţii vor fi anunţaţi la Salonul Auto de la Geneva.

Via WCOTY

Comentarii (23)

  • antonny
    Volvo V40 va fi castigator cel putin la una din categori ....
    10 4
  • Tesla Model S pentru Green
    Bmw M135i pentru Performance
    Volkswagen Golf pentru World Car
    probabil la design Ferrari F12 Berlinetta
    9 7
  • Golf sigur va castiga !
    11 20
  • daa... mai ales la desing ar trebui sa castige =))))))))))))))
    23 8
  • parerea mea world car-volvo v40
    17 9
  • Volvo V40
    Subaru BRZ / Toyota GT86
    Tesla Model S
    7 7
  • Mi-a placut V40, mai ales pentru progresul enorm pe care l-au facut, dar parca am ramas mai impresionat de A-class, mai ales partea mecanica decat multimedia (cutia de viteza, directia, stabilitatea), la multimedia sincer V40 era mai fain. Am facut test drive la ambele, doar de pe forumuri.
    Totusi nu prea as putea vorbi de stabilitate pentru ca nu am condus pe circuit, nu am depasit 140 km/h cu nici una dintre ele.
    5 1
  • NeaNelu
    V40
    F12 Berlinetta
    Tesla Model S
    10 1
  • NeaNelu
    Am uitat categoria World Car Design of the Year la care aleg clar Chevrolet CAMARO.
    7 0
  • volvo nene....
    8 1
  • mazda6
    volvo
    a-classe
    4 2
  • Volvo V40
    Astom Martin Vanquish
    Volvo V60 Plug-in Hybrid Diesel
    7 1
  • arogantul
    Imi doresc din tot sufletul sa castige V40, dar sunt realist si imi dau seama ca sunt sanse mari sa castige o masina din grupul VAG.
    La hibrid in schimb V60 PLUG-IN Hybrid Diesel are o sansa buna sa castige.
    GOOOOO VOLVO
    5 1
  • AndreiRN
    Hmmmm, multi romani sunt atrasi de prima masina chinezeasca produsa la Volvo.
    2 11
  • La prima categorie as zice ori VW Golf, ori Peugeot 207. Insa inima si-ar "dori" sa castige Volvo Deci as vrea in primul rand Volvo :)) Pentru fiecare as avea argumente in alegere insa nu as vrea sa ma intind prea mult. Cand a fost cazul am scris pe site pentru fiecare dintre ele de ce.

    A dua categorie, Porsche Boxter sau Toyota GT 86, iar la a treia Volvo V60 Plug-in Hybrid Diesel.

    A observat cineva ca Renault Clio lipseste cu desavarsire? Am incercat sa atrag atentia asupra faptului ca e posibil ca Renault Clio sa nu ajunga aici in detrimetul lui 208, dar evident ultrasii Renault "mi-au inchis gura" ("inca o data").
    5 2
  • NOOOT !
    si ma rog de ce ai zice golf ? eu (si multi altii) nu vad un singur motiv pentru care golf ar trebui inclus in aceast concurs in afara cotizatiei uriase a concernului cuceritor in stil usor nazist denumit VAG. cred ca noul - vechi golf este o rusine si o jignirie la adresa celor ce se pricep cat de putin la ceea ce inseamna un automobil complet nu doar pe partea tehnica ...pur si simplu involueaza cu fiecare asa zisa generatie. este o rusine totala si culmea este ca cioara vopsita merge incredibil de bine ... da probabil ca daca ar avea si forma de falus tot s-ar vinde..poate pe asta se bazeaza si designerii..:)
    4 6
  • Vasilica
    Golf este si va fi cea mai echilibrata masina este foarte normal sa isi merite dreptul de a fi WCOTY, desi as vrea sa castige A3 (prin simplu fapt ca este superior in clasa ).Cred ca manelarica este printre putinele tari la care locuitorii sunt experti la : femei , sport(desi media este pe la 120Kg), telecomunicatii, rachete intergalactice, sateliti de spionaj, etc
    5 2
  • Vasilica, mi-ai luat-o inainte. As mai adauga faptul ca este probabil cel mai bun compromis in ceea ce priveste siguranta, confort, tinuta de drum, costuri de intretinere si valoare la revanzare nu doar din clasa compacta. Faptul ca este facut pe platform tehnica comuna cu alte modele asta inseamna costuri de productie mai mici pentru producator, intretinere mai ieftina pentru cumparator, fara ca dpdv calitativ sa fie "taxat". Chiar daca nu este cea mai fiabila masina compacta, fiind undeva pe la mijloc dpmdv, are alte avantaje care compenseaza aceasta "problema".

    Apoi ar fi si 208. O masina care demonstreaza ca Peugeot si-ar fi revenit dupa ce a cam clacat in trecut. Este o masina care daca are sub capota motorul cel mai mic, nu inseamna neaparat ca e puturoasa. Faptul ca este usoara compenseaza lucrul asta. Masina primeste laude din toate partie si este o dovada de curaj sa amplasezi ceasurile de bord deasupra volanului cand nimeni nu a mai facut-o pana acum. Asta inseamna cu adevarat originalitate. A fost un risc, dar Pugeot ca sa-si revina cu banii avea nevoie si de asa ceva.

    Apoi ar fi Volvo V40, o masina care parca se debaraseaza mult de trecut. Parca cei de la Volvo au vrut sa uite de perioada Ford, mai nimic de la masina asta nu prea mai aminteste de acea perioada. O fi fost dorinta chinezilor, a suedezilor... oricum nu conteaza. Important e ca a iesit o masina tipica Volvo: calitate buna, confort de top, probabil si fiabilitatea acestei masini este una buna (Volvo sta bine la fiabilitate in general, orice as spune gurile rele), de siguranta nici nu are rost sa mai amintim ca este una dintre cele mai avansate masini din lume, iar pretul, desi este mare, e mai mic decat Clasa A sau Seria 1. Deci se ofera o masina foarte buna, la un pret mai mic decat concurentii directi. De acea diferenta, de 2-3000 de euro cel putin, se pot alege niste optionale foarte misto. Problema ar fi insa valoarea mult mai mica in cazul unei revanzari, cel putin pe pietele unde Volvo are o imagine mediocra in ochii cleor care au crescut cu masini nemtesti, gen Romania.
    5 1
  • @AndreiRN
    Prima masina chinezeasca e produsa in Belgia daca te uiti mai atent cu piese din Germania, Suedia, Belgia si Franta.


    Go Volvo !
    6 1
  • As vota pentru siguranta si fiabilitate pe Volvo V40 si V60, iar pentru performanta as alege Ferarri.

    @AndreiRN: Pentru moment Volvo V60 sau V40 nu se produce in China, cel putin din cate stiu eu. Am condus si V60 si V40 si m-am uitat atent la parti componente. Daca esti curios, deschizi usa din dreapta spate si pe montantul central scrie unde e produsa masina. Si daca vei deschide capota vei descoperi si alte elemente fabricate prin alte tari europene. A zice ca un lucru e chinezesc, doar pentru ca Volvo a fost cumparat de o companie chinezeasca, fara sa te uiti la ce scrie pe piese e dovada de snobism.
    Si nu ai dreptate ca romanii au ales Volvo: daca te uiti pe drumurile din Romania vei vedea ca romanii aleg MeLeu, Bemveu, Audi ca au “Angel Eyes” si arata bine, deci in general masini germane. Atat ii duce pe majoritatea capul si acea majoritate nu stie sa foloseasca un computer ca sa scrie pe forumuri. Deci aici intalnesti si pareri ale unora care au mai mult acces la informatie si stiu ca in lume mai exista si masini suedeze sau japoneze care ofera un raport calitate/pret net superior celor produse de germani.

    Sa vedem si ce vor alege ceilalti. Oricum in ziua de azi sunt sanse mici sa mai vezi clasamente reale.
    2 2
  • Andrei
    Mihai, a asambla o masina nu este acelasi lucru cu a produce o masina. Daca te uiti la piese vei afla ca provin din china si sunt asamblate acolo unde este politic profitabil.
    Pt asta trebuie sa te uiti un pic si sub poleiala.
    0 0
  • @Mihai
    Daca te uiti pe drumurile noastre vei vedea Dacii in primul rand, apoi dintre marcile premium e normal sa vezi mai multe "bemweuri si mertzane si haudiuri" pt ca insumate au mult mai multe modele decat Volvo, e o chestiune de aritmetica. Apoi si daca te uti pe drumurile europene tot cam aceleasi marci germane intre cele premium vei vedea, daca te uti prin SUA, si acolo sunt mai multe oricum decat Volvo, intre ele "bagandu-se" si Lexus, singura cu care chiar se lupta Mercedes si Bmw in primul rand. Doar daca te duci in Suedia si Norvegia vei vedea mai multe Volvo, logic, mi se pare normal, in Uk sunt mai multe Jaguar decat in restul tarilor, dar "bemweurile si meleurile" nu sunt chiar rare, insumate sunt oricum mai multe decat Jaguar si Range Rover, deci chestiunea este "putin" mai complexa decat vrei tu sa vezi sau decat crezi ca este. Iar andrei Rn se referea la acest concurs, aici pe forum majoritatea au ales Volvo V40, dar vezi tu ca-n realitate lucrurile stau diferit, una este sa alegi pe forum o masina alta este s-o cumperi.
    3 0
  • @Andrei: Cred ca ma pricep putin la masini si stiu si diferenta intre a asambla si a produce. Daca pe un geam scrie made in Belgium pentru tine inseamna ca e facut in China? Daca pe un far scrie Made in France, tot din China vine ? Daca pe sasiu e stanta cu Made in Sweden, inseamna ca e din China ? Daca pe sistemele Bosch scrie Made in Germany, atunci tot din China este ? Bine mai oameni buni, atunci nu stiu eu ce sunt alea masini.
    @Mihai este perfect adevarat: una e sa voteze pe un forum anumite persoane si alta e realitatea. Oricum eu nu ma iau dupa clasamente si ce voteaza lumea, ma orientez dupa ce conduc si ce mi se potriveste, pentru ca daca m-as lua dupa unii, Volvo e produs in China de vreo 5 ani.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru